Når der er adgang til stikkontakter og det går hurtigt at oplade batteriet så vil det nok bedre kunne lykkedes med elektriske scootere og den lave rækkevidde vil måske ikke være så stort et problem.
Hovedemnerne er nok:
- Ladestationer (mangler adgang til stikkontakter til elektriske scootere i danmark)
- Batteribyttestationer (mangler i danmark)
- Opladningstid (tager lang tid at oplade)
- Rækkevidde (kan ikke køre så langt per opladning)
- Pris (batterierne koster meget)
- Så godt som ingen ladestik man kan/må bruges til elektrisk scootere i danmark.
- Der findes godt nok ladestationer men efter hvad jeg har set indtil videre så ønsker dem der har med ladestationerne at gøre ikke at dele med elektriske scootere.
- Måske ikke så sandsynligt at der kommer batteribyttestationer til elektriske scootere i danmark men det er en mulighed.
- Det er nok mest i områder/lande med mange scooterbrugere at der bliver lavet batteribyttestationer.
- Der lader endnu ikke til at være nogle scootere i danmark der som standard kan oplades hurtigt.
- Dog har man på en elektrisk scooter god mulighed for selv at bygge et batteri der kan oplades hurtigt.
- Rækkevidden er som standard ofte ret lav. Formodentligt for at holde prisen nede.
- Nogle køretøjer kan købes med forskellige batterikapacitet afhængig af hvilken rækkevidde man ønsker.
- Nogle køretøjer kommer med ét batteri men har plads til to under sædet.
- Ønskes længere rækkevidde kan ekstra batterier købes men der er muligvis ikke holdere til dem så man skal selv lave det.
- Kort rækkevidde bliver muligvis et mindre problem hvis batteriet kan oplades hurtigt og der f.eks. er adgang til ladestationer.
- Det lader til at nogle har svært ved at forstå hvorfor en elektrisk scooter skal koste mere end en scooter med forbrændingsmotor.
- Der er muligvis en forventning om at den elektrisk scooter skal kunne køre lige så langt per opladning som scooteren med forbrændingsmotor kunne køre per tankfuld.
- Der bliver gjort forsøg på at sammenligne opladning af et batteri med opfyldning af en brændstoftank.