Nå, fik lige kikket nærmere på det. Lejer og pakninger er fra THansen, og/eller Speedline, og har korrekt størrelse.
Grunden til at pakningen "stikker ud" kan ses på dette billede. Man kan se at lejet ikke er helt nede og ha kontakt med afstandsrøret.
Jeg gav det et par dask mere, og nu er det på plads.
Som i begge er inde på, viste fejlen sig at være et slemt slidt afstandsstykke! Pakningerne har gennem årene ganske enkelt slebet et dybt spor i afstandsstykket. Og så er det jo lige meget hvor nye pakningerne er, det vil altid være utæt.
Det er godt nok slidt. Desværre kan afstandsstykket ikke bare vendes, men i en eller anden kasse, har jeg et afstandsstykke fra donor-Agilityen som bør være i meget bedre stand.
Indtil jeg finder det, og får det skiftet, følger jeg rådet om at fylde hulrummet godt med fedt. Det kan nok holde vand ude, indtil jeg får skiftet pakning og afstandsstykke. Evt til et helt nyt. Det har den da næsten fortjent.
Med Agilityen på værkstedet.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11385
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Med Agilityen på værkstedet.
Hurra så fandt du problemet.
Ligner der kan smutte en masse vanddræber ind i mellemrummet.
Så må du se om den anden bøsning er fin og glat eller om du skal give den en fødselsdagsgave med skinnede overflade der holder tæt.
Hvis jeg søger efter "44311-GLW0-911" på kgi.dk så kommer der en bøsning frem til 46,95 kroner selvom den ikke er til at se under Agility.
Reservedelsnummeret er også 44311-GLW0-911 i reservedelskataloget til f.eks. Kymco ZX som der står den passer til så tror også den passer til din.
Ligner der kan smutte en masse vanddræber ind i mellemrummet.
Så må du se om den anden bøsning er fin og glat eller om du skal give den en fødselsdagsgave med skinnede overflade der holder tæt.
Hvis jeg søger efter "44311-GLW0-911" på kgi.dk så kommer der en bøsning frem til 46,95 kroner selvom den ikke er til at se under Agility.
Reservedelsnummeret er også 44311-GLW0-911 i reservedelskataloget til f.eks. Kymco ZX som der står den passer til så tror også den passer til din.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Med Agilityen på værkstedet.
Den bøsning ser lovende ud. Der dukker ikke meget op, når jeg prøver at google en Kymco bøsning/afstands-stykke. Jeg vil ringe til KGI, og håbe de kan give mig nogle mål på den.
Heldigvis er en tur på værkstedet ikke altid bare endnu en reparation, eller udskiftning af et eller andet. Det kan også være sjovt og hyggeligt. Som denne nemme opgave: Gi den overflade-rustne udstødning en hurtig afrensning, og en gang varmefast sort spray.
Der skal ikke meget til, og det pynter gevaldigt. 2-3 lag, så var det fint. Det gør nok også at rusten holdes bare lidt tilbage.
Og når jeg nu var i gang med hyggen, fik den også lige en vask, da udstødningen var tør. Og så en tur med det effektive våben mod grå og kedelig plastik: Silicone-spray og en klud! Utrolig virkning det har, og plastikken bliver helt sort igen, og får gløden tilbage.
Og her står hun så, den 16 år gamle dame, med snart 50.000 km på tælleren. Hun holder sig sgu da meget godt.
Heldigvis er en tur på værkstedet ikke altid bare endnu en reparation, eller udskiftning af et eller andet. Det kan også være sjovt og hyggeligt. Som denne nemme opgave: Gi den overflade-rustne udstødning en hurtig afrensning, og en gang varmefast sort spray.
Der skal ikke meget til, og det pynter gevaldigt. 2-3 lag, så var det fint. Det gør nok også at rusten holdes bare lidt tilbage.
Og når jeg nu var i gang med hyggen, fik den også lige en vask, da udstødningen var tør. Og så en tur med det effektive våben mod grå og kedelig plastik: Silicone-spray og en klud! Utrolig virkning det har, og plastikken bliver helt sort igen, og får gløden tilbage.
Og her står hun så, den 16 år gamle dame, med snart 50.000 km på tælleren. Hun holder sig sgu da meget godt.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Med Agilityen på værkstedet.
Ja, så var det bagstøddæmperens tur til at stå af.
Over de seneste uger er affjedringen langsomt blevet blødere og blødere, og nu har dæmperen slet ingen effekt mere. Scooteren kan pludselig gynge blødt op og ned, i lange bevægelser, og det er nu fjederen alene, scooteren hænger i. Og det er faktisk helt rart, og helt nyt, for den havde en ret stram og hård dæmpning/affjedring før.
Jeg vil faktisk vente med at skifte om til donor-dæmperen, for som det er nu, er den bløde affjedring mægtig behagelig.
Og så længe den mekanisk fortsat kan holde sammen på fjeder, stel og motor, kan jeg godt bare nyde den bløde flyder-kørsel.
Så en hurtig afrensning, og en gang hvid stylingtape, og den ligner sig selv igen.
Og er så samtidig blevet mere komfortabel at køre på. Jamen altså.
Og så længe jeg ikke skal køre baneræs eller offroad, gør det ikke noget at det gynger lidt.
Ja, sådan kan det gå, når en defekt dæmper, faktisk bliver en herlig forbedring. Blødt og lækkert.
Over de seneste uger er affjedringen langsomt blevet blødere og blødere, og nu har dæmperen slet ingen effekt mere. Scooteren kan pludselig gynge blødt op og ned, i lange bevægelser, og det er nu fjederen alene, scooteren hænger i. Og det er faktisk helt rart, og helt nyt, for den havde en ret stram og hård dæmpning/affjedring før.
Jeg vil faktisk vente med at skifte om til donor-dæmperen, for som det er nu, er den bløde affjedring mægtig behagelig.
Og så længe den mekanisk fortsat kan holde sammen på fjeder, stel og motor, kan jeg godt bare nyde den bløde flyder-kørsel.
Så en hurtig afrensning, og en gang hvid stylingtape, og den ligner sig selv igen.
Og er så samtidig blevet mere komfortabel at køre på. Jamen altså.
Og så længe jeg ikke skal køre baneræs eller offroad, gør det ikke noget at det gynger lidt.
Ja, sådan kan det gå, når en defekt dæmper, faktisk bliver en herlig forbedring. Blødt og lækkert.