Peugoet Kisbee 2T EFI

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Hej folkens.

Jeg har en Kisbee 2 T EFI som er begyndt at opføre sig mærkeligt efter jeg har pillet begrænsningen i vario. når jeg køre på den og har cirka kørt 3 min begynder den at miste farten stille og roligt, omdrejningerne stiger gradvist men taber fart. til sidst kan jeg så høre og mærke at scooteren ikke kan trække mere ( den dør ud) og ender med at holde næsten stille. jeg slipper gassen og holder et par sekunder og køre så videre og kort tid efter gør den samme nummer igen. efter jeg har kørt cirka 10 min så køre den upåklageligt igen. hvad kan der være galt???
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11287
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske alt er i orden.
Kan være den bare skal bruges lidt.
Så hvis du ellers mener det er samlet korrekt osv. så kunne du bare prøve at køre videre og se om det ikke går væk efter noget tid.

Hvad har du gjort? Fjernet en bøsningen mellem de forreste remskiver?
Gad vide om det kunne være remskiven der glider på de ubrugte områder på remskiverne.
Du kunne prøve at rense remskiverne med sprit der hvor kileremmen har kontakt.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Det startede kort tid efter jeg fjernede bøsningen og så fjernede jeg en plade bag på vario, omdrejnings begrænser plader kalder man det åbenbart. og det kørte uden problemer. et par uger efter jeg fjernede disse ting begyndte den så småt at brokke sig.

Jeg har kørt med det et stykke tid og det bliver kun værre med tiden. jeg åbner den op idag og så melder jeg lige tilbage.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Hej igen. nu har jeg haft åbnet op ind til vario og kobling, det første jeg møder er lidt gummirester. ikke voldsomt meget og det er næsten "støv agtig" gummi rester der ligger tilbage. den ene side af remmen sys jeg at jeg kan se der er en Wire lignende tråd i ??? kan det være rigtig?? så jeg kan umiddelbart godt konstatere at den æder remmen. jeg har undersøgt blæsehjulet og der opdager jeg at der er kommet en grim kant på selve blæsehjulet. Den sidder cirka midt på blæsehjulet og går self hele vejen rundt i en cirkel. når jeg kigger på selv Variatoren så er der ingen kant som på blæsehjulet. jeg ville så mene at den glider på remmen der hvor wire er blotlagt! er dette korrekt forstået?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11287
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis blæserhjulet har ramt noget så kan det være det ikke er blevet monteret korrekt så kickstarterdelene rammer.
Eller det kunne også være at kickstarterdelene ikke trækker sig selv tilbage. Når du træder ned på kickstarter og giver slip så skulle den gerne trække sig tilbage
Tror ikke blæserhjulet rammer kileremmen den plejer gerne og vende væk fra kileremmen men vis gerne nogle billeder af hvordan det er på din model.

Der er tråde i kileremmen. Ikke helt sikker på om det er meningen man skal kunne se dem normalt. De er der cirka hvor kileremmen er breddest.
Er det originale dele?
Når du spænder bolten ved de forreste remskiver så sørg for delene sidder korrekt og så tryk kileremmen lidt sammen på midten sådan at den kommer til at sidder løst mellem de forreste remskiver og så kan du spænde bolten. Så er du sikker på det ikke er kileremmen du spænder på. Og så kan du trække lidt i kilemmren så kommer den til at sidde stramt igen.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

hej igen.
jeg har formuleret mig forkert, det er self inderside af blæsehjulet der er kommet et hak i. (den side remmen køre på) kickstarter bruge jeg sjældent da el starter virker endnu :P det hele er originale dele og er samlet korrekt. jeg har bestilt en ny Variator og ny rem. dog ikke original vario. det er åbenbart meningen at at der skal være en "kant" på den originale vario, der var en som sagde det er der på en std vario fordi den var "Begrænset" så jeg skulle bestille en anden variator , jeg sender billede så du kan se hvad jeg mener.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11287
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis variatoren køre længe (mange km) begrænset så kommer der et slidspor cirka midt på remskiverne hvor kileremmen mest har kørt ved topfart.
Hvis man så fjerner begrænsningen så kileremmen kan komme længere ud på remskiverne så er der det slidspor som ikke er helt optimalt fordi motoren skal vist lidt højere op i opdrejningen for at komme over slidspor osv.
Men altså det er bare en lille gene der kan vist ikke være på grund af det slidspor at motoren taber en masse fart og er ved at stoppe og lignende.
Det er vist bare sådan at du mærker det ikke kører helt glat når den skal op og ned i fart.
Besvar