Hej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp, min tms den gider ikke starte mere. Jeg havde pillet cdi-ledningen til den og så en dag så sagde den et eller andet, der ved batteriet, jeg tænkte ikke mere over det og kørte videre. Men dag for dag blev den værre til at starte, nogle gange gad den ikke helt, jeg har checket batteriet og cdi'en, de virker fint, kunne det måske være tændrøret eller sikringen??
- ps. Hvordan får man tændrøret ud? den sidder langt ind i motoren på en måde hvor jeg næsten skal skille det hele ad for at få den ud. Og hvor er sikringen?
- please hjælp
Hjælp med min Tms S3
Re: Hjælp med min Tms S3
Ved ikke lige det med sikringen, da jeg aldrig har eget/set en Tms S3
Men tændrøret skal tages ud med en tændrørsnøgle: http://www.thansen.dk/product.asp?c=551 ... 1379389940
Du skal kun lige skure den lidt ud med tændrørsnøglen, og så ellers ind med hånden og så skrue den ud, det er i hvert fald det nemmeste
Men tændrøret skal tages ud med en tændrørsnøgle: http://www.thansen.dk/product.asp?c=551 ... 1379389940
Du skal kun lige skure den lidt ud med tændrørsnøglen, og så ellers ind med hånden og så skrue den ud, det er i hvert fald det nemmeste
Re: Hjælp med min Tms S3
hmm, tak, jeg prøver lige, men synes bare det virker lidt svært at komme ind til tændrøret, da jeg næsten skal pille begge sideskjolde af, men tak for hjælpen, jeg kigger lige på det
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Hjælp med min Tms S3
Prøv og se om det ikke fulgte sådan en lille værktøjspose med med lidt værktøj. Det kan være den sidder under sædet.
På min scooter fulgte den her med.
Også kan du skrue sædet af og dreje den med en skruetrækker.
Sådan gør jeg.
Svært og sige hvad lyden kunne være men hvis du har taget en ledning har du så isoleret enden med noget tape eller noget sådan et den ikke kan få kontakt med noget.
Er det den lyserøde ledning du har taget af CDI boksen ?
Sikringen ligger vist nede ved siden af batteriet... tror jeg.
Prøv også at tag tændrørskablet af i begge ender og check at de ikke er irret og sæt dem godt fast igen. Den skal skrues i i den ende som sætter på tændrørshætten.
Prøv også og check at skruen i tændrørshætten ikke sidder løst.
Og check også at tændrøret er skruet tilpas stramt i topstykket sådan at det ikke sidder løst.
Prøv og check CDI stikket og se om du kan se nogle problemer.
Kan du prøve og beskrive lyden. Sagde det bang/knald ?
Prøv engang og tag batteriet op og se om det er blevet bulet eller noget.
Starter den fint på kickstarteren ?
Hvis du har et multimeter så prøv engang og vent 30 minutter uden at bruge scooteren også mål hvor mange volt der er på batteriet.
På min scooter fulgte den her med.
Også kan du skrue sædet af og dreje den med en skruetrækker.
Sådan gør jeg.
Svært og sige hvad lyden kunne være men hvis du har taget en ledning har du så isoleret enden med noget tape eller noget sådan et den ikke kan få kontakt med noget.
Er det den lyserøde ledning du har taget af CDI boksen ?
Sikringen ligger vist nede ved siden af batteriet... tror jeg.
Prøv også at tag tændrørskablet af i begge ender og check at de ikke er irret og sæt dem godt fast igen. Den skal skrues i i den ende som sætter på tændrørshætten.
Prøv også og check at skruen i tændrørshætten ikke sidder løst.
Og check også at tændrøret er skruet tilpas stramt i topstykket sådan at det ikke sidder løst.
Prøv og check CDI stikket og se om du kan se nogle problemer.
Kan du prøve og beskrive lyden. Sagde det bang/knald ?
Prøv engang og tag batteriet op og se om det er blevet bulet eller noget.
Starter den fint på kickstarteren ?
Hvis du har et multimeter så prøv engang og vent 30 minutter uden at bruge scooteren også mål hvor mange volt der er på batteriet.
Re: Hjælp med min Tms S3
Hmm, vidste ikke det var en tændrørsnøgle
Men, ja den lyserøde ledning klippede jeg af og isolerede den.
Lyder bang sådan mere, en slags fuser knald, hvis man kan sige det sådan, sagde lidt bang men lød os som en fuser.
Den virkede kun på kickstarteren i de gange efter det knald, og der er ingen buler i batteriet.
Og scooteren havde kun 1.7 v på.
Men, ja den lyserøde ledning klippede jeg af og isolerede den.
Lyder bang sådan mere, en slags fuser knald, hvis man kan sige det sådan, sagde lidt bang men lød os som en fuser.
Den virkede kun på kickstarteren i de gange efter det knald, og der er ingen buler i batteriet.
Og scooteren havde kun 1.7 v på.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Hjælp med min Tms S3
Hvad er det der hvar 1,7 volt ?
Hvis det er batteriet ja så er det jo rigtig meget afladt. Det skal gerne have over 12 volt.
Så hvis el starteren ikke virker og den sagde et knald nede ved batteriet og du måler 1,7 volt på batteriet ja så kunne det måske være batteriet der er sket noget med så du skal have et nyt.
Prøv engang og afmonter batteriet og lad det stå 1 time også mål hvor mange volt batteriet har med et multimeter sat til jævnstrøm.
Hvis det har de 1,7 volt så tror jeg godt du kan købe et nyt batteri.
Men det jo ikke sikkert det kun er batteriet som er defekt.
Det kunne måske være at spændingeregulatoren var defekt sådan at batteriet blev overopladt så prøv engang og mål hvor mange volt batteriet oplades med når motoren køre. Prøv og gas lidt gas og se hvor meget du kan måle på batteriet.
Du skulle gerne kunne måle omkring 13,5-14,5 volt mens motoren køre.
Prøv og lad lidt forskelleige målinger og skriv dem her.
Hvis det er batteriet ja så er det jo rigtig meget afladt. Det skal gerne have over 12 volt.
Så hvis el starteren ikke virker og den sagde et knald nede ved batteriet og du måler 1,7 volt på batteriet ja så kunne det måske være batteriet der er sket noget med så du skal have et nyt.
Prøv engang og afmonter batteriet og lad det stå 1 time også mål hvor mange volt batteriet har med et multimeter sat til jævnstrøm.
Hvis det har de 1,7 volt så tror jeg godt du kan købe et nyt batteri.
Men det jo ikke sikkert det kun er batteriet som er defekt.
Det kunne måske være at spændingeregulatoren var defekt sådan at batteriet blev overopladt så prøv engang og mål hvor mange volt batteriet oplades med når motoren køre. Prøv og gas lidt gas og se hvor meget du kan måle på batteriet.
Du skulle gerne kunne måle omkring 13,5-14,5 volt mens motoren køre.
Prøv og lad lidt forskelleige målinger og skriv dem her.
Re: Hjælp med min Tms S3
jeg kan slet ikke få scooteren startet, fik den lige til at køre igår men den gider slet ikke at starte
Re: Hjælp med min Tms S3
Altså, har checket tændrøret, den gnister fint, og sådan noget, men den er bare så svær at starte, kan stå i 1 time og prøve at kickstarte den men det virker ikke, og el-starteren virker heller ikke