Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejninger

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror spillerummet blevet større med tiden og ikke mindre (strammere). Men det tager jo lang tid at slide så det går meget langsomt.
På min motor står der også GY6 på drænskruen.
Men jeg har ikke nogen erfaring med at skifte krumtap og kvalitet af det de sælger hos mcbutikken.dk

Men prøv det med benzin med højere oktan til at starte med. Det ku være der er meget kulstof i forbrændingskammeret og du bare skal skrabe det af.
Brugeravatar
OGS
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 7. januar 2011 10:56
Scootere: Kymco Super 8 125ccm

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af OGS »

Ventilerne er justeret med knastakslen som du rigtig fint har vist på billedet. Og de er pt. justeret til ca 0.05-0.07 begge to. Jeg har endnu ikke selv tanket den, da den er kørt direkte ind i mit værksted efter handlen. Det er en skøjtebane udenfor... Jeg vil lige se om jeg kan finde ud af at lave en video eller lydfil... Tændingsbanken - Det kan nok ikke udelukkes endnu. Jeg vil prøve med det benzin. Det er vel 98 oktan man skal have fat i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Normalt behøver man jo ik bruge 98 oktan men hvis du kan mærke en forskel med det så kunne det være tegn på at det er tændingsbanken.
Men det sjældent jeg ser en tankstation med 98 oktan så bare prøv med 95 oktan eller det højeste du kan finde.
Nogle tankstationer har deres ejet mærke hvor der nogen gange er angivet oktan. For eksempel 99 oktan.
Brugeravatar
OGS
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 7. januar 2011 10:56
Scootere: Kymco Super 8 125ccm

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af OGS »

Her er en lille lydfil af spetaklet på min Kymco ved høje omdrejninger. Som gammel maskinarbejder synes jeg selv det lyder som evt. lejestøj. Håber i kan åbne filen.
http://olegermann.dyndns.org/Kymco_Mislyd.mp3
Hvad synes i?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syns det lyder som vippearmene der rasler på knastakslen uden dog at have erfaring med at genkende motorlyde.
Eller måske er der et eller andet som ikke er spændt fast også når motoren vibrer ved en bestemt frekvens så rasler det.
Du kunne prøve og holde forskellige steder med din ene hånd imens du giver gas med den anden også se om du kan få lyden til at få væk.
Jeg ved ikke om det er muligt at motoren køre mens ventildækslet er taget af uden der kommer olie ud over det hele men du kunne prøv og tage skruerne af ventildækslet og mens motoren køre kan du åbne lidt for ventildækslet for oven også kan du sikkert tydeligt høre om lyder kommer derinde fra.

Prøv også at tage den tykke gummi slange af ved reed valven hør om lyder kommer derinde fra og hold en finger for hullet og se om det stopper.
Billede
Jeg forstiller mig at det er sådan det lyder når ventil spillerummet er for stort.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af resderra »

har du tjekket vindskskjolet op ved styret ?
Brugeravatar
Slot
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. maj 2011 10:06

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af Slot »

Hejsa.

Hvad er service intivaller på scooteren, og hvad koster de ?


Poul.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er serviceskemaet til Kymco Super 8.
Billede
Det er vist nok lidt forskelligt fra det serviceskema som står i den danske brugervejledning som følger med scooteren men det vigtigste er vel bare at det bliver gjort og ikke præcis ved hvilken kilometer de bliver gjort.

Men man kan sige hvis nu du har den danske brugervejledning så det måske lettere at bruge den så du kan få en underskrift ved de forskellige eftersyn så du kan huske det og sådan.

Prisen er jo op til hvad folk vil have for det så det forskelligt.

Jeg laver selv min scooter både fordi det er billigere men også fordi jeg har oplevet at værkstedet ikke kan finde ud af at lave det der er i vejen og desuden løj for mig. Så jeg har det fint med at lave det selv.
Brugeravatar
Slot
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. maj 2011 10:06

Re: Kymco Super 8 125 Metallisk motorstøj ved høje omdrejnin

Ulæst indlæg af Slot »

Takker mange gange.

Poul.
Besvar