låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Hej. Jeg har en GEV 1000 fra Thansen, jeg har nogle problemer med at den går ud når jeg kører desværre, så derfor håber jeg at der er en i Esbjerg som har en GEV 1000 hvor jeg kan låne batteriet fra deres knallert bare til en tur for at se om den laver samme fejl, så jeg kan se om det er knallerten eller batteriet som er i stykker.
Jeg er uden for garanti perioden, så derfor kan Thansen ikke gøre noget.
Jeg er uden for garanti perioden, så derfor kan Thansen ikke gøre noget.
- rjskib
- 8. Rang
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
- Køretøjer: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster - Geografisk sted: Herning
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Hej.
Prøv at søge på GEV 1000 i dette forum. Landbo har en langt tråd om emnet. Der er sikkert nogle guldkorn at hente.
Beklager at jeg ikke ved hvordan man linker direkte.
//Jørgen
Prøv at søge på GEV 1000 i dette forum. Landbo har en langt tråd om emnet. Der er sikkert nogle guldkorn at hente.
Beklager at jeg ikke ved hvordan man linker direkte.
//Jørgen
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
har lige læst den tråd, ja nu har jeg sku ønsket at jeg ikke havde købt den VGA GEV 1000, for hold da kæft den holder en ringe rækkevide, det er godt nok øv, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1668
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Batteri kan jeg nok ikke hjælpe dig med, men hvis du vil have hjælp med at fejlfinde bliver du nødt til og forklare hvad der sker når du "sætter sejl" hjemmefra med et fuldt opladet batteri samt hvor mange km du kan køre ?thomaslje skrev: ↑18. januar 2023 21:13 Hej. Jeg har en GEV 1000 fra Thansen, jeg har nogle problemer med at den går ud når jeg kører desværre, så derfor håber jeg at der er en i Esbjerg som har en GEV 1000 hvor jeg kan låne batteriet fra deres knallert bare til en tur for at se om den laver samme fejl, så jeg kan se om det er knallerten eller batteriet som er i stykker.
Jeg er uden for garanti perioden, så derfor kan Thansen ikke gøre noget.
Ville også gerne du måler spændingen over batteriet efter en fuld opladning (minimum 12 timer på laderen) ?
Hvor gammelt er dit batteri nøjagtig ?
Er det 45 eller 30 km udgaven du har ?
Hilsen Leif.
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Hej. Jeg skal prøve at forklarer, jeg er meget uheldig, jeg har ikke overholdt de service aftaler Thansen siger man skal, da jeg ikke havde tænkt på det da det er en El-knallert, ja det er dumt af mig.Landbo skrev: ↑19. januar 2023 00:10Batteri kan jeg nok ikke hjælpe dig med, men hvis du vil have hjælp med at fejlfinde bliver du nødt til og forklare hvad der sker når du "sætter sejl" hjemmefra med et fuldt opladet batteri samt hvor mange km du kan køre ?thomaslje skrev: ↑18. januar 2023 21:13 Hej. Jeg har en GEV 1000 fra Thansen, jeg har nogle problemer med at den går ud når jeg kører desværre, så derfor håber jeg at der er en i Esbjerg som har en GEV 1000 hvor jeg kan låne batteriet fra deres knallert bare til en tur for at se om den laver samme fejl, så jeg kan se om det er knallerten eller batteriet som er i stykker.
Jeg er uden for garanti perioden, så derfor kan Thansen ikke gøre noget.
Ville også gerne du måler spændingen over batteriet efter en fuld opladning (minimum 12 timer på laderen) ?
Hvor gammelt er dit batteri nøjagtig ?
Er det 45 eller 30 km udgaven du har ?
Hilsen Leif.
Jeg kan forklarer, hvis jeg har batteriet fuldt opladet, ja har ladet det sidde i oplader fra kl 20 til næste morgen kl 8 stykker, så hvis jeg kører en tur på knallerten 45 km/t. så når jeg når de ca 80/75% batteri kørt med 45 km/t, så genstarter knallerten altså displayed går ud og den viser kort den orange svensknøgle, lys er stadig aktiv og så stopper den med at tage fart, efter 3 sekunder ca så er den klar til at køre igen men så kan jeg så ikke køre med fuld fart, så kan jeg kun kører med 37/40 km/t ca eller hvis jeg giver fuld gas ja så går den bare ud igen, indtil 50% batteri ca og så må jeg ned og køre 30 km/t for at den ikke går ud og når jeg rammer 30% eller mindre så er jeg nede og køre 25 km/t.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle spænding i nu, men det vil jeg da få gjort og rapportere tilbage.
Mit batteri er lige under 2 år gammelt og jeg har ca kørt 5600 km, så det er langt under de 30K som de mener man skal kunne køre.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1668
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Hvis T. Hansen mener der skal laves noget specielt "service", er det firmaet der teknisk skal bevise at den manglende "service" er skyld i dit batteri er blevet defekt. Der skal du vide at den service som firmaet formår og lave ikke inkluderer adskillelse og check af batteriets interne dele. Æ tøvs du burde få firmaets bortforklaringer inklusiv deres bevis på skrift og så bære det op til en sagfører.thomaslje skrev: ↑19. januar 2023 00:23
Hej. Jeg skal prøve at forklarer, jeg er meget uheldig, jeg har ikke overholdt de service aftaler Thansen siger man skal, da jeg ikke havde tænkt på det da det er en El-knallert, ja det er dumt af mig.
Jeg kan forklarer, hvis jeg har batteriet fuldt opladet, ja har ladet det sidde i oplader fra kl 20 til næste morgen kl 8 stykker, så hvis jeg kører en tur på knallerten 45 km/t. så når jeg når de ca 80/75% batteri kørt med 45 km/t, så genstarter knallerten altså displayed går ud og den viser kort den orange svensknøgle, lys er stadig aktiv og så stopper den med at tage fart, efter 3 sekunder ca så er den klar til at køre igen men så kan jeg så ikke køre med fuld fart, så kan jeg kun kører med 37/40 km/t ca eller hvis jeg giver fuld gas ja så går den bare ud igen, indtil 50% batteri ca og så må jeg ned og køre 30 km/t for at den ikke går ud og når jeg rammer 30% eller mindre så er jeg nede og køre 25 km/t.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle spænding i nu, men det vil jeg da få gjort og rapportere tilbage.
Mit batteri er lige under 2 år gammelt og jeg har ca kørt 5600 km, så det er langt under de 30K som de mener man skal kunne køre.
Din beskrivelse af batteriets opførsel passer helt overens de "numre" vores også gjorde med det "flunkene nye" batteri jeg fik udleveret fra T. Hansen som en garanti sag og som kun holdt 7 opladninger, hvoraf de sidste 3 kun kunne transportere en 12- 15 km. Fejlen skyldes at der enten er defekte celler i en eller flere banker på batteriet eller det elektroniske kredsløb, der skal holde de 13 banker lige opladet er defekt.
De 5000-7000 km synes at være en realistisk livslængde på det batteri batteri som T. Hansen gladelig lover helt op til 30000 km på! Dvs. den oplysning er ligeså overdrevet som når de proklamerer at et "fuldt opladet batteri kan fragte dig helt op til 45 km".
Får man også spørge dig om hvor mange km kunne du få ud af batteriet da det var nyt ?
Hilsen Leif.
Lad mig lige spørge hvor mange km kan du nu køre før batteriet er helt fladt ?
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Hej. Jamen så vil jeg da prøve at snakke med dem igen og se om jeg kan være heldig, ja jeg ved heller ikke hvad service skulle kunne gøre ved batteriet, men self deres garenti siger de udløber hvis man ikke får overholdt dem og det havde jeg sku ikke tænkt på, det er pisse øv, men det er jo min fejl.Landbo skrev: ↑19. januar 2023 18:54Hvis T. Hansen mener der skal laves noget specielt "service", er det firmaet der teknisk skal bevise at den manglende "service" er skyld i dit batteri er blevet defekt. Der skal du vide at den service som firmaet formår og lave ikke inkluderer adskillelse og check af batteriets interne dele. Æ tøvs du burde få firmaets bortforklaringer inklusiv deres bevis på skrift og så bære det op til en sagfører.thomaslje skrev: ↑19. januar 2023 00:23
Hej. Jeg skal prøve at forklarer, jeg er meget uheldig, jeg har ikke overholdt de service aftaler Thansen siger man skal, da jeg ikke havde tænkt på det da det er en El-knallert, ja det er dumt af mig.
Jeg kan forklarer, hvis jeg har batteriet fuldt opladet, ja har ladet det sidde i oplader fra kl 20 til næste morgen kl 8 stykker, så hvis jeg kører en tur på knallerten 45 km/t. så når jeg når de ca 80/75% batteri kørt med 45 km/t, så genstarter knallerten altså displayed går ud og den viser kort den orange svensknøgle, lys er stadig aktiv og så stopper den med at tage fart, efter 3 sekunder ca så er den klar til at køre igen men så kan jeg så ikke køre med fuld fart, så kan jeg kun kører med 37/40 km/t ca eller hvis jeg giver fuld gas ja så går den bare ud igen, indtil 50% batteri ca og så må jeg ned og køre 30 km/t for at den ikke går ud og når jeg rammer 30% eller mindre så er jeg nede og køre 25 km/t.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle spænding i nu, men det vil jeg da få gjort og rapportere tilbage.
Mit batteri er lige under 2 år gammelt og jeg har ca kørt 5600 km, så det er langt under de 30K som de mener man skal kunne køre.
Din beskrivelse af batteriets opførsel passer helt overens de "numre" vores også gjorde med det "flunkene nye" batteri jeg fik udleveret fra T. Hansen som en garanti sag og som kun holdt 7 opladninger, hvoraf de sidste 3 kun kunne transportere en 12- 15 km. Fejlen skyldes at der enten er defekte celler i en eller flere banker på batteriet eller det elektroniske kredsløb, der skal holde de 13 banker lige opladet er defekt.
De 5000-7000 km synes at være en realistisk livslængde på det batteri batteri som T. Hansen gladelig lover helt op til 30000 km på! Dvs. den oplysning er ligeså overdrevet som når de proklamerer at et "fuldt opladet batteri kan fragte dig helt op til 45 km".
Får man også spørge dig om hvor mange km kunne du få ud af batteriet da det var nyt ?
Hilsen Leif.
Lad mig lige spørge hvor mange km kan du nu køre før batteriet er helt fladt ?
ok 7000 km, jeg ville alligevel havde troet det havde været mere, ja påstande er godt nok vildt må jeg sige, syntes alligevel der er langt fra 7000 km og så op til 30.000 km.
Ja den er sku ikke for god den knallert, ville ønske jeg ikke havde købt den til at starte med hvis jeg skal være ærlig, når ikke den holder mere end det den gør nu hvis jeg havde vist det til at starte med.
Hmm jeg vil mene jeg kunne køre 30/35 km ca, så den gang sommer var jeg faktisk fint tilfreds med den, men ja det har ændret sig meget.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1668
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Du bør absolut ikke snakke med dem, men kommunikere via eMail så du har deres vrøvl på skrift.thomaslje skrev: ↑19. januar 2023 21:25Hej. Jamen så vil jeg da prøve at snakke med dem igen og se om jeg kan være heldig, ja jeg ved heller ikke hvad service skulle kunne gøre ved batteriet, men self deres garenti siger de udløber hvis man ikke får overholdt dem og det havde jeg sku ikke tænkt på, det er pisse øv, men det er jo min fejl.Landbo skrev: ↑19. januar 2023 18:54
Hvis T. Hansen mener der skal laves noget specielt "service", er det firmaet der teknisk skal bevise at den manglende "service" er skyld i dit batteri er blevet defekt. Der skal du vide at den service som firmaet formår og lave ikke inkluderer adskillelse og check af batteriets interne dele. Æ tøvs du burde få firmaets bortforklaringer inklusiv deres bevis på skrift og så bære det op til en sagfører.
Din beskrivelse af batteriets opførsel passer helt overens de "numre" vores også gjorde med det "flunkene nye" batteri jeg fik udleveret fra T. Hansen som en garanti sag og som kun holdt 7 opladninger, hvoraf de sidste 3 kun kunne transportere en 12- 15 km. Fejlen skyldes at der enten er defekte celler i en eller flere banker på batteriet eller det elektroniske kredsløb, der skal holde de 13 banker lige opladet er defekt.
De 5000-7000 km synes at være en realistisk livslængde på det batteri batteri som T. Hansen gladelig lover helt op til 30000 km på! Dvs. den oplysning er ligeså overdrevet som når de proklamerer at et "fuldt opladet batteri kan fragte dig helt op til 45 km".
Får man også spørge dig om hvor mange km kunne du få ud af batteriet da det var nyt ?
Hilsen Leif.
Lad mig lige spørge hvor mange km kan du nu køre før batteriet er helt fladt ?
ok 7000 km, jeg ville alligevel havde troet det havde været mere, ja påstande er godt nok vildt må jeg sige, syntes alligevel der er langt fra 7000 km og så op til 30.000 km.
Ja den er sku ikke for god den knallert, ville ønske jeg ikke havde købt den til at starte med hvis jeg skal være ærlig, når ikke den holder mere end det den gør nu hvis jeg havde vist det til at starte med.
Hmm jeg vil mene jeg kunne køre 30/35 km ca, så den gang sommer var jeg faktisk fint tilfreds med den, men ja det har ændret sig meget.
Jamen gud dog, gid det var vores der kunne køre 30-35 km på en opladning da batteriet var helt nyt. Det er ca det samme som den flunke nye 30 km udgave lige kunne klare, som jeg lånte af dem den anden sidste gang de havde vores til reklamarationseftersyn på grund af den manglende rækkevidde. Det var også der de besluttede at der skulle et nyt batteri i maskinen som så viste sig og være defekt.
Hilsen Leif.
Re: låne Batteri VGA GEV 1000 Esbjerg til en tur bare.
Yea ok det giver god mening med email.Landbo skrev: ↑20. januar 2023 00:11Du bør absolut ikke snakke med dem, men kommunikere via eMail så du har deres vrøvl på skrift.thomaslje skrev: ↑19. januar 2023 21:25Hej. Jamen så vil jeg da prøve at snakke med dem igen og se om jeg kan være heldig, ja jeg ved heller ikke hvad service skulle kunne gøre ved batteriet, men self deres garenti siger de udløber hvis man ikke får overholdt dem og det havde jeg sku ikke tænkt på, det er pisse øv, men det er jo min fejl.Landbo skrev: ↑19. januar 2023 18:54
Hvis T. Hansen mener der skal laves noget specielt "service", er det firmaet der teknisk skal bevise at den manglende "service" er skyld i dit batteri er blevet defekt. Der skal du vide at den service som firmaet formår og lave ikke inkluderer adskillelse og check af batteriets interne dele. Æ tøvs du burde få firmaets bortforklaringer inklusiv deres bevis på skrift og så bære det op til en sagfører.
Din beskrivelse af batteriets opførsel passer helt overens de "numre" vores også gjorde med det "flunkene nye" batteri jeg fik udleveret fra T. Hansen som en garanti sag og som kun holdt 7 opladninger, hvoraf de sidste 3 kun kunne transportere en 12- 15 km. Fejlen skyldes at der enten er defekte celler i en eller flere banker på batteriet eller det elektroniske kredsløb, der skal holde de 13 banker lige opladet er defekt.
De 5000-7000 km synes at være en realistisk livslængde på det batteri batteri som T. Hansen gladelig lover helt op til 30000 km på! Dvs. den oplysning er ligeså overdrevet som når de proklamerer at et "fuldt opladet batteri kan fragte dig helt op til 45 km".
Får man også spørge dig om hvor mange km kunne du få ud af batteriet da det var nyt ?
Hilsen Leif.
Lad mig lige spørge hvor mange km kan du nu køre før batteriet er helt fladt ?
ok 7000 km, jeg ville alligevel havde troet det havde været mere, ja påstande er godt nok vildt må jeg sige, syntes alligevel der er langt fra 7000 km og så op til 30.000 km.
Ja den er sku ikke for god den knallert, ville ønske jeg ikke havde købt den til at starte med hvis jeg skal være ærlig, når ikke den holder mere end det den gør nu hvis jeg havde vist det til at starte med.
Hmm jeg vil mene jeg kunne køre 30/35 km ca, så den gang sommer var jeg faktisk fint tilfreds med den, men ja det har ændret sig meget.
Jamen gud dog, gid det var vores der kunne køre 30-35 km på en opladning da batteriet var helt nyt. Det er ca det samme som den flunke nye 30 km udgave lige kunne klare, som jeg lånte af dem den anden sidste gang de havde vores til reklamarationseftersyn på grund af den manglende rækkevidde. Det var også der de besluttede at der skulle et nyt batteri i maskinen som så viste sig og være defekt.
Hilsen Leif.
Yea jeg syntes egentlig den kørte fint i starten, men ja her to år efter så har den det rigtig skidt.