Udgangs Efekt?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jolaib
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. april 2011 09:27
Scootere: PGO G-MAX

Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af Jolaib »

Er der nogen der ved noget om Steel mate 986 motorsykkel alarm. Har købt en sådan ved T Hansen.Under montering, hvor ledningen til LED indikator skulle forlænges, ville jeg prøve om der var gennemgang, satte 12v til, resultat, pæren sprang. Nu til mit spørgsmål! Hvor mange volt sender boksen ud til LED indikatoren ? hvorfor jeg spørger, er den simple grund, at jeg skal have en ny fabrikeret, jeg kan købe en ny diode, men for at det skal fungere, skal der indsættes en modstand for den aktuelle strøm fra boksen, og det er her jeg ikke er sikker, har prøvet at måle med et multimeter, men den står og svinger, så den er ikke til at aflæse, jeg har flere gange opfattet tallet 5volt, mon det er den rigtige strømstyrke ??????? På forhånd tak for svar. John

:ugeek:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror bare du skal købe en ny diode og skifte den ud med den gamle.
Jeg tror ikke du skal indsætte nogen modstand eller noget. Det vil jeg tro er indbygget i alarmen.
Grunden til at lampen "sprang" var jo fordi du gav den strøm fra en anden kilde end alarmen også fik den for høj strømstyrke.

Hvis målingen "svinger" på multimeteret så er det nok fordi LED lampen skal blinke.
Altså strømmen tændes og slukkes hele tiden.

12 og 5 volt jævnstrøm er meget brugt i elektronik så jeg vil tror det er en af dem du skal bruge.

Volt er spænding.
Ampere er strømstyrke.

Hvis du giver må du meget gerne tage nogen billeder så man kan se alarmen og ledningsfarver osv til brug på den her side :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ikring.php
Brugeravatar
Jolaib
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. april 2011 09:27
Scootere: PGO G-MAX

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af Jolaib »

Tak for svar. Ja, jeg skal købe en ny . Problemet er bare, at T Hansen desværre ikke beskæftiger sig med slige reservedele. Har fundet ud af, at boksen kører på 12v. Der er indbygget en modstand i boksen, med en udgangs effekt på 2,6 volt til Led Indikatoren, så det var en nem opgave, skulle kun købe en ny Diode pære til 2.50kr. samt en holder til 4.50kr. er næsten ruineret. Posten skulle have 40kr.

Alarmen er en Steel mate 986 motorsykkel alarm. Mvh. John
Brugeravatar
hmorten
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. maj 2011 21:07
Scootere: PGO Hot 50 2004
PGO Hot 50 2008
Yamaha fs1 1979 4 gear
Suzuki DM50 Samurai 1991
Suzuki DM50 Samurai 1988
Piaggio Liberty 50 2006
Piaggio Fly 50 2011
Vespa Ciao
Kontakt:

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af hmorten »

:? Hej

ikke for at være one mod thansen men er der over nå de ved ? om det de har de gang jeg har være der ind syne jeg ikke at hjælp har være det store :?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu ved jeg ikke hvor du bor John men prøv og tage LED lampen med ind i en elektronik butik.
Det kan være at de bare ud fra udseendet kan se hvad det er for en.

Brinck elektronik har sådan noget i københavn : http://www.brinck.dk/?page=cat&PrCatNo=1792
Brugeravatar
Slot
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. maj 2011 10:06

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af Slot »

Kan man købe en Steel Mate 986 G alarm ved Thansen til en MC,
og hvad er prisen ?
Kan ikke selv finde den på Thansens hjemmeside.


Poul.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg stod og kiggede på sådan en alarm i T Hansen den anden dag.
De har den her selvom de godt nok ikke kalder den Steelmate men det kan du se der står på sirenen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=553 ... 1467453340
Den har så i butikken var der også en LED lampe med til.
Koster 399,-
Hvis du køber en så tage gerne nogen billeder hvis jeg må bruge det på hjemmesiden.
Se eventuelt : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ikring.php
Jeg prøver at lave sådan et el diagram på dansk som skal være til at forstå til sidst men det er ikke helt færdigt fordi der er nogle ledningerne som forbindes forskelligt fra scooter til scooter så hvis du køber en alarm og sætter ledningerne på så vil jeg da gerne vide hvordan du gjorde.
Brugeravatar
Slot
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. maj 2011 10:06

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af Slot »

Mange tak. Det må være denne John (Jolaib) så har købt ?

Poul.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udgangs Efekt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det må være den han har købt.
Der er bare ikke nogen LED lampe med på det billed hos T Hansen også mener jeg også alarm boksen så lidt anderledes ud i den pakke jeg kiggede i.
Besvar