Scooter vil kun køre langsomt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har et problem med min scooter som jeg vil høre om i andre måske har oplevet og kender.

Min scooter vil gerne starte og jeg kan give lidt gas.
Men hvis jeg drejer gashåndtaget mere end en smule så er motoren ved at dø som om der er noget galt med benzin/luft-blandingsforholdet.
Jeg har lige renset karburatoren og tjekket at membranen og nåle køre fint op og ned.
Syntes ikke rigtig jeg kan finde noget problemet med karburatoren.

På et tidspunkt tog jeg vakuumslangen af indsugningsstudsen også mens motoren kørte langsomt så sugede studsen på fingeren men så hvis jeg gav gas så syntes jeg den pustede ud.
Det må vel så betyde at indsugningsventilen ikke holder tæt.
Men jeg har haft ventildækslet af og målt 0,06 mm.
Jeg kan lige prøve igen senere og mærke om den stadig puster.

Jeg er ikke meget for at tage topstykket af fordi så skal jeg have udstødningen af og den sidder på med en hjemmelavet bolt og den er også utæt lige efter forrøret.

Problemet er kommet efter jeg har kørt på elstarteren i lang tid og måtte oplade batteriet mange gange og renset karburatoren fordi den ikke ville starte.
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej Grissebasse, det eneste problem, som jeg har haft med at kalorius ikke vil tage gas, det er når det er koldt,så kan der være noget tøven, ( er dit problem hele vejen i gennem gasregisteret eller er det kun ved , evt i mellem tomgang og 1/4 eller 1/2 gas, )?. Og er vacuumslangen den der går til åbne og lukke for benzin, eller hvad, , mit problem løste jeg med at justere blandingsskruen, så får den nok at leve af om vinteren, men for meget om sommeren, så lidt frem og tilbage, jeg kører med en # 85 hoveddyse, samt et luftfilter med ikke så meget modstand som det originale, :wave:
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hoveddyse retter jeg lige, det er en 86. :oops:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tag karburatoren af igen og fandt fejlen.
Der sad en lille bitte smule toiletpapir i hoveddysen. Det var næsten ikke til at se det.
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic ... 455#p17455

Og motoren døde når man gav mere end bare en lille smule gas. Så det var nok allerede ved 1/4 åben gas at den døde hvis ikke før.
Jeg kunne så godt pumpe gashåndtaget for at komme lidt højere op i fart.

Ja vakuumslangen var den fra indsugningsstudsen til benzinhanen som åbner for benzinhanen så der kommer benzin til karburatoren.
Ved ikke om det bare har været mig der troede der kom tryk ud ved studsen.
Jeg havde også ventildækslet og rykke lidt på ventilerne, ved ikke om det har hjulpet.
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej fra det MØRKE JYLLAND, WTF laver i der på jeres små øer , min helt, Grisen ham selv, har tanket benzin med lokums papir , kjp kører tilsyneladende med gammel friturefedt , i stedet for motorolie, :lol: .Bare rolig, det hele er skrevet med et smil på læben, :crazy: kan i hygge.. :wave: :love:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooter vil kun køre langsomt

Ulæst indlæg af Jps »

Bette Niels skrev:Hej fra det MØRKE JYLLAND, WTF laver i der på jeres små øer , min helt, Grisen ham selv, har tanket benzin med lokums papir , kjp kører tilsyneladende med gammel friturefedt , i stedet for motorolie, :lol: .Bare rolig, det hele er skrevet med et smil på læben, :crazy: kan i hygge.. :wave: :love:

Frityrefedt?? Så vidt jeg kunne se var det vand, hvis det er slangen du hentyder til :evil: :mrgreen:
Besvar