Bil i rundkørsel

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er man ved at blive kørt ind i af en bil i en rundkørsel.
Ikke fordi det var sådan helt vildt tæt på men alligevel tæt nok.
Eneste grund til at han ikke kørte ind i mig var fordi jeg bremsede for ham selvom det var mig der kørte rundt i rundkørslen og det var ham i sin bil som skal ind i rundkørslen.

Han gør ikke noget forsøg på at bremse så derfor havde han nok ramt mig hvis jeg havde forsat.
Jeg fik engang et godt råd fra en kollega som sagde man skal køre som om alle de andre er rablende gale og det råd kom mig til gode ide.

Da han så skal holde for rødt kort efter køre jeg op på siden af ham og banker stille og roligt på sideruden.
Han er fuldstændig ligeglad og kigge overhovedet ikke.

Så banker jeg lidt igen og han forsætter med at ignorer mig.
Så banker jeg hårdt også kigger han og låse sine døre og virker ikke på nogen måde interesseret i at snakke med mig om noget som helst.

Han var i bil og jeg på min scooter så jeg kunne desværre ikke indhente ham.
En ting er at ham er ved at køre ind i nogen og det er hans skyld.
Noget andet er han prøver at ignorer.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af resderra »

scootergrisen skrev:Så er man ved at blive kørt ind i af en bil i en rundkørsel.
Ikke fordi det var sådan helt vildt tæt på men alligevel tæt nok.
Eneste grund til at han ikke kørte ind i mig var fordi jeg bremsede for ham selvom det var mig der kørte rundt i rundkørslen og det var ham i sin bil som skal ind i rundkørslen.

Han gør ikke noget forsøg på at bremse så derfor havde han nok ramt mig hvis jeg havde forsat.
Jeg fik engang et godt råd fra en kollega som sagde man skal køre som om alle de andre er rablende gale og det råd kom mig til gode ide.

Da han så skal holde for rødt kort efter køre jeg op på siden af ham og banker stille og roligt på sideruden.
Han er fuldstændig ligeglad og kigge overhovedet ikke.

Så banker jeg lidt igen og han forsætter med at ignorer mig.
Så banker jeg hårdt også kigger han og låse sine døre og virker ikke på nogen måde interesseret i at snakke med mig om noget som helst.

Han var i bil og jeg på min scooter så jeg kunne desværre ikke indhente ham.
En ting er at ham er ved at køre ind i nogen og det er hans skyld.
Noget andet er han prøver at ignorer.
:thumbup: enig
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af Jps »

Det nummer har jeg også været udsat for engang i 90'erne i Næstved, her ramte jeg bilen ved den forreste kofanger idet jeg holdt på min ret til at fuldføre turen rundt til den vej jeg skulle ned af. Og da vedkommende steg ud af bilen og spurgte hvad helvede jeg havde gang i sagde jeg så at jeg var på vej rundt i rundkørslen, og at det var ham der skulle holde tilbage, og hvis der var mere vrøvl med ham ville jeg ringe efter politiet, med det samme. Det blev han temmelig knotten over og skubbede så mig af knallerten, og så tændte jeg af og smadrede hans ene frontgrill, (det var en BMW). Så sagde jeg at nu ringede jeg efter politiet, og noterede hans nummerplade i tilfælde af at han kørte.

Jeg ringede til politiet og få min. efter kom de. De fik min version og hans version, og enden på det hele blev, at hvis det kom til en retsag og erstatning, ville bilisten tabe vurderede de, da det var ham der skulle holde tilbage. Og jeg gad (heldigvis for ham) ikke anmelde ham for vold, men pointerede over for politiet og bilisten, at de burde sende ham på et teorikursus.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er mange biler som lige skal køre overstregen der hvor de egentligt skulle holde tilbage.

Både i lyskryds er der mange der lige skal holde på forgængerfeltet eller lige skal holde ½ til 1 meter ude på cykelstien når de skal ud på en anden vej sådan at man på scooteren skal køre uden om bilen. Og det jo langt fra alle bilister der gider gøre besværet af at bakke tilbage selvom de kan se en fra lang afstand.

Det kan godt irritere mig lidt men det sker jo så tit så man prøver ikke at hidse sig op over det.
Men af og til så køre jeg da også så tæt fordi bilens front så det burde sende et signal om at "du holder altså ude på cykelstien".
Der er sådan nogen hvide trekanten på vejen så man kan se hvis man skal stoppe men det ligesom de er svære at forstå for mange bilister.

Jeg siger ikke det er let at køre i bil når man for eksempel skal dreje ud på en anden vej og der er trafik så man skal vente men prøv lige og kør på scooter og hold ½ til 1 meter uden på vejen ved bilerne så skal man da nok hurtig blive upopulær.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Ja der er nogen der ikke burde ha kørekort.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af scootergrisen »

MJENSEN skrev:Ja der er nogen der ikke burde ha kørekort.
Heller ikke sikkert han havde :o
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bil i rundkørsel

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er den gal igen.
Samme rundkørsel. :x

Jeg og en bil kører rundt i rundkørslen og jeg kigger bagud på bilen for at se om den har tænkt sig at holde tilbage for det skal den jo når den køre lidt bag mig men det er svært at bedømme om en person har tænkt sig at bremse men der skulle være god mulighed for at se mig eftersom jeg køre foran bilen inde til siden.

Nå men bilen skal svinge ud en udkørsel tidligere end mig og gør sku ikke det store i at holde tilbage for mig så det er sådan lidt tæt på at bilen køre ind i mig.
Den her gang så dytte bilisten sku efter mig :o selvom der ikke var noget at dytte over fra hans side.
Det var jo ham der skulle holde tilbage for mig.

Nå men så køre jeg efter ham og banker på ruden og råber at det sku da er ham der skal holde tilbage og ikke mig med det resultet at han nu køre over min fod med baghjulet da der er grønt lys og han drejer.
Nå men jeg køre efter ham igen og han skal ind og parkerer et sted også får vi en snak. Eller jeg råber efter ham og han lytter mest.
Han siger så at han troede at jeg skulle holde tilbage for ham... :thumbdown:

Altså hvis det er sådan mange bilister tænker i en rundkørsel så er det da klart jeg oplever det har så tit.
Det er en lille rundkørsel og der har vist nok bare været et sving før den rundkørsel kom så det ligesom om folk/bilister ikke betragter det som en rundkørsel men bare noget hvor de lige som svinge som de gjorde før i tiden samme sted.
Besvar