Peugeot v-clic starter ikke?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Peugeot v-clic starter ikke?

Ulæst indlæg af kkarisb »

Har en v-clic der driller - før gnistede den ikke, men det problem er løst og der er god gnist på den hele tiden nu

Kompressionen er god, og ventiler står som de skal

Det lugter godt nok af benzin men den tænder ikke? - what to do?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Peugeot v-clic starter ikke?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og kør på elstarteren også drej gashåndtaget langsom og lyt.
Så kan du måske høre at den er ved at starte når du drejer gashåndtaget på en bestemt måde.

Du kan også prøve at holde en hånd for luftindsugningen til luftfilteret så den ikke får så meget luft mens du starter også se om det gør nogen forskel.
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Har prøvet som du har skrevet, men stadigvæk intet liv - jeg prøvede med startspray og det gav et lille knald, men intet der var noget værd - jeg har haft karburatoren skilt ad nu og renset den men stadigvæk heller ikke noget - har det kolde vejr nogen indflydelse?

Og hvad med chokeren skal den virke for at kunne starte eller burde den kunne starte uden? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ja det er gerne svære at starte når det er koldt.
Chokeren hjælper med at starte motoren når den er kold.
Så hvis du har mistanke om det kunne du rense hele karburatoren og tjekke at chokeren virker som den skal.
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Der er nu skiftet karburator på den, men stadigvæk intet liv i den ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Prøv og lav en video og drej gashåndtaget langsomt mens du køre på elstarteren.
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Jeg har vedhæftet en video nu, jeg giver den langsomt gas men lyder ændre sig ikke
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Her er videoen
Vedhæftede filer
IMG_3534.m4v
(22.02 MiB) Downloadet 1838 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Elstarteren virker fint men der sker ikke nogen forbrænding i forbrændingskammeret.
Jeg har lige oplevet det samme på min scooter hvor jeg måtte oplade batteriet flere gang fordi jeg drænede det så meget.
På min var problemet vist at den automatisk benzinhave ikke virker så godt nu hvor det er frost.
Så prøv og kig i benzinslange om du kan se hvor højt benzinniveauet er oppe.
Tag benzinslangen af benzinhanen og kør på elstarteren og se om der kommer benzin ud.
Prøv også med kickstarter.
Også prøv og tag vakuumslangen af og sug i den og se om benzinhanen virker fint altid.

Når du er sikker på benzinniveauet er helt oppe benzinslangen så dobbelttjek at der er gnist.
Det kan jo godt være du har set at der er gnist men at der ikke er det mere hvis der er dårlig forbindelse et sted.

Prøv også at "træd" ned i kickstarteren med din hånd også mærk om der er forskellig modstand.
Hvis der er samme modstand hele tiden så kunne det måske være ventilerne der ikke lukker tæt.
Brugeravatar
kkarisb
2. Rang
2. Rang

Jeg har nu forsøgt med et motorskift af den, og den starter heller ikke - som du skriver med den skiftende kompression så virker det umiddelbart på denne - jeg har så sat den nye karburator på og den nye stator, jeg har så haft ventildækslet af den i dag og indstillet ventiler fordi den øverste åbnede for meget - men inden jeg indstillede den, det var som om at den var ved at slå igang og der kom skam også røg ud af udstødningen, men ville slet ikke starte? - tændrøret er der lidt sort snask på? - og efter indstillingen vil den mindre? - den burde jo næsten starte bedre når de står rigtigt?
Besvar