startermotor Yamaha Neos

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Per Chris
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. august 2024 15:41
Køretøjer: Suzuki samurai dm50
Yamaha Neos 2t, 30km
Pgo hot50

startermotor Yamaha Neos

Ulæst indlæg af Per Chris »

jeg har sat ny startermotor på min Yamaha neos. Den nye startmotor kører fint rundt men tænderne griber ikke ordentligt i tandhjulet så den skærer tænder. Jeg rensede grundigt inden jeg satte den nye motor på og de to skruer på startermotoren er helt spændt til, men der må være en mikroskopisk forskel alligevel. Kan man justere på en Yamaha neos, så de to tandhjul griber bedre ind i hinanden?
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: startermotor Yamaha Neos

Ulæst indlæg af Landbo »

Per Chris skrev: 28. august 2024 16:05 jeg har sat ny startermotor på min Yamaha neos. Den nye startmotor kører fint rundt men tænderne griber ikke ordentligt i tandhjulet så den skærer tænder. Jeg rensede grundigt inden jeg satte den nye motor på og de to skruer på startermotoren er helt spændt til, men der må være en mikroskopisk forskel alligevel. Kan man justere på en Yamaha neos, så de to tandhjul griber bedre ind i hinanden?
Der er ingen mulighed for justering mig bekendt. Der er noget der tyder på du har fået en forkert starter eller også trænger tænderne på starterens modpart til fornyelse. Ret beset kan det også skyldes dit batteri har underspænding.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: startermotor Yamaha Neos

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der hvor starterdrevet monteres i motorblok og variatordæksel (eller hvordan det nu er lavet på din model) der kan sidde 2 små bøsninger.
Så tjek at de er der.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... erdrev.php

Sammenlign den nye startermotor med den gamle/originale startermotor hvis du stadig har den.
Hold akslerne ind mod hinanden og se og mærk så kan du vel hurtigt se om der er forskel.
I diameter eller antal tænder.
Er det original reservedel?
Besvar