SteenKolding skrev:På Daekonline.dk kan man ikke finde 100/80-14 og 120/80-14 i samme mærke og model som både for- og bagdæk. Og jeg skal ikke have 2 forskellige mærker på hver aksel med forskelligt greb og køreegenskaber. Især ikke når det er en 125cc.
Men hvis de nye har 100/70-14 foran (hvor ser du i øvrigt det henne?) så åbner det mulighed for Heidenau K66. Men hjuldiameteren er stadig 2 cm mindre end oprindeligt og speedometeret vil have en ekstra fejlvisning på 5-6% måske. Den er slem nok i forvejen, hvor den viser 65 km/t på speedometeret når jeg kører ægte 50!
http://kymco.dk/Default.aspx?ID=13 står der stadig 100/80-14 som fordæk. På billedet ser det i øvrigt ikke ud som om der kan sidde et K66 i 100/80-14 dimensioner (prøv og se det meget lille mellemrum mellem dæk for forskærm), da det har ret store knopper. Så måske derfor er man gået ned til 100/70-14 foran når det er et K66.
Jeg købte begge mine dæk fra Dækonline til den nye, og det passer på fælgene. Og der kommer samme størrelse dæk på den gamle, på et tidspunkt. De kinesiske plastikdæk, er ikke gode nok. Og jeg har forhøjet forskærmen 2 cm, så det kan sagtens være der.
Men det er godt nok kritisk at de sælger en scooter til hele verden, og så sørger de ikke for at lave dækstørrelsen så man kan få dem i Vesteuropa.
Ud over det originale (og meget dårlige) fordæk, så er det kun et Michelin Street Pilot der fås i 100/80-14 såvidt jeg kan se. Men det fås ikke som bagdæk i str. 120/80-14 eller 11/80-14 eller 120/70 eller 110/70....
Det bør folk nok lige være opmærksom på inden de køber en Super 8. Det havde jeg i min vildeste fantasi ikke troet skulle være et problem i 2016.
Hvis nogen af jer finder et premium dæk som passer både for og bag i orig. str. så skriv gerne!
SteenKolding skrev:Men det er godt nok kritisk at de sælger en scooter til hele verden, og så sørger de ikke for at lave dækstørrelsen så man kan få dem i Vesteuropa.
Ud over det originale (og meget dårlige) fordæk, så er det kun et Michelin Street Pilot der fås i 100/80-14 såvidt jeg kan se. Men det fås ikke som bagdæk i str. 120/80-14 eller 11/80-14 eller 120/70 eller 110/70....
Det bør folk nok lige være opmærksom på inden de køber en Super 8. Det havde jeg i min vildeste fantasi ikke troet skulle være et problem i 2016.
Hvis nogen af jer finder et premium dæk som passer både for og bag i orig. str. så skriv gerne!
Jaja, et 140/50-14 passer sikkert også... Men hvor meget afviger hjuldiameteren på den løsning du foreslår? Jeg er ikke interesseret i et speedometer der viser helt vildt forkert.
SteenKolding skrev:Jaja, et 140/50-14 passer sikkert også... Men hvor meget afviger hjuldiameteren på den løsning du foreslår? Jeg er ikke interesseret i et speedometer der viser helt vildt forkert.
Det har jeg ingen idé om. Og ang. fejlvisningen på speedometeret , så viser det alligevel mellem 5-15 km/t forkert, når det er et analogt et af slagsen. Jeg bruger en cykelcomputer til at vise den korrekte fart.