Nyere knallert vil ikke starte
Nyere knallert vil ikke starte
Købte en sprit ny Baotian Rocky 30km her i Marts og den har kørt helt fint lige indtil nu.
Da jeg skulle have den ud af kælderen i går startede den som den plejer, men da jeg så forsøgte at rulle den op ad den lille trappe der er gik den ud halvvejs så jeg måtte køre den ned igen.
Og nu vil den sgu ikke starte. Når jeg kører startermotoren så drejer den fint og indimellem tager den fat og får tænding i et kort øjeblik men så snart jeg slipper starteren går den ud igen. Og med kickstarteren vil den heller ikke starte.
Jeg ved ikke en skid om knallertmotorer så et større eftersyn er ikke rigtigt muligt, men hvis i har nogle lette "løsninger" eller idéer jeg kunne prøve af ville jeg blive lykkelig!
Da jeg skulle have den ud af kælderen i går startede den som den plejer, men da jeg så forsøgte at rulle den op ad den lille trappe der er gik den ud halvvejs så jeg måtte køre den ned igen.
Og nu vil den sgu ikke starte. Når jeg kører startermotoren så drejer den fint og indimellem tager den fat og får tænding i et kort øjeblik men så snart jeg slipper starteren går den ud igen. Og med kickstarteren vil den heller ikke starte.
Jeg ved ikke en skid om knallertmotorer så et større eftersyn er ikke rigtigt muligt, men hvis i har nogle lette "løsninger" eller idéer jeg kunne prøve af ville jeg blive lykkelig!
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Nyere knallert vil ikke starte
Der kan være opstået fugt i tændrørshætten, så tjek det og brug evt. et nyt tændrør også.
- torben tun
- 1. Rang
- Køretøjer: maxi k
Honda vision
Enig, evnt varm den med en hårtører!
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
kan det være at motoren er druknet, du forsøger jo at køre op ad en stejl trappe.
Scootere kan meget, men er ikke designet til "Hill climp"

Scootere kan meget, men er ikke designet til "Hill climp"

Husk at holde bremsen inde når du starter (ellers virker det ikke) og giv lidt gas også hvis den driller.
Mvh.
Mvh.
Mange tak for de gode bud. Jeg ved, som sagt, ikke noget som helst om knallertmotorer så hvad ville det indebære lige at "tjekke tændrørshætten" Og hvordan ved jeg om den er som den skal være, eller "forkert"?
Og mht. evt. at have druknet motoren så er det heller ikke umuligt, er der en løsning på det som jeg selv kan prøve af?
Og mht. evt. at have druknet motoren så er det heller ikke umuligt, er der en løsning på det som jeg selv kan prøve af?
- Gammelmand
- 7. Rang
- Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45 - Geografisk sted: Hornslet
det betyder adgang til motoren evt ved at fjerne rummet under sædet, find det ca 6 mm kabel der ender i en plastikhætte , træk den af og der har du tændrøret som du let kan skrue ud og kigge på den ende der går ned i motoren, den må ikke være våd
Fandt efter længere tids søgen, og undren, endelig tændrøret under olietanken hvor det kun kunne ses fra bunden af knallerten.
Skruede det ud og synes det var en lille bitte smule fugtigt da jeg lige fik det ud men ellers ikke.
Vedhæfter to billeder så kan én der er klogere end mig måske fortælle om det ser fint ud eller ej?
Skruede det ud og synes det var en lille bitte smule fugtigt da jeg lige fik det ud men ellers ikke.
Vedhæfter to billeder så kan én der er klogere end mig måske fortælle om det ser fint ud eller ej?
- Gammelmand
- 7. Rang
- Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45 - Geografisk sted: Hornslet
Nej ser ikke godt ud.....så nyt tændrør !
der SKAL springe en gnist mellem den buede del og den lille tap der sidder ca 1 mm under......alt det sorte er uønsket !
hvis det var lidt fugtigt var motoren druknet
der SKAL springe en gnist mellem den buede del og den lille tap der sidder ca 1 mm under......alt det sorte er uønsket !
hvis det var lidt fugtigt var motoren druknet
Så fik jeg endelig fat på et nyt tændrør til kværnen. Smed det i og forsøgte at starte lortet. Ingen succes de første par gange, men så fik den fat og startede. Kørte i ca. 5 sekunder før den gik ud igen. Et par forsøg mere og så kørte den i hele ti sekunder før den igen gik ud. Og nu vil den så ikke starte igen. Har taget det nye tændrør ud, og det er faktisk lidt vådt med sådan noget sort væske. Hvad kan jeg gøre ved det?
Derudover så undrer det mig at det nye tændrør har en anderledes "ende". Det skulle være identisk med det andet, ifølge sælgeren, men det er noget større og "passer" lissom ikke på ind i den der sorte plastikhat man sætter udenpå når det er monteret. Har vedhæftet billede af nyt vs gammelt tændrør. Er det noget specielt man skal købe, eller skal man skrue det af det nye eller hvordan? Eller har det gamle tændrør tabt sådan en sølvhat inde i den sorte plastikdut?
Derudover så undrer det mig at det nye tændrør har en anderledes "ende". Det skulle være identisk med det andet, ifølge sælgeren, men det er noget større og "passer" lissom ikke på ind i den der sorte plastikhat man sætter udenpå når det er monteret. Har vedhæftet billede af nyt vs gammelt tændrør. Er det noget specielt man skal købe, eller skal man skrue det af det nye eller hvordan? Eller har det gamle tændrør tabt sådan en sølvhat inde i den sorte plastikdut?