Lille knallert spottet i Rema 1000

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 12. september 2024 13:34
Landbo skrev: 11. september 2024 17:42 Hvis du af en eller anden grund vil skifte nummerplade ud, skal cyklen også til syn hvis den ikke er synet inden for de sidste to år.
Hilsen Leif.
Du kan måske få en, som er en smule større i Sverige. Hvis du køber den med samme nummer som den "lille" nummerplade, og køretøjet går igennem syn med den større nummerplade på, så er det helt lovligt at køre på den, da den er bestået syn med den større nummerplade på. Og i dag tager synsmanden fotos af nummerpladen, så der findes dokumentation for den er gået igennem, hvis størrelsen kan vurderes ud fra fotoet.
Nej nej nej nej GYS. :cry: Gør folk som du foreslår, får de så "hatten "passer" i retssystemer og kan risikere køretøjet regnes for værende ikke synet med det store dræn fra muldvarpen det medfører. Jeg synes du bør holde dine gode dumme ideer for dig selv.

Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 516
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg spurgte på et tidspunkt færdselsstyrelsen, om det var lovligt at køre med en bremseboks, der tændte for bremselyset selv, hvis ens motorcykel var blevet synet med den. De svarede, at det var lovligt, hvis den ved en fejl var blevet synet med den. Og, hvis man mødte politiet, vil man ikke få en bøde for det, for man var jo i god tro, når den var synet med den - men man vil få køretøjet indkaldt til syn, så det vil koste et syn. Jeg går ud fra, at det samme må gælde nummerpladen. :lol:
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 12. september 2024 16:54 Jeg spurgte på et tidspunkt færdselsstyrelsen, om det var lovligt at køre med en bremseboks, der tændte for bremselyset selv, hvis ens motorcykel var blevet synet med den. De svarede, at det var lovligt, hvis den ved en fejl var blevet synet med den. Og, hvis man mødte politiet, vil man ikke få en bøde for det, for man var jo i god tro, når den var synet med den - men man vil få køretøjet indkaldt til syn, så det vil koste et syn. Jeg går ud fra, at det samme må gælde nummerpladen. :lol:
Sådan fungerer verden ikke GYS. Du bør lige huske på du skal kunne bevise tingen var monteret ved sidste syn hvis ...... Og det tvivler jeg stærkt du ville kunne idet synsmedarbejderen med det samme vil studse over dimensionerne på den falske plade. Iøvrigt vil du blive politianmeldt med det samme og politiet vil højst sandsynligt beholde både cykel og nummerplade til nærmere undersøgelse.

Det samme vil formodentlig ske første gang en politipatrulje kører bag dig. :mrgreen:

Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 516
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg har heldigvis en nummerpladeforsikring som dækker. Så længe, at jeg ikke forstår hvordan det er sket, og hvordan at nummerpladen er blevet 10% større, så dækker forsikringen.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 12. september 2024 19:48 Jeg har heldigvis en nummerpladeforsikring som dækker. Så længe, at jeg ikke forstår hvordan det er sket, og hvordan at nummerpladen er blevet 10% større, så dækker forsikringen.
Muligt du ikke forstår hvad bedrageri er, men det finder du så ud af. :mrgreen:

Tag nu og indrøm dit nederlag og se at blive voksen, IK.

Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 516
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af GYS »

Ok, men vil man have en større nummerplade, så tror jeg godt den kan købes, og så må man lade scooteren stå indendøre.
Besvar