Hjælp mig med at finde det rigtige gasspjæld!

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jepthefish
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 4T 50cc (CK50QT-5)

Hjælp mig med at finde det rigtige gasspjæld!

Ulæst indlæg af Jepthefish »

Hej
Håber der er nogen begavet “kymco” hoveder, der kan hjælpe mig. Jeg skal lige starte ud med at sige at jeg ikke har super meget forstand på acootere og derfor søger hjælp herinde.

Det drejer sig om min kymco agility (CK50QT-5)
Den har haft nogen små problemer med at køre med mellemgas, og lyder som om at den kvæler sig selv.

Jeg søger hjælp hos et Forum på Facebook og alle bliver enige om at det er gasspjældmembranden. De bliver utætte, også lukker spjældet i når vaccumen susser forbi.

Jeg gik så ind på KGI og fandt et nyt, og det viser sig at spjældet er alt for småt, det er 16mm. Jeg har dsv intet værktøj der kan gøre mig klogere på den størrelse jeg skal bruge, og Google er ikke til meget hjælp. Derfor håber jeg der er en der ved hvad målet er på det originale spjæld
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Hjælp mig med at finde det rigtige gasspjæld!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan skrue toppen af karburatoren så kan du tage membranen ud og kigge på om den hav huller/revner.
Brugeravatar
Jepthefish
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 4T 50cc (CK50QT-5)

Ulæst indlæg af Jepthefish »

scootergrisen skrev: 24. januar 2025 16:59 Du kan skrue toppen af karburatoren så kan du tage membranen ud og kigge på om den hav huller/revner.
Det har jeg gjort. Det er ret tydeligt at den er utæt, kan se benzin på toppen af membranen efter køretur, også lugter den.
Tror du skal læse opslaget igen, jeg ved den er utæt, jeg skal bruge et nyt spjæld, men jeg kender ikke målene, jeg har nu prøvet 3 forskellige, og enten er de for små i omkredsen, eller så er spjældet for kort
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kig heller efter huller i gummiet end benzin på toppen.

https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele ... n-20151-da står original og gasspjæld Ø18mm og membran Ø52mm.

Mål den du har og sammenlign tallene.

Ellers kan du vel bestille det hos en Kymco-forhandler.
Besvar