Elektrisk
30 og 45 km/t
44.995,- kroner
Lithium ion 1,5 kWh
50-65 km/opladning (45 km/t model)
MEIJS Motorman - scootergrisen.org
motorman.dk
meijsmotorman.com
Lidt bemærkninger:
Store hjul (26 tommer)
Minimalistisk.
Hornet sidder lige under sadlen/nosserne og dæmpes vel af sadel/lår osv. Ville nok være bedre at placere et mere frit sted.
Nøglen sættes i lige foran sadlen oppe fra. Hvilket nok gør at det kan regne ned i låsen.
Sidereflekser side helt bagerst. Ville nok være bedre sikkerhedsmæssigt hvis de var placeret forrest på køretøjet.
Halogen forpære. Måske en LED-pære kunne have hjulpet en smule på rækkevidden.
Opladeren lader ikke til at være egnet til udendørs opladning og der er umiddelbart ikke noget sted at holde den tør.
Der er lyskontakt på lygten men ved ikke om det er til langt/kort lys eller om der overhovedet er kontakt til kort/langt lys. Havde nok være bedre at placere kontakten på styret.
Der er vist ikke nogen lås som standard.
Hornknap og 000-knap til at nulstille trintæller på styr.
Fabrikationsplade ved støtteben og fodhviler.
Laderstik og nulstillerknap på undersiden af batterirummet.
Horn under sadel.
Controller og lås på batteriboks. Batteri kan ses øverst til højre. Stel uden så meget. Her kan man se knapper til horn, lys, nulstilling af triptæller.If the safety-system turns off the Motorman, you
have to reset the system. Turn off the Motorman by
switching off the key switch and take the key out. Push
the reset-button for 3 seconds (under the tank, look at
diagram on page 7 (G) and the photo in paragraph 3.
Then turn on the Motorman with the main key. If there
is a problem, do not drive the Motorman anymore and
contact Mylane B.V.
Hornknappen ser ud til at være dårligt placeret. Både at man skal trykke oppe fra og den sidder så langt fra håndtaget at man nok ikke kan nå knappen uden at fjerne hånden fra styret. Speedometer.
Med nærlysindikator i modsætning til fjernlysindikator som vist primært er at finde på andre køretøjer.
Triptælleren (som kan nulstilles ved at trykke 3 sekunder på knappen på højre side af styret) er nederst i displayet.
De har vist glemt at oplyse om tallene i displayet er km/t eller mph.
Batteriniveauindikator til højre. Når der kun er ét segment tilbage så er motorydelsen reduceret. Jeg synes det tyder på at fjernlyset ikke kan bruges selvom pæren har glødetråde til både nær- og fjernlys.
Lyskontakten ser umiddelbart kun ud til at have to funktioner (sluk og nærlys).
Bemærk at man kan se toppen af lyskontakten på billedet hvor den er slået til venstre (sluk) men den er ikke er synlig hvor den er slået til højre (nærlys).
Det er da syndt med sådan en stor fin parabol også der ikke er fjernlys.
Det ligner de har sat en H4-pære i så kunne måske være de har slået fjernlyset fra pga. det større strømforbrug. Havde de i stedet sat en HS1-pære i så ville strømforbruget være det samme for både nær- og fjernlys. Her er baglygten.
Glasset er mørkt hvilket nok ikke er så smart da det mindsker lyset. Her ses stelnummeret (midt på fodhvileren) og fabrikationspladen (ved siden af støttebenets bolt).