Hej har et problem med min brors motocr hot 50 4t euro4 den skal have 50-60 hug på kikstarter eller skal bruge 10-15 minutter på elstart før den starter
Har prøvet følgende:
Renset karburator
Tjekket svømmer
Skiftet cdi
Tjekket choker
Justeret ventiler
Skiftet olie
Tjekket toppakning
Kompressions måling (har 100 psi)
Fri gennemgang i udstødning
Tjekket stelforbindelse
Tjekket solenidventiler/magnetventil
Startproblemer
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Startproblemer
Hej.
Ja, det lyder jo umiddelbart som et choker problem, her i den kolde tid.
Du skriver "tjekket choker" Hvad gjorde du?
Når den så endelig starter, hvordan kører den så?
Ja, det lyder jo umiddelbart som et choker problem, her i den kolde tid.
Du skriver "tjekket choker" Hvad gjorde du?
Når den så endelig starter, hvordan kører den så?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11330
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Startproblemer
Tag gerne nogle billeder og lav en video.
Ikke sikkert på hvad der er på den af karburator osv. men...
Tag benzinslangen af karburatoren og peg den ned i en benzindunk.
Kør med elstarteren og se om benzinen kommer hurtigt nok ud.
Tag vakuumslangen af indsugningsstudsen og sug i den og hold suget. Så skal det fosse ud med benzin indtil du slipper suget.
Hvis du sætter en gennemsigtig benzinslange på mellem benzinhane og karburator så kan du se niveauet i benzinslange hvis der er problemer med at benzinhanen ikke åbner for nok benzin. Slangen skal være fuld af benzin så du ikke kan se niveauet. Hvis du kan se benzinen kun når 1/3 op i slangen så lukker benzinhanen ikke nok benzin ind.
Sørg for at delene sidder tæt sammen ved benzinhane, karburator, luftfilter, indsugningsstuds så ikke der kan kommer falsk luft ind. Se om vakuumslangen har revner i enden.
Sæt slangerne på.
Kør med elstarteren og drej langsomt på gashåndtaget og lyt til motoren. Det kan du eventuelt lave en video med så vi kan høre det.
Det kan være den har et punkt hvor den er mest tæt på at starte.
Du kan også prøve at pumpe gashåndtaget. Helt tilbage og så drej det en smule og helt tilbage og drej en smule osv. mange gange.
Er ikke sikker på din karburator har en accelerationspumpe men hvis den har så sprøjter den en smule benzin ind hver gang du gør det.
Der er mange små huller i karburatoren som du kan tjekke. Du kan puste gennem dem med en slange og bruge lys.
Tjek specielt de huller der har med start af motor at gøre. Ved chokeren og tomgangsdysen osv. men rens og tjek bare alt nu du er i gang.
Se om du kan finde en måde at dreje gashåndtaget på i det du starter.
Det kan være du bare lige skal vide hvordan den skal have det.
4 takt er vist gerne sværere at starte end 2 takt.
Men umiddelbart lyder det som manglende brændstof.
Hvad blev ventilerne indstillet til?
Hvilken motorolie blev brugt?
Kig ind til tændrøret og prøv lidt forskelligt service. Kan være du finde noget der hjælper.
Ikke sikkert på hvad der er på den af karburator osv. men...
Tag benzinslangen af karburatoren og peg den ned i en benzindunk.
Kør med elstarteren og se om benzinen kommer hurtigt nok ud.
Tag vakuumslangen af indsugningsstudsen og sug i den og hold suget. Så skal det fosse ud med benzin indtil du slipper suget.
Hvis du sætter en gennemsigtig benzinslange på mellem benzinhane og karburator så kan du se niveauet i benzinslange hvis der er problemer med at benzinhanen ikke åbner for nok benzin. Slangen skal være fuld af benzin så du ikke kan se niveauet. Hvis du kan se benzinen kun når 1/3 op i slangen så lukker benzinhanen ikke nok benzin ind.
Sørg for at delene sidder tæt sammen ved benzinhane, karburator, luftfilter, indsugningsstuds så ikke der kan kommer falsk luft ind. Se om vakuumslangen har revner i enden.
Sæt slangerne på.
Kør med elstarteren og drej langsomt på gashåndtaget og lyt til motoren. Det kan du eventuelt lave en video med så vi kan høre det.
Det kan være den har et punkt hvor den er mest tæt på at starte.
Du kan også prøve at pumpe gashåndtaget. Helt tilbage og så drej det en smule og helt tilbage og drej en smule osv. mange gange.
Er ikke sikker på din karburator har en accelerationspumpe men hvis den har så sprøjter den en smule benzin ind hver gang du gør det.
Der er mange små huller i karburatoren som du kan tjekke. Du kan puste gennem dem med en slange og bruge lys.
Tjek specielt de huller der har med start af motor at gøre. Ved chokeren og tomgangsdysen osv. men rens og tjek bare alt nu du er i gang.
Se om du kan finde en måde at dreje gashåndtaget på i det du starter.
Det kan være du bare lige skal vide hvordan den skal have det.
4 takt er vist gerne sværere at starte end 2 takt.
Men umiddelbart lyder det som manglende brændstof.
Hvad blev ventilerne indstillet til?
Hvilken motorolie blev brugt?
Kig ind til tændrøret og prøv lidt forskelligt service. Kan være du finde noget der hjælper.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1654
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Startproblemer
Hvis tændrøret ikke er plaskvådt så prøv og sprøjt en smule dieselstart/bremserens direkte ind i karburatoren mens starteren kører, starter motoren øjeblikkelig har du et choker problem. Starter motoren ikke har du et tændingsproblem.
Pøj pøj, Leif.
Pøj pøj, Leif.
Re: Startproblemer
Tak for svar.
Motoren starter ikke med dieselstart. Chokeren er tjekket med strøm. Den kører perfekt, når den endelig starter. Der kommer fint med benzin. Accelarationspumpen har ikke nogen effekt. Tændrør gnister fint. Ventilerne er indstillet til stram 10.
Motoren starter ikke med dieselstart. Chokeren er tjekket med strøm. Den kører perfekt, når den endelig starter. Der kommer fint med benzin. Accelarationspumpen har ikke nogen effekt. Tændrør gnister fint. Ventilerne er indstillet til stram 10.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1654
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Startproblemer
Det lyder umiddelbart meget underligt, men hvis motoren ikke "knalder" på dieselstart er der absolut noget galt med tændingen. Det er ikke sikkert gnisten er kraftig nok når der er kompression omkring tændrøret, har du prøvet et andet tændrør ? En fejl på tændspolen kan vel heller ikke helt afvises.
Faldt iøvrigt over denne rep. manual, hvis den kan være til hjælp: http://www.crservice.dk/Motocr/Service% ... kursus.pdf
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1654
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Startproblemer
Iøvrigt kom jeg til og tænke på giveren der styrer ECU, den kan godt være defekt på den måde den har problemer med at afgive pulsen ved lave omdrejninger, hvilket så i dette tilfælde er når der er kompression på motoren.
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.