Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Jeg har tænkt på rustbeskyttelse, men ved ikke hvor/hvad jeg skal give. Jeg har en ny tank dinoteol til undervogn. Ikke det tynde, men er sku i tvivl om, hvor det evt ville være godt at spraye på.
Ang SEL/Mode.
Når man sætter til tænding så lyser den vældigt op og skifter mellem lys, rød, grøn og blå.. men kan ski ikke finde ud af, at vælge nogle af tingene manuelt.
Jeg kan stillet uret ved at holde Mode inde til det blinker og så vælge vis SEL.
Trykker jeg 1 gang på MODE, så skifter den mellem total km kørt og km siden jeg nulstillede den. Nulstiller ved at holde SEL inde mens den står på km kørt (siden nulstillet).
Der er 2 andre ting, som jeg ikke lige har billede af, der kommer frem, men har været ude af stand til at ændre noget. Thansen folkene ved ikke hvad det betyder og har taget billeder af det, for at finde ud af det.
Man kan også sætte den fra km/t til mph.
Ang SEL/Mode.
Når man sætter til tænding så lyser den vældigt op og skifter mellem lys, rød, grøn og blå.. men kan ski ikke finde ud af, at vælge nogle af tingene manuelt.
Jeg kan stillet uret ved at holde Mode inde til det blinker og så vælge vis SEL.
Trykker jeg 1 gang på MODE, så skifter den mellem total km kørt og km siden jeg nulstillede den. Nulstiller ved at holde SEL inde mens den står på km kørt (siden nulstillet).
Der er 2 andre ting, som jeg ikke lige har billede af, der kommer frem, men har været ude af stand til at ændre noget. Thansen folkene ved ikke hvad det betyder og har taget billeder af det, for at finde ud af det.
Man kan også sætte den fra km/t til mph.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
En masse billeder. Jeg ved ikke hvad jeg ser på, så tog bare rigeligt.
Det første af dem, hvor man kan se bunden af sædekassen har knubbet malingen af... så den ledning lige der er ret sårbar.
Det første af dem, hvor man kan se bunden af sædekassen har knubbet malingen af... så den ledning lige der er ret sårbar.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Du kan læse på https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/smorelse.php
Giv f.eks. gevind lidt kobberfedt eller andet fedt når du af og til har dem af så er de lettere at få af i fremtiden og ruster ikke fast.
Låsespray til låsene så virker de længere og fryser ikke om vinteren.
Varmefast maling til udstødningen specielt forrør.
Sikkert en god ide at skrue lambdasonden af de andre bolte på udstødningen af og give dem kobberfedt på gevind så får du mindre problemer i fremtiden.
Selve motorblokken er lavet af aluminium så den ruster ikke.
Hvis du vil kan du give den ekstra beskyttelse ved hjulene sådan at de ikke sprøjter så meget vand op.
F.eks. en bedre stænkklap ved forhjulet og bedre skærm ved baghjulet/karburatoren så der ikke kommer så meget lort op på motoren.
Tag gerne billede af instrumtpanelet der hvor den tænder og alle lamper er tændt hvis de er det.
Ved ikke hvad der er bedst at beskytte stik med men WD-40 er sikkert bedre end ingenting så det ligesom har en tyndt hinde der beskytter.
Også kan du eventuelt lave noget hjemmelavet med ekstra beskyttelse omkring de stik der sidder mest udsat.
Du kan også smøre gaskabel og bremsekabel til bagbremsen grundigt men det er lidt besværligt men det er så kedeligt om vinteren når gaskablet sidder fast.
Støttebenene kan du rustbeskytte over det hele og smøre med fedt af og til de sidder jo der nede ved vejen og får massere af vand.
Når der står 3B3 på din ECU.
Her står 3B1 til Vga Explora Euro-4 45 km/t.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... -238593946
Gad vide hvad forskellen er.
Giv f.eks. gevind lidt kobberfedt eller andet fedt når du af og til har dem af så er de lettere at få af i fremtiden og ruster ikke fast.
Låsespray til låsene så virker de længere og fryser ikke om vinteren.
Varmefast maling til udstødningen specielt forrør.
Sikkert en god ide at skrue lambdasonden af de andre bolte på udstødningen af og give dem kobberfedt på gevind så får du mindre problemer i fremtiden.
Selve motorblokken er lavet af aluminium så den ruster ikke.
Hvis du vil kan du give den ekstra beskyttelse ved hjulene sådan at de ikke sprøjter så meget vand op.
F.eks. en bedre stænkklap ved forhjulet og bedre skærm ved baghjulet/karburatoren så der ikke kommer så meget lort op på motoren.
Tag gerne billede af instrumtpanelet der hvor den tænder og alle lamper er tændt hvis de er det.
Ved ikke hvad der er bedst at beskytte stik med men WD-40 er sikkert bedre end ingenting så det ligesom har en tyndt hinde der beskytter.
Også kan du eventuelt lave noget hjemmelavet med ekstra beskyttelse omkring de stik der sidder mest udsat.
Du kan også smøre gaskabel og bremsekabel til bagbremsen grundigt men det er lidt besværligt men det er så kedeligt om vinteren når gaskablet sidder fast.
Støttebenene kan du rustbeskytte over det hele og smøre med fedt af og til de sidder jo der nede ved vejen og får massere af vand.
Når der står 3B3 på din ECU.
Her står 3B1 til Vga Explora Euro-4 45 km/t.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... -238593946
Gad vide hvad forskellen er.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Fik testet lidt mere.
Med indstillingen “AL OPE” valgt, er der hvidt baggrundslys (bare normalt oplyst) fra 0-20km/t.
20-40km/t lyser det grønt, og
40km/t + lyser det rødt.
Med den anden indstilling “AL CLS” er der ikke noget specielt lys i displayet.
Med indstillingen “AL OPE” valgt, er der hvidt baggrundslys (bare normalt oplyst) fra 0-20km/t.
20-40km/t lyser det grønt, og
40km/t + lyser det rødt.
Med den anden indstilling “AL CLS” er der ikke noget specielt lys i displayet.
- Vedhæftede filer
-
- 3CBD886B-81EA-4635-8351-5AFF186F922D.MOV
- (33.22 MiB) Downloadet 371 gange
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Ahh ja. Alle de ting har jeg faktisk ting til.scootergrisen skrev: ↑23. august 2018 21:04 Du kan læse på https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/smorelse.php
Giv f.eks. gevind lidt kobberfedt eller andet fedt når du af og til har dem af så er de lettere at få af i fremtiden og ruster ikke fast.
Låsespray til låsene så virker de længere og fryser ikke om vinteren.
Varmefast maling til udstødningen specielt forrør.
Sikkert en god ide at skrue lambdasonden af de andre bolte på udstødningen af og give dem kobberfedt på gevind så får du mindre problemer i fremtiden.
Selve motorblokken er lavet af aluminium så den ruster ikke.
Hvis du vil kan du give den ekstra beskyttelse ved hjulene sådan at de ikke sprøjter så meget vand op.
F.eks. en bedre stænkklap ved forhjulet og bedre skærm ved baghjulet/karburatoren så der ikke kommer så meget lort op på motoren.
Tag gerne billede af instrumtpanelet der hvor den tænder og alle lamper er tændt hvis de er det.
Ved ikke hvad der er bedst at beskytte stik med men WD-40 er sikkert bedre end ingenting så det ligesom har en tyndt hinde der beskytter.
Også kan du eventuelt lave noget hjemmelavet med ekstra beskyttelse omkring de stik der sidder mest udsat.
Du kan også smøre gaskabel og bremsekabel til bagbremsen grundigt men det er lidt besværligt men det er så kedeligt om vinteren når gaskablet sidder fast.
Støttebenene kan du rustbeskytte over det hele og smøre med fedt af og til de sidder jo der nede ved vejen og får massere af vand.
Når der står 3B3 på din ECU.
Her står 3B1 til Vga Explora Euro-4 45 km/t.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... -238593946
Gad vide hvad forskellen er.
Havde bare tænkt at rustbeskyttelse var noget med tektyl eller dinitrol
Hvad ville I give det gevind/fjeder man kan stramme bagbremsen med, nede ved baghjulet?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Fedt.
Tror ikke det er så vigtigt hvad man putter på men at man putter noget på.
Hvis du sprøjter tyndtflydende smørelse på så holder det ikke så længe men er bedre end ikke at putte noget på.
Tror ikke det er så vigtigt hvad man putter på men at man putter noget på.
Hvis du sprøjter tyndtflydende smørelse på så holder det ikke så længe men er bedre end ikke at putte noget på.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Opklaret!
Valget er hvilket diagnosticeringskabel man bruger til udlæsning. Enten OPE eller CLS
Valget er hvilket diagnosticeringskabel man bruger til udlæsning. Enten OPE eller CLS
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Er der ikke kun ét diagnosekabel?
Jeg gætter bare men kunne måske være det står for:
OPEn og CLoSed.
OPEn og CLear Screen.
OPErational og CLoSed.
Acceleration Light.
Ambient Light.
Prøv gerne op og ned af bakke og så om lyset altid skifter ved 20 og 40 km/t og se om der er sammenhæng med o/min.
Kunne måske tænkes lyset viser hvor brændstofforbruget er bedst/motoren yder bedst så man kan køre køre længst på literen.
Jeg gætter bare men kunne måske være det står for:
OPEn og CLoSed.
OPEn og CLear Screen.
OPErational og CLoSed.
Acceleration Light.
Ambient Light.
Prøv gerne op og ned af bakke og så om lyset altid skifter ved 20 og 40 km/t og se om der er sammenhæng med o/min.
Kunne måske tænkes lyset viser hvor brændstofforbruget er bedst/motoren yder bedst så man kan køre køre længst på literen.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: Nyhed: VGA N1, Explora, Firefox (Euro-4)
Der var tekniker der sagde, at man valgte hvilken type kabel man brugte, i disaplyet.scootergrisen skrev: ↑29. august 2018 14:57 Er der ikke kun ét diagnosekabel?
Jeg gætter bare men kunne måske være det står for:
OPEn og CLoSed.
OPEn og CLear Screen.
OPErational og CLoSed.
Acceleration Light.
Ambient Light.
Prøv gerne op og ned af bakke og så om lyset altid skifter ved 20 og 40 km/t og se om der er sammenhæng med o/min.
Kunne måske tænkes lyset viser hvor brændstofforbruget er bedst/motoren yder bedst så man kan køre køre længst på literen.
Jeg kan ikke hverken be eller afkræfte. Jeg ved ikke engang hvor det skal tilsluttes.
Lyset er klar fra 0-20 og grønt fra 20-40 hvorefter det bliver rødt.
Den kører “altid” med 8k+ omdrejninger uanset hastighed, hvis håndtag er i bund og den er i gang.
Min tidligere udtalelse om, at det OPE of CLS har noget med farverne at gøre er forkert.
Det var bare svært at se, specielt fordi jeg er farveblind, så de nuancer der er tydelige i dagslys nemt går forbi mig.