Hej folkens, jeg skulle idag have pillet min bagfælg af, for at få smidt et nyt dæk på. Min scooter er lavet så smart, at man er nødsaget til at pille udstødning af, før afmontage af fælgen lader sig gøre. Det viste sig at forrøret var pilråddent, og møtrikkerne var væk, og at forrøret var knækket halvt igennem (bevares, den larmede da lidt). Nå, men så måtte jeg have fat i en ny udstødning også. Jeg smuttede i t-hansen efter sådan en bandit her
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 814887776/ , fjernede tragten i forrøret og satte den på. Den kører som en drøm ud af lige vej, dog med så langsomt et optræk, det umiddelbart godt kunne give en sindslidelse på et tidspunkt. Men op ad bakke, mere eller mindre uanset hældning, kører den max 25. Disse problemer med manglende optræk og skilpaddefart op af bakkerne, var ikke eksisterende før jeg skiftede udstødningen. Så vidt jeg er orienteret, er scooteren standard i karburator og vario, jeg er ikke første ejer. Skal der dyses om, skal jeg have andre ruller i? Help a brother out
Mvh Jonas
EDIT: Der sad et blindrør og et rør der gik til en katalysator på den gamle std udstødning, der sidder ingen "ekstra" rør på den nye udstødning. Slangen som kom fra udstødningen, gik i katalysatoren, og derfra over i et eller andet skjold, har jeg bare lukket af med en prop.