PGO big max med hastighed problemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tai-pan
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO big max

PGO big max med hastighed problemer

Ulæst indlæg af tai-pan »

Hej alle sammen

Jeg har en Pgo Big Max som har kørt fantastisk godt, men pludselig er der kommet en del problemer.

historik.
Fik vand i karburator, med klassiske symptomer, fik tømt tankes om renset den, ligeledes med karburatoren og den kørte fin igen i ca 9 dage.

Så begyndte den at køre langsommer og langsommer, ikke som før hvor den til sidst går i stå, men køre bare langsomt. når den så har kørt sådan et par min kunne du accelerer igen, indtil den så begyndte at køre langsommer igen.

Jeg skiftede benzinfilter, og benzin dækslet og benzinslanger da de var slidte og jeg tænkte at vandet kunne komme derfra.

Jeg har så renset tanken og karburatoren ved at tømme begge og skylde med sprit og lade begge tørre i 2 dage så alt vand og fugt er væk.

Den startede fint og på støtte benene køre den godt og der er ingen problemer. Men når jeg køre på den, reagere den fint mellem 20 og 25 Km/t men når du kommer op på 40 stopper den og begynder langsom at køre langsommer og langsommer indtil du ikke kan styre scooteren. Jeg hoppede af og scooteren kunne sagten på støtteben komme op i de høje omdrejninger igen.
Det samme er hvis der er en lille bakke køre den hurtig op i hastighed som om den køre normal, men lige så snart du rammer flad vej køre den langsommer og langsommer, men det går ikke ud som ved vand i karburatoren.

En foreslog mig at det måske var falsk luft fra luftfilteret, og da selve kassen er en smule skævt, ja så tættede jeg den med gaffatape men det hjalp heller ikke.

så jeg håber en af jer guruer ved lige hvad der er problemet og kan fortælle hvad der skal gøres.

Tai-pan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: PGO big max med hastighed problemer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske noget med luftfilter, benzintilførsel.
Tjek at der er hul i benzindækslet hvis der skal være det, prøv og løsn dækslet når det sker og se om der er nogen forskel.
Hvis luftfilteret ikke er tæt skal du selvfølgelig lave det ordentligt.
Sug i vakuumslangen og se om der kommer benzin.
Se om der er noget der kommer iklemme i motorophænget.
Besvar