Agm Bella - montering af stik til cdi

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Manne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. august 2010 21:36
Scootere: Agm bella

Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Manne »

Hej med Jer...... Jeg kan se dette er stedet når man er scooter ejer, hvilket jeg lige er blevet.

Jeg har købt den brugt og fil at vide at cdi var Røget, har så købt en Ny, men men men..... Stikket hvordan de 4 ledninger sidder i er røget ud og jeg synes ikke farverne på ledningerne passer ifht diagrammet.

Det skal også siger atvjeg ikke er er blevet i "Jørgen ørn" på scootere endnu.

Så jeg står med et stik og 4 ledninger jeg ikke fatter hvordan skal sidde.

Den der er lilla/hvid er yderligebslet ikke forbundet nogle steder, men tænker at det måske er bevidst ifht noget begrænsning.

Kværnen er tunet op til en 85ccm.

http://gallery.me.com/janhartmanndinese ... cooter%5F1

Håber nogle kan fortælle mig hvordan ledninger skal sidde i stikket.

Taaak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til.

Hvad er det for et diagram som ledningerne ikke passer sammen med fordi jeg har ikke set noget el digram til AGM Bella så hvis du har et vil jeg da gerne se det.

Det er svært at finde nogen manualer, el diagrammer og reservedels tegninger til AGM Bella og mange andre scootere specielt dem fra kina men jeg tror det letteste ville være at finde en anden AGM Bella ejer og se hvordan stikket sidder på den. Jeg søgte lidt på nettet men har ikke kunne finde noget endnu og det ser ikke ud til der er nogen brugere her på forummet som har en AGM Bella udover dig.

Det kan også være det er tilstrækkeligt at finde en AGM scooter da de formodentligt er magen til hinanden ved CDI stikket.
Det kunne måske også være en AGM forhandler vil lade dig se hvordan stikket er.

Du skal vel også bruge sådan et stik hvis det gamle er væk ellers bliver det vel svært og sætte ledningerne i CDI stikket.

Kan du ik prøve og snakke med sælgeren og spørger om han ved hvor stikket af... Ellers kig om den måske skulle ligge i bunden af batteri rummet eller noget. Det kan være hvis du finder stikket at du i stikket kan se lidt af farverne på ledningerne.

Men jeg ville ikke begynde at sætter ledninger til CDIen før du har fundet ud af hvor de skal sidde for det kan jo være du ødelægger den nye CDI eller noget andet.

Jeg prøver og søge noget mere på nettet og se om jeg kan finde det.
Brugeravatar
Manne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. august 2010 21:36
Scootere: Agm bella

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Manne »

Hejsa og tak for velkomsthilsen.

Jeg har selv søgt en del på nettet men det er ikke lykkedes mig at finde et billede eller noget. Så det ender jo nok med at jeg må kaste mig ud foran en Bella når jeg ser en.

Som sagt er jeg jo ikke så stærk på motorer osv så det med at følge ledninger hjælper mig ikke så meget da jeg ikke helt ved hvad det er for noget de "går hen til"

Jeg kaster lige et link til foto af manual og diagram. Når jeg i næste uge kommer i kontakt med min scanner skal jeg scanne ind og sende det herind hvis der er nogen der kan bruge det.

http://gallery.me.com/janhartmanndinese ... e%20manual
http://gallery.me.com/janhartmanndinese ... %20diagram
http://gallery.me.com/janhartmanndinesen/100013/Diagram

Indtil videre håber jeg bare at der er en Bella ejer der lige løfter sadlen og tager et foto...... jeg glæder mig nemlig meget til at drøne derud af på min 85 ccm.

Er der nogen værksteder ellers i Københavns området der kan anbefales til sådanne kinamodeller ?

Foreløbelig mange tak

Jan
Brugeravatar
Manne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. august 2010 21:36
Scootere: Agm bella

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Manne »

Glemte lige at sige at jeg har stikket..... og sagtens kan få ledninger i.....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ah okay det var godt.
Kan du ikke se i stikket om der er nogle plastik rester fra ledningerne ? Så kan du se hvad farve der skal hvor.
Brugeravatar
Manne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. august 2010 21:36
Scootere: Agm bella

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Manne »

Desværre ingen plastikrester.....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du taget stikbenene eller hvad de hedder ud af stikket ?
For jeg er næsten sikker på det må sidde en lille ledningsrest hvis du åbne stikbenene og det skal du jo alligevel når du skal samle stikket. Bare pas på du ikke knækker noget.
Brugeravatar
Manne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. august 2010 21:36
Scootere: Agm bella

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Manne »

Yeps...... de er desværre fuldstændig rene.....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ville være super hvis du gad scanne det og gerne i høj opløsning så skal jeg nok rette det og gøre det fint og sådan.

Du må også meget gerne scanne de sider med data om scooteren som jeg vil bruger her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... p#agmbella

Den sidste hvide ledning der kommer ud og er længere end alle de andre går den nogen steder hen ?

De farver som er skrevet på el diagrammet passer desværre ikke til farverne på ledninger men det jo typisk. Jo den grønne har de fået rigtig men ellers ik.

Eneste jeg har kunne finde er denne her som skulle passe til YY50QT men det ser ud til at på dit el diagram er pick og stator ledningen byttet om så det ville nok være bedst ikke at gætte og vente til du har fået korrekt info. Men syns jeg ville sætte billedet på allegivel
cdi_yy50qt.jpg
cdi_yy50qt.jpg (72.64 KiB) Vist 7669 gange
Brugeravatar
Bella
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. juni 2012 06:12
Scootere: Bella Retro Pimped

Re: Agm Bella - montering af stik til cdi

Ulæst indlæg af Bella »

Hej Angående Agm Bella... Jeg har en Bella retro pimp... Hvis Du stadig har problemet med ledningerne.. Så bare lige giv lyd herinde " ... Så loader Jeg selvfølgeligt gerne billede fra Min Agm Bella... eventuelt mobil nummer ..I privat" ...Så sender Jeg ( Også ). Mms .
Besvar