Hej min scooter vil ikke slippe gasen er der nogle her inde der har en ide om hvad er kan være den har lige fået ny gaskabel
vh hans
gas
-
- 15. Rang
Re: gas
Tjek om wiren trækkes tilbage når du giver slip på gashåndtaget.
Når det er frost kan det give modstand i kablet så smør det med noget tyndtflydende smørelse.
Når det er frost kan det give modstand i kablet så smør det med noget tyndtflydende smørelse.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Kunne det tænkes dit nye fine gaskabel er monteret på en sådan måde at det har været i klemme nede mellem de flapper der forhindre et for stort udsving af forgaflen nederst på kronrøret ?
Den fejl har man set være lavet adskillige gange.
Godt nytår, Leif.
- kokken
- 6. Rang
- Køretøjer: Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994 - mc
Adly Pista - 1997 - Geografisk sted: København
Hej Hans.
Der kan være vand i gaskabel som fryser.Gasspjældsfjederen ( 5 ) kan mangle eller omløberen ( 4 ) har løsnet sig.
Nogle motorcykler kører med 2 gaskabler.Det ene løfter gasspjældet,det andet lukker det.Jeg er ikke klar over om det benyttes på scootere.
Der kan være vand i gaskabel som fryser.Gasspjældsfjederen ( 5 ) kan mangle eller omløberen ( 4 ) har løsnet sig.
Nogle motorcykler kører med 2 gaskabler.Det ene løfter gasspjældet,det andet lukker det.Jeg er ikke klar over om det benyttes på scootere.
- Vedhæftede filer
-
- mikuni_.jpg (43.72 KiB) Vist 2188 gange
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Hej.
Du må finde ud af hvor "stramheden i gassen" ligger. Afmonter kablet fra karburatoren, og så kan du nemt mærke om det er kabel/gashåndtag der går stramt, eller om det er karburator spjæld/returfjeder der går stramt. Og tjek samtidig kablet for synlige skader. Lugter lidt af et fejl-monteret nyt gaskabel
Du må finde ud af hvor "stramheden i gassen" ligger. Afmonter kablet fra karburatoren, og så kan du nemt mærke om det er kabel/gashåndtag der går stramt, eller om det er karburator spjæld/returfjeder der går stramt. Og tjek samtidig kablet for synlige skader. Lugter lidt af et fejl-monteret nyt gaskabel