Kymco Vitality kan ikke køre

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
p205
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Vitality
Kymco Agility

Kymco Vitality kan ikke køre

Ulæst indlæg af p205 »

Hej

Jeg har en Kymco Vitality som giver mig problemer.
Det består i at jeg kom kørende og pludselig kom der en mærkelig lyd og den kunne ikke trække. Øjeblikkeligt tog jeg tændingen, da jeg trodede det var remmen som var sprunget.
Nu har jeg skildt den lidt ad og kan se at remmen ser fin ud.
Når jeg forsøger at trække motoren runde kan jeg se at stemplet bevæge sig, men det er kun muligt at trække meget lidt (måske ½ cm) og så det fast.
Nogen gode ideer til hvad årsagen kan være?
Alle gode råd modtages.

P205
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Kymco Vitality kan ikke køre

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tjek at starterdrevet ikke rammer remskiven med tænderne eller på anden måde stopper krumtappen i at dreje rundt.
Drej på svinghjulet og se om der måske er gået noget løst ved svinghjul/stator. Om de rør hinanden.
Ellers er der vel sket noget dårligt inde ved stemplet som knækket stempelringe, låsering der er kommet ud eller noget.
Hvis ikke du kan bevæge stemplet op og ned i cylinderen så du ikke kan få cylinderen af så prøv og kig ind i indsugnings- og udstødnigshullerne med en lygte og se om der sidder noget fast, måske noget af en stempelring der griber fat i kanten.

Har du haft afmonteret låseringene og måske sat dem forkert på, på et tidspunkt?
Brugeravatar
p205
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Vitality
Kymco Agility

Re: Kymco Vitality kan ikke køre

Ulæst indlæg af p205 »

Hej
Tak for tilbagemeldingen.
Jeg har prøvet at skille det lidt mere ad. Så nu bliver det nok at prøve med cylinderen.
Besvar