start og trækbesvær
start og trækbesvær
Min peguot speedfigth3 vil ikke trække i fugtigt vejr den skrider i koplingen, og den er også svær at sterte i fugtigt vejr. hvad kan jeg gøre ved det ???
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: start og trækbesvær
Hvis koblingen glider, så er den slidt, og skal skiftes, hvis det kun sker i regnvejr, så er gearkassen utæt, og skal fikses, der skal være helt tørt der inde hvor kobling, remskiver m.m. befinder sig.
Start problemer kan skyldes fugt i brændstof systemet, eller i de elektriske dele. Du må ind til de ædlere dele, og mærke efter, rense, og tætne, og give alle elektriske kontaktflader et ordentligt skvæt Caramba.
Start problemer kan skyldes fugt i brændstof systemet, eller i de elektriske dele. Du må ind til de ædlere dele, og mærke efter, rense, og tætne, og give alle elektriske kontaktflader et ordentligt skvæt Caramba.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: start og trækbesvær
Er du sikker på det er koblingen?
Kunne måske også være kileremmen der glider.
Men du kan tage hele variatoren af og kigge på det.
Se om koblingsarmene bevæger sig fint ind og ud. Afmonter dem og slib akslerne let med fint sandpapir og smør dem meget let så de bevæger sig fint ind og ud.
Slib koblingensbelægningen let med fint sandpapir så belægningen er frisk og rens indersiden af koblingsklokken med sprit.
Skift koblingen hvis belægningen er slidt ned.
Du kan måle kileremmens bredde og belægningens tykkelse (det er nok midt på man skal måle)
Og rens remskivernes flader med sprit der hvor de har kontakt med kileremmen.
Skift kileremmen hvis den er slidt.
Hvis der er problemer i fugtigt vejr så er det nok dårlig elektrisk forbindelse.
Når det sker kan du afprøve alt det elektriske (blinklys, horn, bremselys, osv.) og se hvad der virker og ikke virker for at få en ide om hvor problemet er.
Så kan du gennemgå alle stik/forbindelser og kigge efter grønt ir.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
Du kan eventuelt tage nogen billeder.
Kunne måske også være kileremmen der glider.
Men du kan tage hele variatoren af og kigge på det.
Se om koblingsarmene bevæger sig fint ind og ud. Afmonter dem og slib akslerne let med fint sandpapir og smør dem meget let så de bevæger sig fint ind og ud.
Slib koblingensbelægningen let med fint sandpapir så belægningen er frisk og rens indersiden af koblingsklokken med sprit.
Skift koblingen hvis belægningen er slidt ned.
Du kan måle kileremmens bredde og belægningens tykkelse (det er nok midt på man skal måle)
Og rens remskivernes flader med sprit der hvor de har kontakt med kileremmen.
Skift kileremmen hvis den er slidt.
Hvis der er problemer i fugtigt vejr så er det nok dårlig elektrisk forbindelse.
Når det sker kan du afprøve alt det elektriske (blinklys, horn, bremselys, osv.) og se hvad der virker og ikke virker for at få en ide om hvor problemet er.
Så kan du gennemgå alle stik/forbindelser og kigge efter grønt ir.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
Du kan eventuelt tage nogen billeder.