Jeg har dog lidt svært ved at overskue overdragelses-processen - så her kommer et par spørgsmål eller fem.
1. De fleste sælgere vil gerne have, at man omregistrerer ved køb – det giver god mening. Men hvordan foregår det, hvor lang tid tager det ca., og hvad skal man være obs på?
2. Lad os sige der sidder en nummerplade på knallerten: Arver man denne ved omregistrering eller er det et andet system? I såfald hvilket?
3. Det er oplagt at køre knallerten hjem efter køb, hvis sælger bor tæt på, men må man det? Den skal vel forsikres og det tager tid og kræver oplysninger, som man først får ved køb? Hvad gør I? Synes, det er lidt bøvlet, hvis man skal losse den på en 3x34, når man ligeså godt kan køre på den hjem.
4. Hvilke spørgsmål er gode at tage med sælger, inden man tager ud og ser maskinen. Tænker f.eks. stelnummer, om den er blevet pillet ved, hvad topfarten er, og hvor langt sådan ca. den kører på en liter / tank.
5. Er det træls at spørge om stelnummer? Synes jeg har læst forskellige steder på nettet, at det er good to know, men vel også need to know ift forsikring, men så forstår jeg ikke, hvorfor stelnummer ikke bare oplyses i brugtannoncerne på f.eks. dba.dk – ligesom når man shopper en brugt cykel, så man straks kan få øje på lovligheden. Kan nogen gøre mig klogere? Kan det misbruges?
Tak for hjælpen!