thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 00:45
Yea jeg syntes egentlig den kørte fint i starten, men ja her to år efter så har den det rigtig skidt.
Batteriet er formodentlig stille og roligt blevet ringere og ringere lige fra det tidspunkt maskinen blev leveret for så at virkelig have taget fart på de sidste par måneder. Og det duer jo så ikke når aktionsradius på køretøjet bliver kortere end de km man har købt køretøjet i god tro jævnfør specifikationerne. Herunder dutter det jo heller ikke at hastigheden falder til mindre end køretøjet er lovet til.
Du har ikke fået målt spændingen over et fuldt opladet batteri ?
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 00:45
Yea jeg syntes egentlig den kørte fint i starten, men ja her to år efter så har den det rigtig skidt.
Batteriet er formodentlig stille og roligt blevet ringere og ringere lige fra det tidspunkt maskinen blev leveret for så at virkelig have taget fart på de sidste par måneder. Og det duer jo så ikke når aktionsradius på køretøjet bliver kortere end de km man har købt køretøjet i god tro jævnfør specifikationerne. Herunder dutter det jo heller ikke at hastigheden falder til mindre end køretøjet er lovet til.
Du har ikke fået målt spændingen over et fuldt opladet batteri ?
Hilsen Leif.
Hej. Ja det giver god mening, nej, jeg har ikke fået det målt i nu, da jeg ikke lige har noget volt meter, men er i gang med at finde ud af det.
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 00:45
Yea jeg syntes egentlig den kørte fint i starten, men ja her to år efter så har den det rigtig skidt.
Batteriet er formodentlig stille og roligt blevet ringere og ringere lige fra det tidspunkt maskinen blev leveret for så at virkelig have taget fart på de sidste par måneder. Og det duer jo så ikke når aktionsradius på køretøjet bliver kortere end de km man har købt køretøjet i god tro jævnfør specifikationerne. Herunder dutter det jo heller ikke at hastigheden falder til mindre end køretøjet er lovet til.
Du har ikke fået målt spændingen over et fuldt opladet batteri ?
Hilsen Leif.
Nåh nu er der bestilt tid til mandag, så må vi se, men jeg tror det sku ikke, men kunne fanme være lækkert med et helt nyt batteri, for nu er den helt gal, nu vil den kun oplade til 98% på batteriet, eftersom jeg ikke lige har mulighed for at måle volt i nu, kan jeg selvfølgelig ikke fortælle om det reelt er 98% som det jo nok ikke er.
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 14:36
Nåh nu er der bestilt tid til mandag, så må vi se, men jeg tror det sku ikke, men kunne fanme være lækkert med et helt nyt batteri, for nu er den helt gal, nu vil den kun oplade til 98% på batteriet, eftersom jeg ikke lige har mulighed for at måle volt i nu, kan jeg selvfølgelig ikke fortælle om det reelt er 98% som det jo nok ikke er.
Så ønsker jeg dig alt det held og lykke der overhovedet kan skrabes sammen. Husk og få et eventuelt afslag skriftligt med begrundelse.
Jeg vil gætte på du kan få måleren helt op på 100% hvis du lader laderen sidde på en nat mere.
Når batteriet er så ringe, er det ligegyldigt med den måling. Men er du nysgerrig skal der være omkring 54,2-54,4 volt på et fuldt opladet batteri og ca 39 volt når det er tomt.
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 14:36
Nåh nu er der bestilt tid til mandag, så må vi se, men jeg tror det sku ikke, men kunne fanme være lækkert med et helt nyt batteri, for nu er den helt gal, nu vil den kun oplade til 98% på batteriet, eftersom jeg ikke lige har mulighed for at måle volt i nu, kan jeg selvfølgelig ikke fortælle om det reelt er 98% som det jo nok ikke er.
Så ønsker jeg dig alt det held og lykke der overhovedet kan skrabes sammen. Husk og få et eventuelt afslag skriftligt med begrundelse.
Jeg vil gætte på du kan få måleren helt op på 100% hvis du lader laderen sidde på en nat mere.
Når batteriet er så ringe, er det ligegyldigt med den måling. Men er du nysgerrig skal der være omkring 54,2-54,4 volt på et fuldt opladet batteri og ca 39 volt når det er tomt.
Hilsen Leif.
Tak for det, jeg vil få det tjekket med et volt meter for at se hvad den siger, jeg vil gætte på den nok er langt under det
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 14:36
Nåh nu er der bestilt tid til mandag, så må vi se, men jeg tror det sku ikke, men kunne fanme være lækkert med et helt nyt batteri, for nu er den helt gal, nu vil den kun oplade til 98% på batteriet, eftersom jeg ikke lige har mulighed for at måle volt i nu, kan jeg selvfølgelig ikke fortælle om det reelt er 98% som det jo nok ikke er.
Så ønsker jeg dig alt det held og lykke der overhovedet kan skrabes sammen. Husk og få et eventuelt afslag skriftligt med begrundelse.
Jeg vil gætte på du kan få måleren helt op på 100% hvis du lader laderen sidde på en nat mere.
Når batteriet er så ringe, er det ligegyldigt med den måling. Men er du nysgerrig skal der være omkring 54,2-54,4 volt på et fuldt opladet batteri og ca 39 volt når det er tomt.
Hilsen Leif.
Tak for det, jeg vil få det tjekket med et volt meter for at se hvad den siger, jeg vil gætte på den nok er langt under det
Nej, spændingen over dit batteri vil ligge inden for det opgivet område. Det er spændingen over batteriet man bruger til og udregne den øjeblikkelige afladningsstatus, dog passer udregningen ikke hvis nogle af cellerne har mistet noget af deres kapasitet. Det betyder også at det er den dårligste celle der bestemmer hvor stor kapasiteten er på dit batteri idet spændingen over cellen er lavest.
Grunden til jeg spurgte til spændingen over batteriet efter endt opladning var for og tjekke om det skulle være din lader der var fejl på.
thomaslje skrev: ↑20. januar 2023 14:36
Nåh nu er der bestilt tid til mandag, så må vi se, men jeg tror det sku ikke, men kunne fanme være lækkert med et helt nyt batteri, for nu er den helt gal, nu vil den kun oplade til 98% på batteriet, eftersom jeg ikke lige har mulighed for at måle volt i nu, kan jeg selvfølgelig ikke fortælle om det reelt er 98% som det jo nok ikke er.
Så ønsker jeg dig alt det held og lykke der overhovedet kan skrabes sammen. Husk og få et eventuelt afslag skriftligt med begrundelse.
Jeg vil gætte på du kan få måleren helt op på 100% hvis du lader laderen sidde på en nat mere.
Når batteriet er så ringe, er det ligegyldigt med den måling. Men er du nysgerrig skal der være omkring 54,2-54,4 volt på et fuldt opladet batteri og ca 39 volt når det er tomt.
Hilsen Leif.
Hej Leif.
Nu har jeg tjekket batteriet efter at det har siddet i opladeren i 24 timer og den siger 54 volt lige ud, nu har jeg ikke forstand på batteriet så ved ikke hvor galt det er i forhold til du siger den burde være 54,2/54,4, men nu må vi se om jeg kan lokke noget ud af Thansen i morgen.
Nu har jeg tjekket batteriet efter at det har siddet i opladeren i 24 timer og den siger 54 volt lige ud, nu har jeg ikke forstand på batteriet så ved ikke hvor galt det er i forhold til du siger den burde være 54,2/54,4, men nu må vi se om jeg kan lokke noget ud af Thansen i morgen.
Spændingen er inden for normalen for et fuldt opladet batteri så opladeren synes at fungerer korrekt.
Tvivler på du kan "lokke" noget ud af en butiksansat. Der sker det at de transporterer scooter og batteri til Middelfart for og tjekke om dæktryk er korrekt og ingen bremser hænger. Efterfølgende køre de rundt om lokaliteten dernede for at prøve om den kan køre et par og tyve km, hvis det lykkes dem så mener de alt er helt helt normalt.
Du må hellere i egen interesse tjekke de to ting inden du sender scooteren ud på rejsen.
Nu har jeg tjekket batteriet efter at det har siddet i opladeren i 24 timer og den siger 54 volt lige ud, nu har jeg ikke forstand på batteriet så ved ikke hvor galt det er i forhold til du siger den burde være 54,2/54,4, men nu må vi se om jeg kan lokke noget ud af Thansen i morgen.
Spændingen er inden for normalen for et fuldt opladet batteri så opladeren synes at fungerer korrekt.
Tvivler på du kan "lokke" noget ud af en butiksansat. Der sker det at de transporterer scooter og batteri til Middelfart for og tjekke om dæktryk er korrekt og ingen bremser hænger. Efterfølgende køre de rundt om lokaliteten dernede for at prøve om den kan køre et par og tyve km, hvis det lykkes dem så mener de alt er helt helt normalt.
Du må hellere i egen interesse tjekke de to ting inden du sender scooteren ud på rejsen.
Hilsen Leif.
Tak for det, jeg troede de havde et værksted de forskellige steder, jeg tror da de har et værksted i Esbjerg eller det har de måske ikke.