Ny uoriginal udstødning (Peugeot Speedfight 3 AC)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Scootey
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Peugeot Speedfight 3 (AC)

Ny uoriginal udstødning (Peugeot Speedfight 3 AC)

Ulæst indlæg af Scootey »

Hej eksperter

Står i den irriterende situation at min Speedfight 3's udstødning er slidt helt ned efter nogle års brug. Jeg skal derfor have skiftet hele udstødningen og undrer mig over hvilken en man kan sætte på. Jeg har søgt på min scooter på speedline.dk og der dykker et par stykker op. Den originale, Giannelli Go og Polini Original. Den originale er brutalt dyr og tror jeg vil prøve at kaste mig over Polini Original udstødningen.

Her kommer spørgsmålet så: Jeg kan se på den originale udstødning at der er 2 ekstra rør (et blindrør tror jeg vist nok + et andet jeg ikke aner hvad er til). På Polini Original, og de andre udstødninger man kan købe, er der kun 1 rør. Kan jeg stadig bruge Polini Original i stedet for den originale og hvad skal man gøre af de ekstra hul fra scooteren?

Jeg har også hørt at man nogen gange skal omdysse samt omrulle knallerten hvis man sætter en anden udstødning på, og det koster vist også det hvide ud af øjnene :shock: På thansen står der at det kan "forekomme" at man skal gøre det. Hvornår helt præcist skal man gøre det og kan man undlade?

Håber virkelig nogen, der har mere forstand på scootere kan belyse noget af det :)
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Ny uoriginal udstødning (Peugeot Speedfight 3 AC)

Ulæst indlæg af tiggi »

køb en GG ! monter og kør såen.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Smed en Sito + på den speedfight II lc jeg havde tidligere uden at ændre ruller, dyser eller andet ! resten var 100% lovligt ..... den kom til at gå 55 ægte km/t af det !
nb det var en 45 km/t jeg havde
Brugeravatar
Scootey
1. Rang
1. Rang

Det lyder som om den nok kan køre hvis man skifter udstødning. Men jeg er lidt bekymret for det ekstra rør og hvad man skal gøre med det hul..
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Det ekstra rør er til katalysatoren. du må have det kontraventil system på din scooter. (På min PGO G-max manglede den helt, og måtte finde en brugt erstatning).
Søg herinde i forum'et.
Kig i fanen "Køretøjets dele" og vælg "Luftfilter og udstødning" og vælg "Sekundært luft indsugnings system" ;)
Du bør have den tilsluttet, ellers ødelægges katalysatoren og tilstopper. :(
Brugeravatar
Scootey
1. Rang
1. Rang

Vil det så sige at jeg skal have fat i originaludstødningen med det ekstra rør der? :o
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Kun hvis du vil pudse din "Grønne" Glorie. :angel:
Og signalere at du svinder mindst muligt. :crazy:
Andre må på banen, hvis det er lovpligtigt med katalysator udstødning. men da man ikke syner scootere, er det nok utænkeligt ;)
Brugeravatar
Scootey
1. Rang
1. Rang

Så hvis jeg vælger den billige løsning (uden det ekstra rør til katalysatoren) og katalysatoren derefter ødelægges og tilstoppes, er det eneste der vil være galt på min scooter at den sviner mere? Men den vil stadig fungere normalt og køre som den plejer? :eh: At katalysatoren tilstoppes, lyder nemlig en smule foruroligende :?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

supercharger skrev:Kun hvis du vil pudse din "Grønne" Glorie. :angel:
Og signalere at du svinder mindst muligt. :crazy:
Andre må på banen, hvis det er lovpligtigt med katalysator udstødning. men da man ikke syner scootere, er det nok utænkeligt ;)
30'r Knallerter SKAL køre med de udstødninger, som de er typegodkendt med. På 45'rn er der lidt valgmuligheder.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Scootey skrev:Så hvis jeg vælger den billige løsning (uden det ekstra rør til katalysatoren) og katalysatoren derefter ødelægges og tilstoppes, er det eneste der vil være galt på min scooter at den sviner mere? Men den vil stadig fungere normalt og køre som den plejer? :eh: At katalysatoren tilstoppes, lyder nemlig en smule foruroligende :?
Hvis du med den billige løsning, mener en udstødning uden katalysator, så skal du bare pille friskluftsystemet af. Er det en udstødning med "kat", så skal du blokere røret hvor friskluftslangen sidder på, med en prop. Men det er ikke noget udstødningen har godt af på længere sigt, tror jeg.

Og katalysatoren sidder i selve udstødningen, så den kan ikke fjernes.
Besvar