Har brug for hjælp til fejlfinding..

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har brug for hjælp til fejlfinding..

Ulæst indlæg af Jps »

Der sker intet, ved at tage varioskjoldet af og så starte og give gas. Det gør jeg altid, når jeg har skiftet rem og ruller.
Brugeravatar
Gerner
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5. juli 2011 17:13
Scootere: Peugeot - Speedfight 2 - 2004

Re: Har brug for hjælp til fejlfinding..

Ulæst indlæg af Gerner »

Jps skrev:Der sker intet, ved at tage varioskjoldet af og så starte og give gas. Det gør jeg altid, når jeg har skiftet rem og ruller.
Okay, det vil jeg så lige prøve når min ven kommer hjem med Nåleleje, G-ringe og pakninger :mrgreen:

Men tror i man kan rense de leje med luftryk og WD40? For kan ikke finde nogle steder, hvor man kan få sådan et leje..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har brug for hjælp til fejlfinding..

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvordan det er lavet på din scooter men på min scooter hænger starterdrevet løst når man har taget variatordækslet af så man skal holde det inde ligesom jeg gør i den her video. Du kan se når jeg ikke holder starterdrevet så hopper det ud og bliver ramt af remskiven som har tænder.

Min scooter vibrer ret kraftigt når den kommer op i høje omdrejninger så den bevæger så du skal nok have lidt god afstand til jorden fra baghjulet og eventuelt have gjort sådan at den ikke kan bevæge sig væk for det nok ik så sjovt hvis hjulet tager fast i jorden og scooteren køre væk man så kan du jo parkere den lige på til en væg.

Hvis nålelejet er skadet så kan det jo ikke laves ved at rengøre det men selvfølgelig bedre at rengøre og smørre det end ikke at gøre noget.
Jeg ved dog ikke hvad fedt der er bedst.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Har brug for hjælp til fejlfinding..

Ulæst indlæg af Bebbe »

Efter din beskrivelse giver det en banke lyd når der kommer gas på, jeg har været ude for at stemplet gnaver i toppakningen altså rundt i kanten på stålpakningen når der kom omdrejninger på.
Brugeravatar
Gerner
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5. juli 2011 17:13
Scootere: Peugeot - Speedfight 2 - 2004

Re: Har brug for hjælp til fejlfinding..

Ulæst indlæg af Gerner »

Så fandt jeg endelig problemet, der ligger enten noget rust/slagger eller sand inde i udstødningen, så det var ikke noget alvorligt :) Tak for hjælpen alle sammen.
Besvar