Hej!
Jeg har ikke hældt karburator-sprit i benzinen. Kan det passe, at kulden midt om natten inden denne torsdag kan have været så kold, at min knallert gik i stå da jeg kom hjem efter 20 km. Jeg kunne ikke starte den igen. Men stillede den ind i skuret. Den nye knallert har kørt cirka 300 km nu, og den skal til bestilt service om en måneds tid hos thansen i Viborg.
Vil det løse noget at tømme bundkarret i karburatoren, og hvor sidder det henne?
Men her i dag kunne den godt startes, hvis jeg hav lidt ekstra gas efter den tog ved. El-starten har været yderst pålidelig indtil videre, og kickstarteren har været mindre god.
Bundkar karburator VGA street-x EFI Euro 5
- Claus Damsgaard
- 7. Rang
- Køretøjer: VGA street-x EFI Euro 5
Winora F1 (2011)
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Bundkar karburator VGA street-x EFI Euro 5
Din nye knallert er med indsprøjtning så det bliver lidt mere end svært at dræne svømmerhuset.Claus Damsgaard skrev: ↑29. maj 2025 18:25 Hej!
Jeg har ikke hældt karburator-sprit i benzinen. Kan det passe, at kulden midt om natten inden denne torsdag kan have været så kold, at min knallert gik i stå da jeg kom hjem efter 20 km. Jeg kunne ikke starte den igen. Men stillede den ind i skuret. Den nye knallert har kørt cirka 300 km nu, og den skal til bestilt service om en måneds tid hos thansen i Viborg.
Vil det løse noget at tømme bundkarret i karburatoren, og hvor sidder det henne?
Men her i dag kunne den godt startes, hvis jeg hav lidt ekstra gas efter den tog ved. El-starten har været yderst pålidelig indtil videre, og kickstarteren har været mindre god.
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -233602751
Dit problem med at "holde" motoren i live kan man kun gætte på hvad kan have været problemet. Dog er det sikkert det ikke er spritten i benzinen eller at det har været så koldt inde midt i landet det kunne være skyld i startproblemerne. Men sker det en anden gang den går hen og bliver "livløs" så prøv at vente i fem minutter inden der gøres et nyt startforsøg.
Du må hive T. Hansen i ørene for at få en forklaring.
Hilsen Leif.
- Claus Damsgaard
- 7. Rang
- Køretøjer: VGA street-x EFI Euro 5
Winora F1 (2011)
Selvfølgelig Leif!
Nu hentede jeg jo en pizza og den har kørt 380 km siden 27/3. Jeg skal ringe og bede om første service eftersyn hos thansen lokalt.
Nu hentede jeg jo en pizza og den har kørt 380 km siden 27/3. Jeg skal ringe og bede om første service eftersyn hos thansen lokalt.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Claus Damsgaard skrev: ↑29. maj 2025 20:35 Selvfølgelig Leif!

-
- 15. Rang
Sikkert bare fordi den er ny så ville ikke gøre noget hvis det var mig.
Men du kan da tjekke motorolieniveauet.
Der står noget om tilkøring på Tilkøring af 4 takt og 2 takt motor .
Så de første 1000 km er det vist noget med ikke at kører så hurtigt og ikke samme hastighed konstant og variere hastigheden og ikke så lange ture osv.
Der ikke nogen karburator.
Så der er ikke noget bundkar at tømme.
Køretøjet er med brændstofindsprøjtning. EFI betyder brændstofindsprøjtning.
Selv hvis der var karburator så er det ikke nødvendigt med karburatorsprit eftersom der bliver tilføjet sprit i benzinen nu.
Men selv hvis det var nødvendigt så ville det være om vinteren der var brug for det hvor temperaturen kommer under vands frysepunkt (0 grader celsius).
Det er vist almindeligt at kickstarter ikke virker så godt på en 4 takt 50 ccm motor.
Men du kan prøve om det hjælper at dreje gashåndtaget når du starter motoren hvis ikke den starter med sluppet gashåndtag.
Se også VGA Street-X EFI (4 takt brændstofindsprøjtning).
Men du kan da tjekke motorolieniveauet.
Der står noget om tilkøring på Tilkøring af 4 takt og 2 takt motor .
Så de første 1000 km er det vist noget med ikke at kører så hurtigt og ikke samme hastighed konstant og variere hastigheden og ikke så lange ture osv.
Der ikke nogen karburator.
Så der er ikke noget bundkar at tømme.
Køretøjet er med brændstofindsprøjtning. EFI betyder brændstofindsprøjtning.
Selv hvis der var karburator så er det ikke nødvendigt med karburatorsprit eftersom der bliver tilføjet sprit i benzinen nu.
Men selv hvis det var nødvendigt så ville det være om vinteren der var brug for det hvor temperaturen kommer under vands frysepunkt (0 grader celsius).
Det er vist almindeligt at kickstarter ikke virker så godt på en 4 takt 50 ccm motor.
Men du kan prøve om det hjælper at dreje gashåndtaget når du starter motoren hvis ikke den starter med sluppet gashåndtag.
Se også VGA Street-X EFI (4 takt brændstofindsprøjtning).