scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

scooter

Ulæst indlæg af gnielsen »

er der nogen der ved hvad der kan være i vejen med min honda vision 50c fra 2012 når den har kørt med bundgas 500 m sætter den ud der efter kan den kun køre med halv gas benzintilførsel ser ok ud når jeg aktiverer tændning .ydermere hvad er ventilafstand
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... mhonda.php kan du finde en servicemanual (på tysk) hvor der står at ventilspillerummet er 0,20 ± 0,02 mm både for ind og ud.
Du kan da tjekke ventilspillerummet til at starte med hvis du mistænker det (se side 51).

Sker det fra kold motor også efter 500 meter med bundgas eller sker det også hvis motoren er varm og du kører 500 meter med bundgas?
Hvis det kun sker når motoren er kold så prøv og lad den køre i tomgang i 1-2 minutter inden du kører for at varme motoren lidt op og se om der er forskel.
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

om den er varm eller kold er det samme det kom pludselig på vej fra arbejde efter ca. 12 km kørsel regner med at den kommer på værksted på mandag det er jo lidt teknisk på sådan en fætter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvad gør du så for at den kan kører med bundgas igen?
500 meter det lyder lidt som den har en benzinreserve som løber tør ligesom på en karburator der er benzin i bunden og i slangerne så hvis man tog benzintanken af så kunne man stadig køre de der 500 meter eller 2 km eller hvor meget man nu kunne køre.
Hvis du har gennemsigtige benzinslanger så prøv og stop når det sker og kig i slangerne om du kan se benzinen ikke bliver pumpet hurtigt nok eller noget i den stil.
Ellers gætter jeg på det kunne være ECU'en der registrerer et problem og derfor nedsætter motorens omdrejning eller noget i den stil indtil problemet er blevet løst for at beskytte motoren. Men jeg gætter bare. Kan være værkstedet kan aflæse eventuelle fejlkoder fra ECU'en. Eller hvis du selv købte sådan et værktøj så kunne du selv aflæse fejlkoder.
Der er fejlfinding i servicemanualen hvis eller du kan læse tysk.
Prøv også lige med en fuld tank og se om der er forskel.
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

tanken er fyldt op og jeg har skilt benzin tilførsel den pumper masser af brændstof tror ecu en . som du nævner for den starter og kører perfekt men kun de 500 meter derefter dør den med fuld gas men kører fint på hal gas
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvis du har mulighed for det kunne du også prøve at opbevarer scooteren et opvarmet sted og se forskellen.
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

så kom honda vision fra værksted jeg tror problemet er løst med en gang ventilindstilling samtidig siger mekaniker en god ide ogse at skifte ruller kører kanon lige nu
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Fino den virker nu.
Ja de skal skiftes engang imellem de ruller. Det nedsætter også topfarten jo mere rullerne og kileremmen er slidte.
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

ja den kører finendt nu den har drillet en enkelt gang eller to men mekaniker siger han han tror det kan være rullerne der er slidte vi får se jeg har kørt ca 11000 på de samme ruller men jeg har ikke så stor forstand på alt det rulleri
Brugeravatar
gnielsen
1. Rang
1. Rang

tak for gode råd men nu har jeg købt nye originale ruller. Hondaen har kørt 11000 km med de samme ruller, men den kører fuldstændig perfekt, fin optræk og det hele. Er det egentlig nødvendigt at skifte dem eller hvad?
Besvar