Har købt en 4takter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

Bette Niels skrev:Okay, jeg er med, tror jeg, det var bare linket til pærerne der forstyrrede mig, jeg har proppet Philips moto vision i min, det virker godt, men det er sku også en hamper pris, 172,- pr pære, de skulle så kunne holde ekstra længe, tiden må vise, måske tager jeg fejl med fodhviler, har bare fået at vide, at det var forbudt med bag fodhviler, på EU 30 og EU 45 da de kun må køre med en person, men skidt, jeg pillede mine af, vel for at undgå en bøde med min tro og fordi det gør herre nas at rende skinnebenet i dem. :wave: hygge.
Ang. fodhvilerrne, så har de jo været igennem en EU/dansk typegodkendelse, derfor må der ikke udskrives bøder, for at køre med dem. Det kunne lige passe, at man fik 1.000 kr i bøde for at køre med dem, når de nu sidder på scooteren.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

Ubegrænset Cdi er blevet afprøvet. Den jeg valgte (Naraku) viste sig at mangle et eller andet, der kunne få forlyset til at virke. For det forsvandt nemlig, da jeg prøvede den.

Alt andet lys var der, underligt nok. Og da den blev afprøvet på en ret så stormfuld dag, kunne jeg heller ikke mærke forskel, i optræk/fart. Den var stadig lige så død i sværen, som den næsten har været fra dag 1. Forlyset kom tilbage, da den originale cdi kom i igen.

Cdi'en er blevet sendt retur idag og skal ikke prøve andre, med mindre der forefindes en hvor alt virker.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Grunden til at forlyset slukker er fordi CDI-boksen skal lave signal til lyskontrolboksen, som så tænder forlyset.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Grunden til at forlyset slukker er fordi CDI-boksen skal lave signal til lyskontrolboksen, som så tænder forlyset.
Ja, det har jeg regnet ud ;). Bare underligt, man sælger en cdi som er beregnet til Super8, hvor der ikke er tænkt på, at lyset også skal virke. Lyset virker jo med den originale.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er alligevel noget lort det med forlyset som kan finde på at slukke lige pludselig så ville være bedre at lave det om til dobbelt relæ.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det er alligevel noget lort det med forlyset som kan finde på at slukke lige pludselig så ville være bedre at lave det om til dobbelt relæ.
Gør jeg nok også hvis lysdimsen ryger på et tidspunkt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan bare være farligt hvis lyset slukker uden man ved det også tænder det senere så man måske har kørt rundt uden lys på uden at være klar over det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det kan bare være farligt hvis lyset slukker uden man ved det også tænder det senere så man måske har kørt rundt uden lys på uden at være klar over det.
Da jeg testede Naraku Cdi'en, så kørte jeg med postionslyset tændt (selve forlyset virkede jo ikke), plus baglys. Det virkede jo underligt nok. Jeg fjerner istedet den ene ledning, som du har vist billede af.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er kun forlyset (kort og langt) der får strøm gennem lys kontrol boksen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Har købt en 4takter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Ja det er kun forlyset (kort og langt) der får strøm gennem lys kontrol boksen.
Så det altid noget, at jeg får pengene retur for Cdi'en.
Besvar