Du husker nok jeg lavede en Kymco Agility hvor der blev sat nyt cylinder kit på. Nu er han kommet igen hvor han fortalte han satte scooteren ind og da han skulle til at køre kunne han ikke starte, jeg har set lidt på den og tjekket.
Tændrør ok
Tryk ligger på 153 psi
tændning ok ventiler ok begge sat til 0,04
batteri ok luftfilter ok
renset karburatoren ok
alle slanger ok benzinfilter ok
Der er kommet nyt vakuum spjæld i ok
Når man trykker på startknappen er den lige ved at gå igang men så alligevel ikke og den får benzin ind, jeg opdagede at klovnen havde fyldt hele motoren op med olie, jeg har tappet det overskydene af men det hjalp heller ikke, kan det være CDièn, har du nogen ide jeg er ved at løbe tør for ider.
Endnu et problem med Kymco Agility
-
- 15. Rang
Re: Endnu et problem med Kymco Agility
Det kunne vel godt tænkes at der ikke er noget i vejen andet end at der har været fyldt for meget olie i også skal det lige have chance for at komme ned i bunden af motoren igen. Ku det tænkes at der var kommet for meget olie ind i forbrændings kammeret også giver det problemer med at antænde benzin/luft blandingen.
Er der olie på tændrøret når du tager det ud ?
I følge servicemanualen kan det skyldes:
Fejl på automaitsk choker.
Flask luft som kommer ind ved indsugningsstuds.
Forkert tændingspunkt.
Forkert justeret blandingsskrue.
Jeg ville sætte blandingsskruen til standard indstilling som der står i servicemanulen (1,5 til 2,5 omgang ud... så 2 omgange ud er sikkert fint).
Og chokeren... der skal ventil og nål bare være oppe (mest mulig inde) så hvis den er det så fungere den jo fint nok ved kold startet i hvert fald.
Der sidder sådan et isolatorstykke mellem cylinder og indsugningsstuds. Det noget med det skal vende rigtige da der er en gummi ring i. Der skulle gerne være en pil på og der står UP... det gør det ihvertfald på min. Også check at den sidder stramt nok på og slutter tæt om karburator.
Det med tændingspunkt... det ved jeg ik om man kan måle ved start af motoren men har du sådan en stroboskop tændingslampe ?
Men det letteste måde at checke om det er CDI boksen er ved at prøve med en anden CDI boks hvis du har adgang til en.
Men det kan godt være at det bare er det med olien der har fuckede det lidt op og du bare skal prøve og blive ved og vente lidt også prøve igen.
Er der olie på tændrøret når du tager det ud ?
I følge servicemanualen kan det skyldes:
Fejl på automaitsk choker.
Flask luft som kommer ind ved indsugningsstuds.
Forkert tændingspunkt.
Forkert justeret blandingsskrue.
Jeg ville sætte blandingsskruen til standard indstilling som der står i servicemanulen (1,5 til 2,5 omgang ud... så 2 omgange ud er sikkert fint).
Og chokeren... der skal ventil og nål bare være oppe (mest mulig inde) så hvis den er det så fungere den jo fint nok ved kold startet i hvert fald.
Der sidder sådan et isolatorstykke mellem cylinder og indsugningsstuds. Det noget med det skal vende rigtige da der er en gummi ring i. Der skulle gerne være en pil på og der står UP... det gør det ihvertfald på min. Også check at den sidder stramt nok på og slutter tæt om karburator.
Det med tændingspunkt... det ved jeg ik om man kan måle ved start af motoren men har du sådan en stroboskop tændingslampe ?
Men det letteste måde at checke om det er CDI boksen er ved at prøve med en anden CDI boks hvis du har adgang til en.
Men det kan godt være at det bare er det med olien der har fuckede det lidt op og du bare skal prøve og blive ved og vente lidt også prøve igen.
Jeps fejlen fundet det var CDIèn den var galt med

-
- 15. Rang
Okay fino 
Det gode ved en CDI boks er at den er så let at skifte.

Det gode ved en CDI boks er at den er så let at skifte.