Kinroad Prince kan næsten ikke køres varm.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jydenpåfyn
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kinroad Prince XT50Q

Kinroad Prince kan næsten ikke køres varm.

Ulæst indlæg af jydenpåfyn »

Så, jeg har mig sådan en Kinroad Prince XT50Q til at kunne komme fra A-B med. Knallerten er en stor knallert 45.
Problemet ligger dog at den tager 100 år og en krig om at blive kørt varm. Og det gør at jeg på en køretur godt kan regne med at den drukner sig selv de første 5 - 10 gange inden for 1 km. Den driller afsindigt meget. Jeg har prøvet med fuld choker og halv choker og det hjælper ikke på den. Den er 100% std. skal det siges.

Jeg ved ikke lige hvad jeg gør her.. Fordi når den først er varm så kører den fint nok (dog har den svært ved at kunne holde sig i 4 gear, samt køre op ad bakke og i svag modvind).
Jeg ville evt. gerne stille på luft/benzin forhold så den får mindre brændstof, men jeg kan ikke finde en manual så jeg ved hvor de forskellige dele sidder på karburatoren. Nogen her som kan hjælpe? Råd, billeder, et eller andet??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Kinroad Prince kan næsten ikke køres varm.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og juster tomgangen lidt op.
Brugeravatar
jydenpåfyn
1. Rang
1. Rang

Vil det hjælpe på problemet med at den kører sig selv død?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det findes du ud af hvis du skruer lidt på tomgangsskruen.
Brugeravatar
jydenpåfyn
1. Rang
1. Rang

Se, nu står jeg lidt i den sjove situation at der er 2 skruer på karburatoren lige ved siden af hinanden. En som "popper" ud med en synlig fjeder, og 1 som sidder inde i karburatoren hvor kun kærven er synlig. Mit umiddelbare gæt er den til højre må være tomgangsskruen. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, justerer den benzin eller luft-mængde? Ved du om der er en brugermanual på karburatoren? Har kigget 5+ PDF filer igennem nu. Meget pædagogiske, men INTET som kan fortælle mig hvad der er hvad på den der skide karburator... :-(
Brugeravatar
jydenpåfyn
1. Rang
1. Rang

Nå, hurtig update. Har været i tlf. med Texas som er forhandler af den. De foreslog at jeg skal tjekke ventilerne efter, så det må være første forsøg (vil også forklare hvorfor den ikke vil stå i tomgang og jeg ikke kan stille den til det)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Tomgangsskruen er den som sidder midt på ved gasspjældet hvor fjederen er synlig.
Den går ind og skubber gasspjældet op så der både kommer mere benzin og luft.
De har markeret den forkert i manualen. Den der bliver peget på, på billedet er blandingsskruen.
Tomgangsskruen er den til højre for blandingsskruen.
kinroad_karburator.jpg
kinroad_karburator.jpg (20.13 KiB) Vist 3910 gange
Du kan finde Kinroad filer på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... inroad.php
Besvar