GEV 1000 Har to batterier, vil man kunne koble det ene på ladeporten

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
thomaslje
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

GEV 1000 Har to batterier, vil man kunne koble det ene på ladeporten

Ulæst indlæg af thomaslje »

Hej. Jeg har en GEV 1000 knallert fra Thansen, det er sådan at jeg ligger inde med to batterier til knallerten, er der nogen måde hvorpå at jeg ville kunne forbinde nr 2 batteri til knallertens ladeport foran og derved forlænge rækkevidden, jeg ved godt at jeg bare kan have det bagpå, men så skal man stå af og skifte dem, så tænkte at det kunne være smart hvis bare kunne plugge det på der og så forlænge rækkeviden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11321
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: GEV 1000 Har to batterier, vil man kunne koble det ene på ladeporten

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Løsningen kunne være at du laver ektra stik/kabler/kontakt sådan at du kan nøjes med at vippe en kontakt for at skifte batteri uden at skulle flytte stik.

Når jeg har spurgt om at parrallelforbinde 2 litium-ion batteri ser det ud til at folk fraråder det.
Spændingen skal åbenbart være præcist det samme ellers vil strømmen åbenbart gå fra det ene batteri til det andet.

Det lader til at hvis det skal være godt så skal der være noget elektronik mellem batterierne som står for f.eks. at skifte mellem batterierne.

Der er ikke så mange elektriske scootere med mere end ét batteri så det er svært at finde information om.
viewtopic.php?t=4195
viewtopic.php?t=4533

Man kunne forestille sig at man har en boks der får strøm fra 2 batterier og så fungerer boksen som et lille batteri der henter strøm fra batterierne men fra køretøjets side ses ét batteri (boksen). Men det er jo noget advanceret noget.

Måske det med at skifte hårdt fra et batteri til et andet virker gnidningsfrit hvis der er lidt strøm i controller/spændingsregulator/osv. som kan bruges i de millisekunder hvor der ikke er forbindelse til et batteri så du kan skifte mens du kører.
Brugeravatar
thomaslje
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: GEV 1000 Har to batterier, vil man kunne koble det ene på ladeporten

Ulæst indlæg af thomaslje »

scootergrisen skrev: 22. oktober 2024 01:56 Løsningen kunne være at du laver ektra stik/kabler/kontakt sådan at du kan nøjes med at vippe en kontakt for at skifte batteri uden at skulle flytte stik.

Når jeg har spurgt om at parrallelforbinde 2 litium-ion batteri ser det ud til at folk fraråder det.
Spændingen skal åbenbart være præcist det samme ellers vil strømmen åbenbart gå fra det ene batteri til det andet.

Det lader til at hvis det skal være godt så skal der være noget elektronik mellem batterierne som står for f.eks. at skifte mellem batterierne.

Der er ikke så mange elektriske scootere med mere end ét batteri så det er svært at finde information om.
viewtopic.php?t=4195
viewtopic.php?t=4533

Man kunne forestille sig at man har en boks der får strøm fra 2 batterier og så fungerer boksen som et lille batteri der henter strøm fra batterierne men fra køretøjets side ses ét batteri (boksen). Men det er jo noget advanceret noget.

Måske det med at skifte hårdt fra et batteri til et andet virker gnidningsfrit hvis der er lidt strøm i controller/spændingsregulator/osv. som kan bruges i de millisekunder hvor der ikke er forbindelse til et batteri så du kan skifte mens du kører.

Ahh ja ok tak, så tror jeg bare jg holder mig fra den løsning og skifter dem manuelt ved at have det bagpå.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11321
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: GEV 1000 Har to batterier, vil man kunne koble det ene på ladeporten

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg synes jo lettere det er at bruge jo mere har man lyst til at bruge det.
Så vis gerne en smart løsning du finder på.
Besvar