Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
everton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. juni 2016 15:22
Scootere: lige fra Everton til Honda

Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af everton »

Hej vil bare lige spørge om der er nogen der har haft samme oplevelse med deres honda vision, mortorlampen lyser kortvarrig og scooteren stiger lidt i tomgang og falder til normal og lampen slukkes .... ellers køre den fint . det er en årg 2014 og den har nu kørt 11000 km, alle service er overholdt.

Jeg har haft malossi multivar monteret, har prøvet med 7,5 g og 8 g ruller, men den rammer omdrejningsbegænseren og sprutter og prutter... er der nogen erfaring med det ? skal jeg højere op i rullevægt ?

mvh Everton
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af Katana »

Hvis motorlampen lyser under kørsel skal du besøge din mekaniker. Hvis lampen lyser, når du drejer nøglen på tænding, og så slukkes. Så er alt som det skal være.

Standard rullevægten er 8 g på den lovlige variator. Jeg har prøvet både 7.0 g og 8.0 g på malossi multivar - begge var lige dårlige. 7,5 g virker til at være det bedste kompromi mellem topfart og optræk. Men som hos dig, kan jeg ikke give fuld gas uden den rædsomme sprutten. Jeg tænker faktisk på at gå tilbage til den lovlige variator; det kan godt være man ikke kan køre så stærkt, tilgengæld får man det gode optræk tilbage ( næsten uden sprutten )
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af Katana »

Skåret ud i pap.

Motorlampen skal kortvarigt tændes og slukkes, når nøglen drejes på tænding.
Slukkes motorlampen ikke, eller det lyser under kørsel, må du ikke køre videre, og scooteren skal bringes til værksted.

Læs din brugermanual hvor der står flere brugbare oplysninger.
Brugeravatar
everton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. juni 2016 15:22
Scootere: lige fra Everton til Honda

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af everton »

Tak for svar ;-) har lige snakket med min forhandler, han mener ikke han kan gøre ret meget så længe den ikke gør det hele tiden. det er en periodisk ting der driller af og til, der kan gå flere 100 km mellem at den lige stiger i tomgang i max 3 sek samtidigt med mortorlanpen lyser, så falder den til normal tomgang og lanpen går ud..

Jeg har skiftet til orginal variator igen, det andet er simpelthen ikke til at holde ud..
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af Katana »

Din forhandler burde koble en computer på scooteren via diagnose stikket, og aflæse om der er fejlkoder. Men hvis dit værksted ikke har Honda's diagnoseværktøj eller evnerne til at bruge det, kan det næsten være lige meget. Under alle omstændigheder skal din motorlampe ikke blinke.

Prøv at skriv til importørens servicechef - der er jo stadig garanti på din scooter, og fortæl ham om din blinkende motorlampe : info@vnh.dk
Brugeravatar
everton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. juni 2016 15:22
Scootere: lige fra Everton til Honda

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af everton »

Så er der skrevet til servicechefen, så må vi se hvad han svare ? det er rigtigt træls at min forhandler ikke kan/ vil gøre mere... jeg vender til bage med nyt når tid er :-)
Brugeravatar
everton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. juni 2016 15:22
Scootere: lige fra Everton til Honda

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af everton »

Fandt ny Forhandler som kikker på problemet samtidig med 13000 km service.
Brugeravatar
everton
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. juni 2016 15:22
Scootere: lige fra Everton til Honda

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af everton »

Opdatering: det var et løst stik :-) så nu er problemet løst ..
Vedhæftede filer
20170108_172215.jpg
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Honda Vision 50 4t mortorlampe lyser af og til

Ulæst indlæg af Katana »

Godt det ikke var noget alvorligt. Hvorfor hælder dit (nye) værksted 10w/40 olie på motoren, når Honda i instruktionsbogen anbefaler samme type olie, 10w/30, til både motor og gearkasse ? - Værksteder ER sgu sære !
Besvar