Jeg en VGA DIGITA , 45 km/T TK den vil ikke starte har sat nyt tændrør og det hjalp på den måde at den prøver at slå igang nu , det møles lige som om
den ikke passer i tændings indstillingen , er der nogen der ved noget om det ?
V.H. Svend
vil ikke starte
- svend-erik
- 1. Rang
- Køretøjer: VGA DIGITA , 45/T TK
- Hangaard
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
- Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Re: vil ikke starte
Er det en ny scooter ?
Tændingstidspunktet styres af CDI boksen og er elektronisk så jeg tror ikke det er den.
her er hvad jeg ville gøre.
1. tjek gnist på tændrør, er der gnist, så gå vider til punkt 2
2. tjek og rens luftfilter
3. afmonter og rens karburator, (blæs alle dyser igennem) Husk at skifte benzinfilter.
4. virker den fortsat ikke
5. tjek at der kommer benzin ned til bundkaret på karburatoren, løsne aftapningsskruen kør nogle sekunder med selvstarteren kommer der så benzin ud ? hvis der gør virker den automatiske benzinhane, hvis ikke skal du kontroller slange forbindelserne og skifte den automatiske benzinhane under tanken.
6. tjek om din automatchoker virker, det er nemmest når du har din karburator af for at rengør den, den skal over nogle minutter bevæge nålen et stykke når du sætter tænding på, gør den ikke det er den defekt.
Hvordan så den gamle tændrør ud ? farven ved porcelænet / elektroden kan give en hint om din karburator er indstillet korrekt.
Tændingstidspunktet styres af CDI boksen og er elektronisk så jeg tror ikke det er den.
her er hvad jeg ville gøre.
1. tjek gnist på tændrør, er der gnist, så gå vider til punkt 2
2. tjek og rens luftfilter
3. afmonter og rens karburator, (blæs alle dyser igennem) Husk at skifte benzinfilter.
4. virker den fortsat ikke
5. tjek at der kommer benzin ned til bundkaret på karburatoren, løsne aftapningsskruen kør nogle sekunder med selvstarteren kommer der så benzin ud ? hvis der gør virker den automatiske benzinhane, hvis ikke skal du kontroller slange forbindelserne og skifte den automatiske benzinhane under tanken.
6. tjek om din automatchoker virker, det er nemmest når du har din karburator af for at rengør den, den skal over nogle minutter bevæge nålen et stykke når du sætter tænding på, gør den ikke det er den defekt.
Hvordan så den gamle tændrør ud ? farven ved porcelænet / elektroden kan give en hint om din karburator er indstillet korrekt.
- Hangaard
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
- Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Re: vil ikke starte
Hvis den er ny så husk der er garanti på den og så skal den til forhandleren, hvis noget er defekt..