Problemer og løsninger (VGA Vax)
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11331
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Problemer og løsninger (VGA Vax)
Her vil jeg prøve at samle information om de problemer jeg har oplevet med min VGA Vax og løsninger til dem.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11331
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Problemer og løsninger (VGA Vax)
Kunne i en periode ikke kører i regnvejr eller lige efter regnvejr.
Måske var det vand i farthåndtag, vand i højre bremsekontakt eller vand der dryppede på venstre side af baghjulsakslen pga. hjemmelavet skærm.
Baglygtens glødetrådspære smelter baglygtens plastik.
Motorbremsen er irriterende når man bare vil bremse en lille smule. Den bremser for meget og så giver man slip og skal bremse igen og give slip og bremse igen osv.
Scooteren kan nærmeste ikke køre op af bakke. Eller komme op fra et hul. Eller op af en kantsten.
Det lyder nogen gange som om småsten kommer ind ved bagbremsebelægningen og ridset på tromlen og ikke kan komme ud igen som om det ikke er godt nok skærmet af.
Ser ud til at solen i det meget varme sommervejr har gjort styr og konsoller meget matte som om de ikke kan tåle den høje temperatur eller måske ultraviolet stråling.
Spejlenes belægning er blevet skadet af solen.
Motorens ledning skulle nok hellere være ført på indersiden af svingarmen så det er bedre beskyttet.
Controllerens store 30 pins stik har så meget lim i sig at det går ned omkring stikbenene nogen steder. Hvilket muligvis går det ekstra svært at få stikket af.
Venstre håndtag går løst efter regnvejr fordi der kommer vand ind mellem håndtaget og styret og det er længe om at tørre.
Når man om natten drejer i et sving så lyses svinget ikke op. Hverken med nærlys eller fjernlæs.
Det er ikke så sjovt at høre på opladerens blæser i flere timer hver dag mens batteriet oplades.
Batteriet er ret tungt. Hvis man hver gang skal bære 1 batteri eller måske 2 batterier så kan det hurtigt blive tungt hvis også man skal bære andre ting f.eks. indkøb og hjelm osv. eller skulle gå flere gange får at få det hele med.
Det er kedeligt at stå og skulle skifte batteri hvis man f.eks. har to batterier med på en vej om natten og man ikke kan se så meget og hvis man slukker for scooteren så kan andre trafikanter måske ikke se man står der i vejkanten. Hvis batteriet er låst fast kan det være svært at finde den rette nøgle i mørket. Så ville være rart med en måde hvor man ikke behøver flytte på batterier men bare kan flyttet kablet hvis man f.eks. har et forlængerkabel.
Ikke det store problem men hver gang man sætter batterikablet på/af batteriet så skal man også tage støvhætten af/på. Så ville være smartere hvis støvhætten på en eller anden måde selv gled til side når tilsluttede kablet og selv gled på plads når man tog kablet væk.
Når sidestøttebenet er slået ned sker der ikke noget når farthåndtaget deres. Der mangler en indikation af det på instrumentpanelet.
Der er ikke den store mulighed for at vide batteriet opladningsniveau før/under/efter opladning. Kunne være rart at vide opladningsniveauet for et batteri der står alene.
Styrfittings går løst efter noget tid.
Viste sig at øverste møtrik var vendt forkert og den side der skal vende op har en mindre kontaktflade.
Listen under sædet er elendigt og bliver stift og knækker.
Bremsekontakt ved højre bremsegreb fik dårlig forbindelse. Der er vist trængt vand ind og det bløde plastik holder vist ikke så tæt.
Strømmen slukkes efter få sekunder.
Gætter på at det var høj luftfugtighed i BMS der gjorde det.
Læs mere.
Batteriet ene stik til opladning er placeret inde under hvor håndtaget er og det er lidt irriterende man ikke på et meget let måde kan sætte stikket i fra opladeren. Hvis batteriet stå frit kan man ikke rigtig gøre det med blot én hånd medmindre batteriet står ind mod en væg. så kunne man flytte stikket så det var øverst men så kunne det jo samle vand så det er nok ikke så godt. Ville bare være lettere hvis man skulle trykke stikke ned i stedet for sidelæns.
Måske var det vand i farthåndtag, vand i højre bremsekontakt eller vand der dryppede på venstre side af baghjulsakslen pga. hjemmelavet skærm.
Baglygtens glødetrådspære smelter baglygtens plastik.
Motorbremsen er irriterende når man bare vil bremse en lille smule. Den bremser for meget og så giver man slip og skal bremse igen og give slip og bremse igen osv.
Scooteren kan nærmeste ikke køre op af bakke. Eller komme op fra et hul. Eller op af en kantsten.
Det lyder nogen gange som om småsten kommer ind ved bagbremsebelægningen og ridset på tromlen og ikke kan komme ud igen som om det ikke er godt nok skærmet af.
Ser ud til at solen i det meget varme sommervejr har gjort styr og konsoller meget matte som om de ikke kan tåle den høje temperatur eller måske ultraviolet stråling.
Spejlenes belægning er blevet skadet af solen.
Motorens ledning skulle nok hellere være ført på indersiden af svingarmen så det er bedre beskyttet.
Controllerens store 30 pins stik har så meget lim i sig at det går ned omkring stikbenene nogen steder. Hvilket muligvis går det ekstra svært at få stikket af.
Venstre håndtag går løst efter regnvejr fordi der kommer vand ind mellem håndtaget og styret og det er længe om at tørre.
Når man om natten drejer i et sving så lyses svinget ikke op. Hverken med nærlys eller fjernlæs.
Det er ikke så sjovt at høre på opladerens blæser i flere timer hver dag mens batteriet oplades.
Batteriet er ret tungt. Hvis man hver gang skal bære 1 batteri eller måske 2 batterier så kan det hurtigt blive tungt hvis også man skal bære andre ting f.eks. indkøb og hjelm osv. eller skulle gå flere gange får at få det hele med.
Det er kedeligt at stå og skulle skifte batteri hvis man f.eks. har to batterier med på en vej om natten og man ikke kan se så meget og hvis man slukker for scooteren så kan andre trafikanter måske ikke se man står der i vejkanten. Hvis batteriet er låst fast kan det være svært at finde den rette nøgle i mørket. Så ville være rart med en måde hvor man ikke behøver flytte på batterier men bare kan flyttet kablet hvis man f.eks. har et forlængerkabel.
Ikke det store problem men hver gang man sætter batterikablet på/af batteriet så skal man også tage støvhætten af/på. Så ville være smartere hvis støvhætten på en eller anden måde selv gled til side når tilsluttede kablet og selv gled på plads når man tog kablet væk.
Når sidestøttebenet er slået ned sker der ikke noget når farthåndtaget deres. Der mangler en indikation af det på instrumentpanelet.
Der er ikke den store mulighed for at vide batteriet opladningsniveau før/under/efter opladning. Kunne være rart at vide opladningsniveauet for et batteri der står alene.
Styrfittings går løst efter noget tid.
Viste sig at øverste møtrik var vendt forkert og den side der skal vende op har en mindre kontaktflade.
Listen under sædet er elendigt og bliver stift og knækker.
Bremsekontakt ved højre bremsegreb fik dårlig forbindelse. Der er vist trængt vand ind og det bløde plastik holder vist ikke så tæt.
Strømmen slukkes efter få sekunder.
Gætter på at det var høj luftfugtighed i BMS der gjorde det.
Læs mere.
Batteriet ene stik til opladning er placeret inde under hvor håndtaget er og det er lidt irriterende man ikke på et meget let måde kan sætte stikket i fra opladeren. Hvis batteriet stå frit kan man ikke rigtig gøre det med blot én hånd medmindre batteriet står ind mod en væg. så kunne man flytte stikket så det var øverst men så kunne det jo samle vand så det er nok ikke så godt. Ville bare være lettere hvis man skulle trykke stikke ned i stedet for sidelæns.