Hjælp til køb af knallert 30!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
WIZ123
1. Rang
1. Rang

Hjælp til køb af knallert 30!

Ulæst indlæg af WIZ123 »

Hey allesammen, jeg har længe overvejedet, at købe knallert og har så, bestemt mig for at købe en brugt. Jeg har kigget på mange forskellige, og det der intersserer mig mest, er dem der ikke ligner en scooter. Men mere over i noget, der lidt ligner en MC, for det meste 2 takter. Som jeg så ikke ved om er en god ting, da jeg skal bruge knallerten til at køre til skole, arbejde og andre aktviteter, på omkring 60 - 70km om ugen. Måske mere (Vil dog nok cykle i den hårde, kolde og våde vintertid i stedet og lade knallerten stå inde).

Mit budget ligger på omkring + - de 6000kr, skulle også gerne have en der ikke skal rodes ved hele tiden. Så har fundet den her, Suzuki street magic: "http://www.scootergalleri.dk/galleri/33 ... reet_magic" den står til 7000kr og har kørt 10.000 i det hele og den er kun de 15min væk fra mig, forresten hvordan er mulighederne for at ned drossle den?

Så hvad siger i herinde, ville dette være et dumt køb? Er også meget åben for andre anbefalninger. På forhånd mange tak for svarende :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp til køb af knallert 30!

Ulæst indlæg af Jps »

Alt for dyrt for en 11 år gammel knallert, der sikkert ikke er til at få reservedele til mere.
Brugeravatar
WIZ123
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af WIZ123 »

Kan jeg godt se, men tænker bare når det meste af det er skiftet, er det vel ikke et ligeså stort problem? Desuden er det også den nyeste model lavet af den slags, rimelig sikker på de stoppede med at producere dem efter 2005.
Har så kigget lidt rundt omkring, hvor det ser ud til man godt stadigvæk kan få reservedele dog ikke så mange forhandlere. Men speedline.dk så ud til at have masser, ved så ikke helt hvordan standen er fra den forhandler.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Slug stoltheden og køb en scootertype med 4 taktsmotor !
Personligt kører jeg 2 x40 km i forbindelse med fritidsinteresse flere gange om ugen !
Jeg valgte 4 takt pga benzinforbrug , støjniveau og for at undgå den duft af brændt benzin og olie !
Brugeravatar
WIZ123
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af WIZ123 »

Gode eksempler :) har nu tænkt mig at købe en 4 takter i stedet. Men har bare problemer med, at finde nogle gode scootere. Har dog fundet en her: http://www.scootergalleri.dk/peugeot-sp ... id-1291999 men er det noget skrammel eller hvad?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

WIZ123 skrev:Gode eksempler :) har nu tænkt mig at købe en 4 takter i stedet. Men har bare problemer med, at finde nogle gode scootere. Har dog fundet en her: http://www.scootergalleri.dk/peugeot-sp ... id-1291999 men er det noget skrammel eller hvad?
Det er jo så ikke en 4 takter ;) . Men Peugeot lavede gode scootere før de overdrog det til kineserne at lave deres scootere. Speedfight 3 og 4 er f.eks fra Kina. Altså lige pånær motoren ifølge den forhandler jeg var inde hos, for at prøve Speedfight 4.
Brugeravatar
WIZ123
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af WIZ123 »

Haha vidste jeg ikke, men er den jeg har linket til pengene værd eller skal jeg holde mig fra den?
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Jeg havde en af dem tilbage i 2011 og der var problemer med at finde reservedele !
Det var udstødning og ruller der var problemer med.......
Du kunne evt kigge hos Thansen .........lige pt kostet vga explora lige under 5300 Kr excl levering ( ca 1300 Kr ) og ja det er kinascooter som nogle nok vil kritiserer, men indtil nu har min bare kørt uden problemer, og man kan tilkøbe Service for 24 mdr incl 3 års garanti ..... det skal bare klares inden første Service ved 1000 km

Og lige den du henvise til er tunet , så politijagt ?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

WIZ123 skrev:Haha vidste jeg ikke, men er den jeg har linket til pengene værd eller skal jeg holde mig fra den?

Synes den er for dyr :). Folk tror, at fordi de har forbedret scooteren med nye dele, ja så skal den koste mere. Men sådan ligger landet ikke, desværre. Det er scooterens alder, antal kilometre og ikke mindst stand, der afgør prisen. Jeg har selv solgt 4 Pgo Dr. Big som pånær den 1. alle stod pæne og velholdte, men prisen jeg havde sat dem til, måtte justeres ned et par gange, før de var væk.
http://scootertossen.dk/
Besvar