Texas free 50-4 vil ikke starte, og går ud med det samme - 50 kr. Til den som kommer med en løsning

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
dani9618
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Texas free 50-4

Texas free 50-4 vil ikke starte, og går ud med det samme - 50 kr. Til den som kommer med en løsning

Ulæst indlæg af dani9618 »

Hej :D
Jeg står i det problem, at jeg i går fik en gratis scooter, en texas free 50-4. Den har kun kørt 3000 km, men har desværre ikke kørt i 6 år, og har stået ude under presning.
Batteriet er helt dødt, men når jeg prøver at starte med kickstarter, går den hurtigt lidt i gang (efter mange forsøg) og dør derefter igen, og baghjulet drejer ikke engang rundt, nogle af jer som har forstand på det?
Jeg har skiftet tændrør, og der er glød på, og så vidt jeg kan se, løber der også benzin til karburatoren. :?:

Karburator var pillet af da jeg fik den, den har jeg renset, men nu er jeg i tvivl om hvilke slanger, som skal sidde hvor, nogle som har tegning el. Over dette? :crazy:

Håber virkeligt at i kan hjælpe, da jeg gerne vil have den i gang
Den som kommer med en løsning får mobilepayet en 50,- :lol:

Med venlig hilsen
Daniel Nielsen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Texas free 50-4 vil ikke starte, og går ud med det samme - 50 kr. Til den som kommer med en løsning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ville nok være en god ide og give den noget service inden du forsøger at starte motoren.
Du kunne starte med at skifte motorolie, gearolie, batteri.
Du skal sikkert også have en ny kilerem og koblingen sidder sikkert godt fast.
Der er filer på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... mtexas.php
Eventuelt tag billeder så man vi se om slangerne osv. sidder korrekt.
Brugeravatar
dani9618
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Texas free 50-4

Re: Texas free 50-4 vil ikke starte, og går ud med det samme - 50 kr. Til den som kommer med en løsning

Ulæst indlæg af dani9618 »

Hvordan får man koblingen løs igen så?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis den skal have mange omdrejninger før den tager fat eller den hakker i det når den tager fat så vil det sikkert hjælpe og tage koblingsarmene af og slibe let på akslerne og smøre dem let så koblingsarmene drejer fint.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... skiver.php
Hvis du giver gas og baghjulet ikke drejer rundt så kunne det være fordi koblingsarmene sidder lidt fast.
Besvar