Hvad for en lås

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad for en lås

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg har 3 Steel-o-fix låse af varierende størrelser. Den største koster en tusse. de andre 400 og 800 kr. Men de er så lige 20 år gamle nu, så prisen er nok en anden idag. Jeg har også Abus stanglås, og en kædelås a' la' den fra Thansen, bare tykkere, og bedre i låsen.

Der er ingen låse der er 100% sikre mod tyveri, alt kan skæres/klippes op, med det rigtige værktøj.

http://bikereviews.com/2010/05/abus-ste ... able-lock/
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Hvad med de der bøjlelåse er de ikke mere sikre ?
Den fra T Hansen gik plastik af og så sad der noget ståltråd , det skulle bare vikles af , bingo så var den færdig..
Her ser du et bredt udvalg af bøjlelåse. Det er ikke wirelåse som dem fra Thansen.
Diverse låse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg bruger selv en tyk kæde med en lås jeg har købt ved siden af kæden så jeg selv kunne vælge lås.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=475 ... 1851131513
Låsen er forsøgt klippet over med en boltsaks. Men det lykkedes ikke for dem.

Så har jeg den kæde som let kunne afskilles som jeg så ikke bruger mere.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... samlet_las
las1.jpg
las1.jpg (567 KiB) Vist 8809 gange
Også har jeg en lang wireslås af en slags som er god til at låse scooteren fast til noget fordi den er ret lang men det ser ikke ud til de sælger den hos thansen mere.
las2.jpg
Har også den her lille wire.
las3.jpg
las3.jpg (409.37 KiB) Vist 8809 gange
kina skrev:Hvad med de der bøjlelåse er de ikke mere sikre ?
Den fra T Hansen gik plastik af og så sad der noget ståltråd , det skulle bare vikles af , bingo så var den færdig..
Kan du tage nogen billeder af det ?
Jeg vil gerne se det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Og til spørgsmålet "Hvad for en lås er bedst" vil jeg sige en lås i tyk hærdet stål.
Men selvom du sætter sådan en tyk på gennem fælgen på din scooter så tager det stadig kun 10 sekunder at løfte den op på et lad og køre væk så det handler også om hvordan man bruger låsen. Altså låser scooteren fast til noget og ikke kun hvordan låsen er.

Jeg så engang en video på nettet hvor man på et overvågning kamera så en ladbil komme op også kommer der 2 mænd og løfter scooteren op på ladet og køre væk også kan de jo bare ordne låsen senere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Men hvis tyven har en kæmpe boltsaks og nogen muskler/vægt ja så tager det ikke lang tid som du kan se her. Selvfølgelig er det helt umuligt at klippe denne kæde over som dem der har lavet videoen sælger :P
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvad hedder den kæde og hvad koster den og hvor kan den købes ?
De siger det i videoen.
Do you not understand english så god ?

Almax imobiliser series 4 : http://www.almax-security-chains.co.uk/ ... IV/c-1-70/
84,95 £ (750,- danske kroner for 1 meter kæde).

Men dem der har lavet videoen hvor de prøvet at klippe deres egen kæde er jo inhabile og hvis du spørger mig lægger de ikke samme kraft i som når de klipper de andre kæder.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ståltråden er der blot for at hold strømpen fast.
Jeg tror nok strømpen er for at beskytte når man putter kæden igennem fælgen sådan at kæden ikke skader fælgen ved direkte slag metal mod metal.
På mit første billed kan du se at strømpen er løs. Der har også sidder sådan en metaltråd for at holde strømpen fast men den har jeg fjernet og som du kan se sker der ikke noget ved det andet end så kan man se kæden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jeg tror der har siddet en stykke plastik omkring så man normalt ikke kan se den ståltråd men den har du vel taget af eller også kan den være røget af uden du har lagt mærke til det.
Der sad sådan et stykke plastik på min lås men hvis den sad lidt skæv så skulle man presse den på plads for at man kunne låse låsen så ente vist med at tage den af fordi den generede mere end den var til gavn.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvad når du skal låse den op siger den så noget ?
Besvar