Går ud ved tomgang

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ComicSense
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: SYM Mio 2019
Geografisk sted: Bornholm

Går ud ved tomgang

Ulæst indlæg af ComicSense »

Hej
Så er det blevet forår. Min PGO Big Max har stået stille hele vinteren. Da jeg skulle starte op første gang i 6 måneder gik den i gang i første hug. Og det var endda med elstart og gammel benzin :) Batteriet var ikke engang afmonteret eller opladet.
Men når den først er blevet lidt varm går den ud ved tomgang.
Jeg tænker at karburatoren nok bare skal renses en gang. Men vil lige høre om der kunne være andre bud?
Brugeravatar
ComicSense
5. Rang
5. Rang

Re: Går ud ved tomgang

Så åbnede jeg skidtet. Gennem al skidtet fandt jeg vist tomgangsskruen? Det lader til at det virkede.
image.jpeg
Senest rettet af ComicSense 22. april 2016 18:00, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tomgangsskruen er nok den sorte du kan dreje på lige til venstre for gaskablet på billeder.
Den ved den røde pil er en fjeder til motorophænget. Du kan prøve og sætte den op og ned fra centerstøtteben og kigge på den samtidig.
Brugeravatar
ComicSense
5. Rang
5. Rang

Griner min ... i laser. Skomager bliv ved din.... Sjovt at det får tydelig indvirkning på tomgang når jeg skruer på en fjeder. Når jeg nu ser på billedet kan jeg godt se det....synes bestemt det så anderledes ud live ....griner.
Med hensyn til centerstøtteben, så knækkede det af sidste år. http://scootergrisen.org/forum/viewtopic ... 364#p16648
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Som scootergrisen ganske rigtig skriver, så er det den sorte knap du skal justere tomgangen med. Fjederen har jo ikke forbindelse til karburatoren ;).
Besvar