Istedet har jeg nu 3 stk 60 Volt 20Ah Li-Ion pakker på vej fra Kinaland fra en sælger der har et godt ry for at levere den vare der er lovet og man så må betale lidt mere for varen end ved andre leverandører.
Jeg vil så her beskrive ombygningen af batteripakkerne så de tre bliver samlet i en pakke med en ny programerbar BMS og det betyder at pakken så passer til alle 60 Volts elektriske køretøjer der er født med blybatterier. Batteripakken vil så formodentlig IKKE kunne bruges på/i en scooter der er født med et Li-Ion batteri.
Minimum værktøj for at arbejde med det elektriske i en elektrisk tuk-tuk må være, et voltmeter og et Amperemeter der kan holde til de strømme der løber i køretøjet, her er et tangamperemeter en ikke helt dum investering. Ligeledes er en god lavvolts loddekolbe uundværlig så man ikke ødelægger de delikate FET transistore der findes i de elektroniske kredsløb.
Ydermere vil det være en lettelse man også har et gennemgangsmeter med en extern shunt der kan måle Volt, Amp, Watt og Energimåling (Wh) som denne:
https://cdon.dk/bygning-og-varktoj/wz-d ... -p92591302
Instrumentet kan også monteres fast i en elektrisk tuk-tuk, så man har en ide om hvor meget kraft og saft der er på/tilbage på ens batterier.
Der er en bedre beskrivelse af instrumentet her: https://alexnld.com/product/wz-dm50-vol ... t-monitor/
Samme instrument kan iøvrigt købes på Alienexpress for omkring kr. 120 for dem der tør.

https://www.aliexpress.com/item/1005004327029945.html
Og findes også i en 100 Amp udgave med typenummeret WZ-DM100.
Serien fortsættes når der kommer stumper fra Kinaland, Leif.