Jeg har prøvet at afmontere div kabler ved styret, blinklys, horn, speedometer mv. Pånær tændingen, men har haft den skildt ad, og renset polerne da de var beskitte/iret. Men samme resultat.Landbo skrev: ↑19. januar 2025 01:15Du kan jo prøve os. Men først bliver du nødt til at give en udførlig symptombeskrivelse.Springloppen skrev: ↑18. januar 2025 23:54Det tog lidt tid, men nu står jeg self i et andet problem, som jeg ikke tror forummet her kan hjælpe med. Men jeg har fået døj med at få den startet nu. Udfordringen med dette har jeg haft før. Noget af det elektroniske som fejler. Har søgt lidt på nettet, enten er det jorden, kortslutning et sted, eller controlleren som driller. Og controlleren kan jeg ikke finde. Og må så have fat i vedkommen jeg købte scooteren ad. Men tak for hjælpen med forslag til at få denne krans ud.
Nu siden du har forgaflen pillet af kunne det meget vel tænkes du har en løs forbindelse i et stik til instrumentet/tændingslås/gas/bremsehåndtag eller en defekt tændingslås.
Controlleren sidder formodentlig under under plastikken på trinbrættet. Jeg synes dog først du bør forsøge at "rode" med/i den når alle andre muligheder er udtømte.
Hilsen Leif.
Kort af det lange, fejlen har været der før, men forsvundet og kommet igen. hist og her.
Igår kunne jeg starte den, da jeg nu have åbnet op, kunne jeg ligeså godt justere hornet så det virket. Slukket og tændt igen, nu der bare diskotek lys i mine bagblinklys, og displayet i speedometeret blinker svaget, og starter ikke op.
- Hornet har været frakoblet helt. Men vil stadig ikke starte.
Stortset alle ledninger ved styret har været frakoblet, men diskoteklystet bliver ved, dog har jeg ikke som beskreven, afmonteret tændingen, den eneste del jeg ikke kan afmotere uden at kunne starte den.