Elektrisk starter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

Elektrisk starter

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Jeg har jo lige fået fingrene i denne brugte AGMBella 30 og støder på lidt forskellige problemer.

Mit største problem er jo at jeg bliver overhalet af stort set alle cyklister og pensionister med velsmurte rolatorer. Det er mege neder, men det skal jeg jo nok få rettet op på.

Men den kører meget ujævn, når den er kold, tager den ikke mod gassen...... men efter måske 5 minutters kørsel så er den oppe i topfarten på 15-20 km i timen.

SÅ har jeg pronlem med den elektriske starter. Det vil den simpelthen ikke. Startmotor kører fint rundt og det virker som om der er masser af strøm på batteri den vil bare ikke starte. synes det er lidt underligt. Den vil gerne starte med kickstarter..... nogen der har en ide til hvad det er ? det virker som om den måske ikke får benzin, men det lyder jo også ret mærkeligt.

Jan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Elektrisk starter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Når du bruger el starteren kan du så høre at benzin motoren drejer rundt ?
Eller siger startermotoren WRRRRRRRRRRRRRRRR uden at tage fat og dreje benzinmotoren rundt ?

Når du har købt den brugt så kunne det sikkert være en god ide og lave noget almindeligt service på den.
Som at skifte motorolie, rense luftfilter, kontroller ventilspillerum, kontroller tændrør, rense karburator.
Kontroller om rullerne i variatoren, de skal af og til udskiftes, det samme gælder kileremmen.
Hvis ruller og kilerem er slidste så kan det give en lavere topfart.

Det med at den ikke køre så godt når den er kold er vist meget normalt men det kan være det bliver bedre hvis du renser karburatoren, ellers så lad den køre i tomgang i 2 minutter før du køre om vinteren så motoren kan stå og varme lidt op.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Elektrisk starter

Ulæst indlæg af Fut »

Jeg har den erfaring at firetaktere ikke er glade for at starte med selvstarter. jeg tror at det er fordi motoren ikke drejer hurtigt nok rundt. når du bruget kickstarteren drejer den hurtigere.
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

Re: Elektrisk starter

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Tak for tippene........ har nu skiftet CDI´en og det løste problemet med at starte. nu kører den bare lidt mærkeligt. men mon ikke en lille service ville hjælpe på det.

endnu engang tak.

Jan
Besvar