Hej i forummet
Jeg har en Vga Versus 4T 30kmt, som pludselig er begyndt at drukne tændrøret, så den ikke kan starte.
Den har kørt fint og kører umiddelbart fint når jeg får den startet, ved at tage tændrøret ud og tørre det af. (det er vådt)
Jeg har skiftet karburatoren med helt ny komplet med autochoker, da jeg havde læst at nålestyr eller autochoker kunne være defekt og dermed give for meget benzin og det gamle tændrør var vådt og helt sort.
Efter karburator skift kører den bedre og tændrøret er ikke sort, men den starter ikke før jeg tager tændrør ud og tørrer det af. (den startede fint i en uges tid efter skiftet, men gør det igen)
Troede at ved at skifte karburator ville nålestyret sørge for at der ikke kom for meget benzin.
Hvad kan det være?
Karburator er købt hos thansen og ikke pillet ved.
Når jeg tager slanger af vacuum hanen løber der ikke noget benzin ud. Dette gælder både med og uden tænding.
Tændrør er skiftet til iridium.
Med venlig hilsen
Danny
Tændrør bliver ved med at drukne
-
- 15. Rang
Re: Tændrør bliver ved med at drukne
Hvad er det for tændrør der har været i?
Vis gerne nogen billeder af tændrørenes spidser.
Hvis ikke det er benzin kunne det være olie.
Tjek motorolieniveauet.
Har olien været skiftet?
Tjek motorolieniveauet.
Har olien været skiftet?
Jeg troede jeg fik svaret på indlægget, men min telefon ville det åbenbart anderledes.scootergrisen skrev: ↑21. juni 2018 21:49 Hvad er det for tændrør der har været i?
Tjek motorolieniveauet.
Har olien været skiftet?
Jeg skiftede olien for at være sikker, dette var dog ikke nok, jeg fik dog en indikation hvor fejlen nok lå efter en tur i regnvejr, hvor knallerten kørte meget huggende.
Gik ledningsnettet igennem og fandt en ledning hvor der var et brud så der var blottet ind til kobberet, så fik styr på den. Samtidig gik jeg tændspolen igennem og skiftede stik fra tændspole til tændrørs ledningen.
Nu starter den hver gang og mit iridium tændrør virker igen, så tænker at tændrøret ikke kunne levere en kraftig nok gnist med mindre jeg tørrede det af hver gang?
Jeg ved ikke om indlægget skal slettes, da det ikke havde relevans for benzin/karburator problemer, men en ledningsdefekt?
Mvh
Danny
-
- 15. Rang
Det må du selvom om du vil have det slettet.
Det var mest for ikke at svømme forummet over.
For min skyld kan det godt blive som en ting man skal se efter hvis man tror det er tændrør der drukner.
For min skyld kan det godt blive som en ting man skal se efter hvis man tror det er tændrør der drukner.
-
- 15. Rang
Der skal vist mere til før forummet svømmer.
Ja tænkte det samme. Kan være der er nogen som tror det samme også kan læse at det er noget andet.
Dårlig elektrisk forbindelse kan være svær at fejlfinde fordi det kun er der nogen gange.
Men det viser sig gerne i fugtigt vejr.
Ja tænkte det samme. Kan være der er nogen som tror det samme også kan læse at det er noget andet.
Dårlig elektrisk forbindelse kan være svær at fejlfinde fordi det kun er der nogen gange.
Men det viser sig gerne i fugtigt vejr.