Dyse str Texas free 45

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Montøren
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. juni 2018 14:52
Scootere: Texas Free 50-4

Dyse str Texas free 45

Ulæst indlæg af Montøren »

Hej, der sidder en str 82 i karburatoren, men den har en kedelig tendens med at 4 takte når den får gas (er jo også en 4 takt) 😉
Hvor meget skal jeg gå ned til for at den kan tage gassen?

Vh. Jan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Dyse str Texas free 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og beskriv problemet noget bedre.
Brugeravatar
Montøren
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. juni 2018 14:52
Scootere: Texas Free 50-4

Re: Dyse str Texas free 45

Ulæst indlæg af Montøren »

Problemer er at; Den går fint i tomgang men begynder at ¨firtakte¨når den får gas altså den hakker i det.

Når den så ellers kører sker det efter noget tid at den begynder at hakke.

Dysen er en 82 og jeg har læst mig til at der skal være en 66 i som std...

Men spørgsmålet går på: Når den hakker, er det så for lidt eller meget benzin?

Ps. Alt er skiftet.

Jan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Dyse str Texas free 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tjek om der er revne i gummimembranen øverst i karburatoren.
Og at stemplet og nålen og låsen sidder som det skal og at stemplet kan glide fint op og ned.

Lav eventuelt en video hvor du prøver forskelligt.

Der står 66-78 i reservedelskatalogerne på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... mtexas.php
Men det er nok ikke hoveddysen når det sker når du giver gas ved tomgang.
Brugeravatar
Montøren
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. juni 2018 14:52
Scootere: Texas Free 50-4

Re: Dyse str Texas free 45

Ulæst indlæg af Montøren »

Hej igen, nu har jeg prøvet med at dyse ned til 70 og 76, skiftet tændrør. (det oprindelige NGK 7xxx var flot nøddebrunt)
Men lige meget hjalp det :-(
Har kigget efter falsk luft, det viste sig at den nederste oring mod blokken var knækket, den blev limet og sealet..
Har tanket fuldt op med 95 af bedste Shell benzin, men den kan kun lige slæbe sig op på 40, den har kørt 60 uden problemer for ikke så længe siden.

Det varer ikke længe før at jeg kører den i Damhus søen :-)

Den med video må lige komme senere..

Vh. Jan, der er meget bedre med diesel power 1000 hk + :-)
Besvar