PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Hej med jer
Jeg har en PGO dr big den har kørt 3500km.
Jeg har skifte opsætning på den og det er:
R-Setup Sport cylinder 70cc Ø10mm.
R-setup 9K Supersport PGO Udstødning.
Karburator - DellOrto 21mm PHBG.
Variator Malossi Multivar med 6 grams ruller, 16mm x 13mm med hvid trykfjeder.
Malossi Fly Clutch 107mm hvid trim fjeder
Kilerem - Malossi X-Kevlar Belt.
Mit problem er at når jeg køre med det opsætning, så tager den MEGET lidt ved fra starten, og fra ca 20km/t skal jeg ca køre med 7-8000 omdr for at nå 40 km/t og det kan godt tage sin tid.
Nå jeg så køre 40km/t og gir bundgas 9-10000 omdr så kan jeg mærke den tager lidt ved igen men ikke noget voldsom når ikke en dag over 50km/t.
Jeg har også prøvet med 5 gram ruller ikke det stor ændring og det samme er ved 7 gram ruller
Jeg har også prøvet en gul tryk fjeder det er nu heller ikke den store ændring.
Jeg har også prøvet den originale kilerem.
Jeg mangler trækket i bunden men det er der ikke, de hvid trim fjeder er jo de mindste så de burde jo få koblingen til og slå ud med det samme ?.
Er der nogle der kan komme med nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre for at få den til og trække fra bunden.
Med venlig hilsen
Carsten
Den frustreret
Jeg har en PGO dr big den har kørt 3500km.
Jeg har skifte opsætning på den og det er:
R-Setup Sport cylinder 70cc Ø10mm.
R-setup 9K Supersport PGO Udstødning.
Karburator - DellOrto 21mm PHBG.
Variator Malossi Multivar med 6 grams ruller, 16mm x 13mm med hvid trykfjeder.
Malossi Fly Clutch 107mm hvid trim fjeder
Kilerem - Malossi X-Kevlar Belt.
Mit problem er at når jeg køre med det opsætning, så tager den MEGET lidt ved fra starten, og fra ca 20km/t skal jeg ca køre med 7-8000 omdr for at nå 40 km/t og det kan godt tage sin tid.
Nå jeg så køre 40km/t og gir bundgas 9-10000 omdr så kan jeg mærke den tager lidt ved igen men ikke noget voldsom når ikke en dag over 50km/t.
Jeg har også prøvet med 5 gram ruller ikke det stor ændring og det samme er ved 7 gram ruller
Jeg har også prøvet en gul tryk fjeder det er nu heller ikke den store ændring.
Jeg har også prøvet den originale kilerem.
Jeg mangler trækket i bunden men det er der ikke, de hvid trim fjeder er jo de mindste så de burde jo få koblingen til og slå ud med det samme ?.
Er der nogle der kan komme med nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre for at få den til og trække fra bunden.
Med venlig hilsen
Carsten
Den frustreret
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Det er mange år siden jeg har set en PGO Dr. Big indeni, men uden at kende noget til alt det nye isenkram du har isat, vil jeg mene ud fra din forklaring at du skal have tungere ruller i variatoren. Er rullerne for lette, tager motoren bare omdreininger uden at scoteren accelerere.cdm skrev: ↑25. januar 2022 17:54 Hej med jer
Jeg har en PGO dr big den har kørt 3500km.
Jeg har skifte opsætning på den og det er:
R-Setup Sport cylinder 70cc Ø10mm.
R-setup 9K Supersport PGO Udstødning.
Karburator - DellOrto 21mm PHBG.
Variator Malossi Multivar med 6 grams ruller, 16mm x 13mm med hvid trykfjeder.
Malossi Fly Clutch 107mm hvid trim fjeder
Kilerem - Malossi X-Kevlar Belt.
Mit problem er at når jeg køre med det opsætning, så tager den MEGET lidt ved fra starten, og fra ca 20km/t skal jeg ca køre med 7-8000 omdr for at nå 40 km/t og det kan godt tage sin tid.
Nå jeg så køre 40km/t og gir bundgas 9-10000 omdr så kan jeg mærke den tager lidt ved igen men ikke noget voldsom når ikke en dag over 50km/t.
Jeg har også prøvet med 5 gram ruller ikke det stor ændring og det samme er ved 7 gram ruller
Jeg har også prøvet en gul tryk fjeder det er nu heller ikke den store ændring.
Jeg har også prøvet den originale kilerem.
Jeg mangler trækket i bunden men det er der ikke, de hvid trim fjeder er jo de mindste så de burde jo få koblingen til og slå ud med det samme ?.
Er der nogle der kan komme med nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre for at få den til og trække fra bunden.
Med venlig hilsen
Carsten
Den frustreret
Hilsen Leif.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Ang. ruller så er 7-7,5 grams ruller bedst til Dr.big, næsten uanset opsætning. Det har det ihvertfald været på de 4 Dr. Big's jeg har haft. Og jeg gætter på at problemet nærmere er karburatoren eller koblingen. Karburatoren er for stor til den opsætning og rimelig umulig at få indstillet korrekt (har selv prøvet det). Koblingen har jeg ikke prøvet, da jeg altid kørte med den originale Kør med den originale karburator, 45'r udgaven, eller en 17,5 mm karburator. Kevlerremme har det så med at glide på både variator og kobling.
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
HejJps skrev: ↑25. januar 2022 20:37 Ang. ruller så er 7-7,5 grams ruller bedst til Dr.big, næsten uanset opsætning. Det har det ihvertfald været på de 4 Dr. Big's jeg har haft. Og jeg gætter på at problemet nærmere er karburatoren eller koblingen. Karburatoren er for stor til den opsætning og rimelig umulig at få indstillet korrekt (har selv prøvet det). Koblingen har jeg ikke prøvet, da jeg altid kørte med den originale Kør med den originale karburator, 45'r udgaven, eller en 17,5 mm karburator. Kevlerremme har det så med at glide på både variator og kobling.
karburatoren funger fint motor køre perfekt og tændrør er Cocio farvet.
Jeg tror også på det du siger at der er noget der glider hvad for Belt kan du så anbefalede nå Kevlar Belt kan være årsagen, original Belt er prøvet
Men vil prøve at sætte nogle tungere ruller i, kobling er stort set ny.
Hvad vil du anbefale af tryk fjeder
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Hej der.
Det lyder som om der er problemer med forholdet mellem rullevægtene og trykfjederen. Jo kraftigere trykfjederen er, jo svære er det for rullerne at påvirke den. = høje omdrejninger. Jeg ville prøve forfra, med standard rullevægt, og standard trykfjeder.
Kører selv med Tunkit, og aldrig har det virket med en kraftigere trykfjeder.
Pøj pøj med det.
Det lyder som om der er problemer med forholdet mellem rullevægtene og trykfjederen. Jo kraftigere trykfjederen er, jo svære er det for rullerne at påvirke den. = høje omdrejninger. Jeg ville prøve forfra, med standard rullevægt, og standard trykfjeder.
Kører selv med Tunkit, og aldrig har det virket med en kraftigere trykfjeder.
Pøj pøj med det.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Jeg har altid kørt med den originale rem. Jeg har så prøvet forskellige andre remme, som f.eks Polini og Athena. Men foretrak som skrevet, den originale. Angående trykfjeder, så har jeg kun prøvet en Polini sølvfjeder på den originale kobling. Den blev så hurtigt skiftet ud med den originale, da den ikke kunne få Big'en til at køre ordentligt. Jeg kunne få Big'en op og snuse til de 80 km/t Kun med sportstun (70cc cylinder og alt andet standard) og med en 17,5 karburator monteret op omkring de 90-95 km/t.cdm skrev: ↑25. januar 2022 20:57HejJps skrev: ↑25. januar 2022 20:37 Ang. ruller så er 7-7,5 grams ruller bedst til Dr.big, næsten uanset opsætning. Det har det ihvertfald været på de 4 Dr. Big's jeg har haft. Og jeg gætter på at problemet nærmere er karburatoren eller koblingen. Karburatoren er for stor til den opsætning og rimelig umulig at få indstillet korrekt (har selv prøvet det). Koblingen har jeg ikke prøvet, da jeg altid kørte med den originale Kør med den originale karburator, 45'r udgaven, eller en 17,5 mm karburator. Kevlerremme har det så med at glide på både variator og kobling.
karburatoren funger fint motor køre perfekt og tændrør er Cocio farvet.
Jeg tror også på det du siger at der er noget der glider hvad for Belt kan du så anbefalede nå Kevlar Belt kan være årsagen, original Belt er prøvet
Men vil prøve at sætte nogle tungere ruller i, kobling er stort set ny.
Hvad vil du anbefale af tryk fjeder
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Ja en præcis diagnose. Er der ikke det rigtige forhold mellem rullernes vægt og fjederens styrke bagude, køre, trækker og accelerer den af H****** til.Kymconørden skrev: ↑25. januar 2022 23:43 Hej der.
Det lyder som om der er problemer med forholdet mellem rullevægtene og trykfjederen. Jo kraftigere trykfjederen er, jo svære er det for rullerne at påvirke den. = høje omdrejninger. Jeg ville prøve forfra, med standard rullevægt, og standard trykfjeder.
Kører selv med Tunkit, og aldrig har det virket med en kraftigere trykfjeder.
Pøj pøj med det.
Hilsen Leif.
- obel19
- 4. Rang
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 15. juli 2021 20:19
- Køretøjer: giantco stealth årgang kanik huske cirka 09
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Hej Du behøver ikke at gå ud og bruge penge på en ny kilerem fordi at den glider:
Der findes et trick til at få kileremmen til at holde fast:
Det går ud på at smøre den glatte overflade med harpiks, Den som vi kender fra håndbold:
Det er kendt fra havetraktortræk
Der findes et trick til at få kileremmen til at holde fast:
Det går ud på at smøre den glatte overflade med harpiks, Den som vi kender fra håndbold:
Det er kendt fra havetraktortræk
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
Hejobel19 skrev: ↑28. januar 2022 17:50 Hej Du behøver ikke at gå ud og bruge penge på en ny kilerem fordi at den glider:
Der findes et trick til at få kileremmen til at holde fast:
Det går ud på at smøre den glatte overflade med harpiks, Den som vi kender fra håndbold:
Det er kendt fra havetraktortræk
Hvor kan man få fat i sådan noget harpiks
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO DR BIG Kobling tager ikke ved ordenlig
2 sekunders søgning på google: https://www.sport24.dk/handbold/handbol ... nt=harpikscdm skrev: ↑1. februar 2022 20:26Hejobel19 skrev: ↑28. januar 2022 17:50 Hej Du behøver ikke at gå ud og bruge penge på en ny kilerem fordi at den glider:
Der findes et trick til at få kileremmen til at holde fast:
Det går ud på at smøre den glatte overflade med harpiks, Den som vi kender fra håndbold:
Det er kendt fra havetraktortræk
Hvor kan man få fat i sådan noget harpiks