hej allesammen
jeg roder lidt med min 50ccm kymco agility, efter at have rundet 100.000km var den blevet "lidt træt". det begyndte så at den ikke ville starte med selvstarteren og et stykke tid efter ville den heller ikke mere med kickstarteren.
jeg har så skilt den ad og monteret nye simmeringe ved krumtap, nye pakninger, nye olieringe ved ventiler, nye ventiler, nyt cylinderkit.
den starter nu igen med kickstarter men det kniber stadig med at starte med selvstarter
ventiler er indstillet på 0.04mm og knast er rigtig indstillet
SPØRGSMÅL???? kan selvstarter eller starterdrev "blive trætte"
med hilsen søren
selvstarterproblem på kymco
- kreidlersøren
- 1. Rang
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 13. marts 2016 18:08
- Køretøjer: 1 stk kymco agility
1 stk kreidler rmc årg 1977
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: selvstarterproblem på kymco
Hej.
Holy, 100.000 km det var ellers ikke så lidt
Ja, en startermotor og drev bliver bestemt slidt/træt med tiden, og hvis det lyder som om den næsten ikke kan trække motoren rundt,
kunne det godt være startermotoren der er færdig. Eller måske dit batteri der er træt. Kører starteren hurtigt, har startermotor og batteri det vel stadig ok.
Det har vist sig, at slidte CDIbokse i flere tilfælde ikke vil lave gnist samtidig med at startermotoren kører. (spændings-fald)
Det vil sige at man godt kan starte på kick-start men ikke med el-start. Din CDI er bestemt i risikogruppen for snart at være slidt op!
Du kan prøve at teste om der kommer gnist på tændrøret når du kører med el-start. Hvis ikke, er det måske tid til en frisk CDI.
Holy, 100.000 km det var ellers ikke så lidt

Ja, en startermotor og drev bliver bestemt slidt/træt med tiden, og hvis det lyder som om den næsten ikke kan trække motoren rundt,
kunne det godt være startermotoren der er færdig. Eller måske dit batteri der er træt. Kører starteren hurtigt, har startermotor og batteri det vel stadig ok.
Det har vist sig, at slidte CDIbokse i flere tilfælde ikke vil lave gnist samtidig med at startermotoren kører. (spændings-fald)
Det vil sige at man godt kan starte på kick-start men ikke med el-start. Din CDI er bestemt i risikogruppen for snart at være slidt op!
Du kan prøve at teste om der kommer gnist på tændrøret når du kører med el-start. Hvis ikke, er det måske tid til en frisk CDI.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: selvstarterproblem på kymco
100.000 km er da ingenting. Jeg kørte 114.000 km på min 1. Dr. Big. Men godt kørt af en Kineserscooter at væreKymconørden skrev:Hej.
Holy, 100.000 km det var ellers ikke så lidt![]()
Ja, en startermotor og drev bliver bestemt slidt/træt med tiden, og hvis det lyder som om den næsten ikke kan trække motoren rundt,
kunne det godt være startermotoren der er færdig. Eller måske dit batteri der er træt. Kører starteren hurtigt, har startermotor og batteri det vel stadig ok.
Det har vist sig, at slidte CDIbokse i flere tilfælde ikke vil lave gnist samtidig med at startermotoren kører. (spændings-fald)
Det vil sige at man godt kan starte på kick-start men ikke med el-start. Din CDI er bestemt i risikogruppen for snart at være slidt op!
Du kan prøve at teste om der kommer gnist på tændrøret når du kører med el-start. Hvis ikke, er det måske tid til en frisk CDI.


- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: selvstarterproblem på kymco
Denne her, skulle kunne optimere elstart: http://speedline.dk/da/scooter/starterh ... -nk900-59/.
Men der skal så files 1mm af gribehjulet for at det kan sidde på, så kickstarteren ikke griber fat hele tiden.
Men der skal så files 1mm af gribehjulet for at det kan sidde på, så kickstarteren ikke griber fat hele tiden.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: selvstarterproblem på kymco
Prøv og drej gashåndtaget lidt forskelligt mens du bruger elstarteren.
Prøv at kig på batteriet.
Hvis det er gammelt og du alligevel er ved at renovere den så kan du købe et nyt og oplade det inden du bruger det.
Ellers prøv og oplad det "gamle" hvis det er fint nok og mål volt på det efter 1 time hvor du ikke har brugt det.
Elstarteren er den del som bruger størst strømstyrke og CDI-boksen får vist strøm fra batteriet på den model.
Ellers kunne du prøve og rense karburator og luftfilter og sørge for det hele sidder korrekt og tæt også slangerne så kunne det måske være den har lettere ved at suge luft og benzin ind.
Prøv at kig på batteriet.
Hvis det er gammelt og du alligevel er ved at renovere den så kan du købe et nyt og oplade det inden du bruger det.
Ellers prøv og oplad det "gamle" hvis det er fint nok og mål volt på det efter 1 time hvor du ikke har brugt det.
Elstarteren er den del som bruger størst strømstyrke og CDI-boksen får vist strøm fra batteriet på den model.
Ellers kunne du prøve og rense karburator og luftfilter og sørge for det hele sidder korrekt og tæt også slangerne så kunne det måske være den har lettere ved at suge luft og benzin ind.