Jeg er den - næsten - lykkelige ejer af en relativt nyindkøbt Diesella røvskubber, monteret på en bastant cykel også fra 1953.
Efter en grundig rensning af tank og karburator, køb af nyt tændrør med rigtig indtilling, indstilling af platiner, kontrol af udtødning o.s.v.
forventede jeg en knallert, som ville køre perfekt. Og det gjorde den. Én gang. Den trak fint også op ad en stejl bakke. Men da den skulle prøves igen efter en halv time ville den kun starte og køre på stativet. Den nægtede at tænde ved at blive trådt i gang. Siden da er det lykkedes en enkelt gang igen, men ellers nægter den at køre med belastning.
Kan nogen give et forslag til forklaring og udbedring? Er ved at blive vanvittig
Diesella røvskubber
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Diesella røvskubber
Er kompressionen som den skal være? hvis den er for lav, kan den lave de unoder.
-
- 15. Rang
Det var da også lige hårdt nok at udsætte den for en stejl bakke som det første.
Hvis der er nogen form for kilerem/koblingsbakker og andre ting der kan glide så kunne du prøve at kigge på dem og rense osv. så de tager fint fast.
Ellers hvis det var mig der havde købt sådan en gammel en så havde jeg nok kigget inde i cylinderen og stempelringene.
Husker du at give den olie?
Hvis der er nogen form for kilerem/koblingsbakker og andre ting der kan glide så kunne du prøve at kigge på dem og rense osv. så de tager fint fast.
Ellers hvis det var mig der havde købt sådan en gammel en så havde jeg nok kigget inde i cylinderen og stempelringene.
Husker du at give den olie?
Tak for Jeres svar.
Charmen ved denne gamle dame er netop, at den ikke indeholder ret meget teknik. Ingen kobling. Ingen gear. Bare en motor, som skal trædes i gang.
Men ja - næste skridt er at hive cylinderen af og kontrollere stempelringene og eventuel snavs.
Den bliver smurt med olieblandet benzin.
Kompressionen og trækevnen var fin ved første køretur. Derfor er mysteriet uden umiddelbar løsning.
Charmen ved denne gamle dame er netop, at den ikke indeholder ret meget teknik. Ingen kobling. Ingen gear. Bare en motor, som skal trædes i gang.
Men ja - næste skridt er at hive cylinderen af og kontrollere stempelringene og eventuel snavs.
Den bliver smurt med olieblandet benzin.
Kompressionen og trækevnen var fin ved første køretur. Derfor er mysteriet uden umiddelbar løsning.
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Er det samme princip som Velo Solex? (med friktionsrulle (Karborundum) som har direkte kontakt til dækket.?)