Så der købt "ny" Super 8

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

Så blev den "nye" Kymco køreklar. Den føles desværre skæv, at køre på. Jeg troede i første omgang det var forbremsens skyld. Men skiftede kaliberen ud med lettere brugte bremsebakker i, så det kan ikke være derfor den føles sådan. Måske hænger forgaflen, men der er ikke nogen utætheder ved pakningerne i gaffelbenene.

Den støjer også noget mere, end den anden jeg har. Måske skyldes det manglen på olie, i både motor og gearkasse (slidtage). Optrækket og farten er godkendt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kunne måske være dækkene hvis de er slidte eller har forkert dæktryk.
Du kan prøve og presse kaliberen ind og drejet hjulet over jorden så du er sikkert på det ikke er bremsen også lad være med at bremse inden du tester.
Men ja det kunne sikkert sagtens være bremsen hvis der er hvidt pulver bag o-ringen som presser ind på stemplet så giver bremsen ikke slip.
Ellers prøv og stå med forhjulet mellem benene også dreje i styret og står stå normalt på scooteren og ryk op og ned i styret og se om du kan finde noget.
Ellers kig på motorophæng og støddæmpere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Kunne måske være dækkene hvis de er slidte eller har forkert dæktryk.
Du kan prøve og presse kaliberen ind og drejet hjulet over jorden så du er sikkert på det ikke er bremsen også lad være med at bremse inden du tester.
Men ja det kunne sikkert sagtens være bremsen hvis der er hvidt pulver bag o-ringen som presser ind på stemplet så giver bremsen ikke slip.
Ellers prøv og stå med forhjulet mellem benene også dreje i styret og står stå normalt på scooteren og ryk op og ned i styret og se om du kan finde noget.
Ellers kig på motorophæng og støddæmpere.
Jeg har jo skiftet kaliberen ud med en der fungerer, så det er ikke problemet længere. De andre ting, kigger jeg nærmere på.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Supercharger »

Kjp skrev:Så blev den "nye" Kymco køreklar. Den føles desværre skæv, at køre på. Jeg troede i første omgang det var forbremsens skyld. Men skiftede kaliberen ud med lettere brugte bremsebakker i, så det kan ikke være derfor den føles sådan. Måske hænger forgaflen, men der er ikke nogen utætheder ved pakningerne i gaffelbenene.

Den støjer også noget mere, end den anden jeg har. Måske skyldes det manglen på olie, i både motor og gearkasse (slidtage). Optrækket og farten er godkendt.
Den SKAL sige sådan. :lol: Du skal da selvføgelig ikke have en "lydløs" scooter. ;) :roll:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

Når den støjer mere end den anden jeg har, skal den jo ikke gøre det. De skal lyde ens ;).
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

Er dette en begrænsning?? Har aldrig set sådan en forhøjning før, på en remskive.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

Nå fandt ud af at der var en fordybning i den inderste remskive, så de passer sammen. Men hvorfor er den mon lavet sådan?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er også billede af det på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... p#variator
Vil da mene det er en begrænsning.
Du kunne gøre den ubegrænset foran i variatoren også tage nogen billeder tæt på ved svejsningen og tegne med noget touch også køre med det noget tid og kigge og se om kileremmen rammer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Der er også billede af det på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... p#variator
Vil da mene det er en begrænsning.
Du kunne gøre den ubegrænset foran i variatoren også tage nogen billeder tæt på ved svejsningen og tegne med noget touch også køre med det noget tid og kigge og se om kileremmen rammer.
Sætter normale remskiver på. Kymco1 har ikke den ring i remskiverne bagi, så derfor undrede det mig. Og har skiftet gliderøret ud, også.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så der købt "ny" Super 8

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og find reservedelsnummeret på den hvis der er noget så kan det være vi kan finde ud af noget om den.
Besvar